«Η αρχή της Σοφίας του Θεού είναι η επιείκεια και η πραότητα που γίνεται σε μεγάλη ψυχή και βαστάζει τις ανθρώπινες αδυναμίες»
Άγιος Ισαάκ ο Σύρος
«Η αρχή της Σοφίας του Θεού είναι η επιείκεια και η πραότητα που γίνεται σε μεγάλη ψυχή και βαστάζει τις ανθρώπινες αδυναμίες»
Άγιος Ισαάκ ο Σύρος
Ομιλία εις την παραβολήν του καλού Σαμαρείτου (Γερμανός Β’ Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως)
Ομιλία εις την παραβολήν του εμπεσόντος εις τους ληστάς (Άγιος Ιωάννης Χρυσόστομος)
Η παραβολή του καλού Σαμαρείτη (Άγιος Κύριλλος Αλεξανδρείας)
Για την αγάπη προς τον πλησίον (Άγιος Ιγνάτιος Μπριαντσανίνωφ)
Ανάλυση της παραβολής του καλού Σαμαρείτη (Γέροντας Φιλόθεος Ζερβάκος)
Παραβολή του σπλαχνικού Σαμαρείτη († Μητροπολίτης Σουρόζ Αντώνιος Bloom)
Επιλογή και διασκευή ψυχωφελών κειμένων από το βιβλίο “ΑΜΑΡΤΩΛΩΝ ΣΩΤΗΡΙΑ” του μοναχού Αγαπίου Λάνδου του Κρητός
“Ενός εστί χρεία”
Όποιος με την καρδιά του μίσησε τις αμαρτίες του και, φωτισμένος από τη χάρη του Παναγίου Πνεύματος, θέλει πια να υπηρετήσει τον κοινό Κύριο και Βασιλιά μας, το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνει είναι τούτο:
(Λουκά 10, 25-37)
Η παραβολή του καλού Σαμαρείτου
– Ποιοι ονομάζονταν νομικοί στα χρόνια του Ιησού;
– Ο νομικός ρώτησε τον Ιησού από προσωπικό ενδιαφέρον ή ρωτάει άλλον λόγο;
– Γιατί ο Ιησούς ρωτάει τον Νομικό τι είναι γεγραμμένο στο νόμο;
– Ο νομικός αναγκάζεται να προβάλλει τα λόγια του νόμου.
– Αφού ο νομικός δεν επίστευε στον Ιησούν Χριστόν, γιατί ο Κύριος του είπε να αγαπά τον Θεόν και τον πλησίον του για να κληρονομήσει την αιώνιον ζωή;
– Γιατί ο νομικός ρωτάει τον Ιησούν για το ποιος είναι ο πλησίον; Αγνοούσε την απάντηση ο ίδιος; Τι απάντησε ο Ιησούς διδάσκοντας;
– Τι συμβολίζει ο άνθρωπος που λήστευσαν στην παραβολή; Τι συμβολίζουν οι ληστές; Τι συμβολίζουν οι πληγές στο σώμα του θύματος;
– Τι συμβολίζει ο ιερεύς της παραβολής και τι ο Λευίτης; Τι συμβολίζει το γεγονός ότι αυτοί προσπερνούν τον πάσχοντα και δεν τον θεραπεύουν; Τι συμβολίζεται στο πρόσωπο του Σαμαρείτη και τι στις ενέργειές του;
– Τι συμβολίζει το έλαιον και ο οίνος που έβαλε ο Σαμαρείτης στις πληγές του τραυματισμένου;
– Τι συμβολίζει το γεγονός της επιβίβασης του τραυματισμένου στο ζώο του Σαμαρείτη;
– Τι συμβολίζει το πανδοχείο και τι ο πανδοχέας;
– Τι συμβολίζουν τα δύο δηνάρια;
-Τι σημαίνει το γεγονός ότι ο Σαμαρείτης υπόσχεται να επιστρέψει, πληρώνοντας όσα παραπάνω έξοδα γίνουν για την θεραπεία του τραυματισμένου;
Ἡ ἐπίγεια ζωή τοῦ ἀνθρώπου εἶναι μιά πλήρης ἀποδοχή τῆς ἀγάπης τοῦ Θεοῦ, τήν ὁποία ὅμως προσφέρει ἀδιάκοπα στούς ἄλλους ἀνθρώπους. Αὐτό εἶναι καί τό θέμα τῆς εὐαγγελικῆς παραβολῆς τοῦ Καλοῦ Σαμαρείτου. Μέσα ἀπό αὐτή τήν παραβολή δέν δίνεται ἀπάντηση στό ἐρώτημα ποιός εἶναι ὁ πλησίον, ἀλλά ὁρίζεται πῶς ὁ καθένας ἀπό ἐμᾶς θά γίνει πλησίον τοῦ ἄλλου, διότι ὅλοι οἱ ἄλλοι εἶναι πλησίον μας, ἀδελφοί μας.
Τον τελευταίο καιρό πολλοί από τους συμπολίτες μας έχουν αναπτύξει ένα νέο ενδιαφέρον, που ονομάζεται φενγκ σούι. Η βιβλιογραφία για το φενγκ σούι είναι άφθονη στα βιβλιοπωλεία. Στο διαδίκτυο υπάρχουν πολλοί ιστότοποι αφιερωμένοι σε αυτό. Γενικά, μπορούμε να πούμε ότι το φενγκ σούι είναι σήμερα στη μόδα. Αλλά πόσο βαθιά κατανοούν οι ενασχολούμενοι τη φύση του φενγκ σούι; Πόσοι μπορούν να απαντήσουν με σαφήνεια στην ερώτηση: τι είναι αυτό – επιστήμη, θρησκευτική διδασκαλία ή άλλη μια δεισιδαιμονία; Ποιες είναι οι ρίζες του φενγκ σούι; Σε αυτές και άλλες ερωτήσεις θα προσπαθήσει να απαντήσει το άρθρο. Για όσους δεν ενδιαφέρονται για το τι πιστεύουν και που ακολουθούν απλώς τις τάσεις, το άρθρο πιθανότατα δεν θα είναι ενδιαφέρον. Απευθύνεται σε όσους παίρνουν σοβαρά τη πνευματική τους ζωή και θεωρούν τον εαυτό τους χριστιανό, και κυρίως σε χριστιανούς που σκέφτονται αν θα εισάγουν ή όχι το φενγκ σούι στη ζωή τους.
«Μόρφωσόν Σου τόν Χριστόν ἐν τῷ μέλλοντι ἀναγεννάσθαι, καί οἰκοδόμησον αὐτόν ἐν τῷ θεμελίω τῶν Ἀποστόλων καί τῶν Προφητῶν Σου· καί μή καθέλης, ἀλλά φύτευσον αὐτόν φύτευμα ἀληθείας ἐν τῇ Ἁγία Σου Καθολική καί Ἀποστολική Ἐ κ κ λ η σ ί α…» (Εὐχή τοῦ ἁγίου Βαπτίσματος)