
Ξωκλήσια τοῦ καλοκαιριοῦ
Λόγια Αγίων
«Αλήθεια ονομάζεται η θεία γνώση, ενώ αρετή οι αγώνες για την αλήθεια, όσων την επιθυμούν».
Άγιος Μάξιμος Ομολογητής
† Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός (24/8)
Τα παιδιά, στόχοι της βιομηχανίας καλλυντικών (Τάνια Γεωργιοπούλου)

Πώς το μάρκετινγκ των εταιρειών προϊόντων ομορφιάς έριξε «δίχτυα» μέσω social media στους ανήλικους καταναλωτές, καταφέρνοντας να πολλαπλασιάσει τον τζίρο

«Καθρέφτη, καθρεφτάκι μου…». Από την αθωότητα των παιδικών παραμυθιών μέχρι την απότομη «ενηλικίωση» των βίντεο ομορφιάς, μια ανάρτηση στο Instagram δρόμος. Φωτ. Elizabeth Renstrom/The New York Times
Ροζ, μοβ, φούξια, γαλάζιο. Μπαλόνια, προσωπάκια τύπου Sarah Key, γκλίτερ, απαλή ποπ μουσική, μεγάλα χαμόγελα.
Mια δόση κρέμας ημέρας, λίγες σταγόνες serum, μια ποσότητα όσο δύο φακές από προϊόν για χρώμα και φωτεινότητα και έτοιμο το smoothie για λαμπερή αναζωογονημένη επιδερμίδα. Όπως λέει η influencer που το προτείνει, αυτή η διαδικασία την πηγαίνει πίσω στο λούνα παρκ, στην εποχή που ήταν στη Δ΄ Δημοτικού. Κάπως έτσι έχει αναπτυχθεί μια αγορά προϊόντων περιποίησης προσώπου που απευθύνεται σε παιδιά χωρίς να το λέει ευθέως, αλλά με τον τρόπο της το «φωνάζει» – με τζίρο δισ. ευρώ. Εκατομμύρια βίντεο σε Instagram και TikTok, όπου παιδιά των πρώτων τάξεων του γυμνασίου αλλά και δημοτικού προτείνουν τη δική τους ρουτίνα ομορφιάς χρησιμοποιώντας διάσημες μάρκες, που ξεπουλούν κυριολεκτικά. Αρκετές φορές, γονείς τα βιντεοσκοπούν ή τους προσφέρουν ως έκπληξη βαλιτσάκια με τα αγαπημένα τους καλλυντικά. Ποιος μπορεί να αντισταθεί σε ένα ευτυχισμένο παιδικό πρόσωπο. Εσείς δεν θα θέλατε να δώσετε χαρά στο παιδί σας;
Είναι όντως αυτό που βλέπουμε; (Σίσσυ Αλωνιστιώτου)

Την τελευταία εβδομάδα του Ιουλίου κυκλοφόρησε διεθνώς η φωτογραφία ενός αδύναμου, σκελετωμένου βρέφους από τη Γάζα στην αγκαλιά της μητέρας του, του Μοχάμεντ αλ Ματούκ. Η εικόνα, δραματική και συναισθηματικά φορτισμένη, αναπαρήχθη από μεγάλα ΜΜΕ, όπως BBC, CNN, Guardian, Daily Mail, New York Times και βρετανικούς Times. Αναδείχθηκε σε εμβληματική απεικόνιση της κρίσης στη Λωρίδα της Γάζας.
Στις 27 Ιουλίου ο Ντέιβιντ Κόλιερ, ερευνητής με εκτενές αρχείο καταγραφής ψευδών ή παραπλανητικών αφηγήσεων σχετικά με τη σύγκρουση στη Μέση Ανατολή, δημοσίευσε ανάλυση της περίπτωσης στον ιστότοπό του, στον οποίο μπορεί να διαβάσει κάποιος το βιογραφικό και τις δηλώσεις του (david-collier.com). Με βάση μαρτυρίες και ανοιχτές πηγές, παρουσίασε το ιατρικό ιστορικό του παιδιού, το οποίο φέρεται να πάσχει από σπάνιες γενετικές και νευρολογικές διαταραχές. Παράλληλα, δημοσίευσε ολόκληρη τη φωτογραφία, στην οποία φαίνεται και ο μεγαλύτερος αδελφός του παιδιού, σε εμφανώς φυσιολογική φυσική κατάσταση, χωρίς ίχνη ασιτίας.
Η Θεοτόκος ως πηγή τής σωτηρίας (Αρχ. Κύριλλος Κωστόπουλος, Ιεροκήρυκας Ι. Μ. Πατρών)

Ἀναψυχὴ καὶ παρηγορία μέσα στὸν πολυκύμαντο καὶ τεταραγμένο βίο τοῦ σημερινοῦ ἀνθρώπου ἀποτελεῖ ἡ περίοδος τοῦ Δεκαπενταυγούστου μὲ τοὺς καθ’ ἑκάστην ψαλλόμενους Παρακλητικοὺς Κανόνες πρὸς τὴν Ὑπεραγία Θεοτόκο.
Πίναμε μπύρες και είπαμε να βάλουμε φωτιά (Μάγια Τσόκλη)

Δεν έχω ιδέα εάν ο νεαρός που κατέθεσε ότι «πίναμε μπύρες και είπαμε να βάλουμε φωτιά» λέει αλήθεια ή όχι. Γνωρίζοντας όμως αρκετά παιδιά στην ηλικία του, θεωρώ ότι μπορεί να είναι και έτσι. Να μην υπάρχει δηλαδή πίσω του τίποτε οργανωμένο αλλά μονάχα η εφηβική ανοησία.
Μία ανοησία όμως που τρέφεται καιρό τώρα από το μέγα μάθημα που διδάσκεται στο ελληνικό σχολείο (γενικεύω γνωρίζοντας ότι υπάρχουν και κάποιες εξαιρέσεις): την παντελή έλλειψη συνεπειών.
Μαζεύω μία σειρά από περιπτώσεις που μου έχουν μεταφερθεί τα τελευταία χρόνια.
Στην Παναγία την Κουνίστρα (Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης)
