«Να φοβάσαι τον Θεό, όχι τους ανθρώπους. Αν φοβηθείς τον άνθρωπο, κι από αυτόν θα περιπαιχτείς και τον Δεσπότη θα παροργήσεις. Ενώ αν φοβάσαι τον Θεό, θα είσαι και στους ανθρώπους σεβαστός και στον Θεό αγαπητός»
Άγιος Ιωάννης Χρυσόστομος
«Να φοβάσαι τον Θεό, όχι τους ανθρώπους. Αν φοβηθείς τον άνθρωπο, κι από αυτόν θα περιπαιχτείς και τον Δεσπότη θα παροργήσεις. Ενώ αν φοβάσαι τον Θεό, θα είσαι και στους ανθρώπους σεβαστός και στον Θεό αγαπητός»
Άγιος Ιωάννης Χρυσόστομος
Διδαχή εις την παραβολήν του Σπορέως (Αγ. Κοσμάς ο Αιτωλός)
Κυριακή Δ’ Λουκά (Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος)
Λόγος στο ευαγγέλιο που λέγει «βγήκε ο σπορέας να σπείρει τον σπόρο του» (Αγ. Γρηγόριος Παλαμάς)
Η παραβολή του σπορέως (Άγιος Κύριλλος Αλεξανδρείας)
Παραβολή του σπορέως († Μητροπολίτης Σουρόζ Αντώνιος Bloom)
Χρήση και αξία της παραβολής (π. Αθανάσιος Μυτιληναίος)
Ο Σπορέας και οι Σπορείς (π. Αθανάσιος Μυτιληναίος)
Αποστολικό ανάγνωσμα Κυριακής των Πατέρων της Ζ’ Οικουμενικής Συνόδου:
Η σημερινή παραβολή είναι η ωραιότατη παραβολή του Κυρίου μας περί του Καλού Σπορέως, ο οποίος σπέρνει τον σπόρο και εξαρτάται από τη γη που θα πέσει, αν θα καρποφορήσει ή τελικά θα χαθεί. Κι αυτή η παραβολή μάς βάζει σε σκέψεις για την ευθύνη μας, όσον αφορά του ποια γη εμείς έχουμε.
Ένας Αββάς του Γεροντικού έλεγε: «Δεν είμαι μοναχός, αλλά είδα αληθινούς μοναχούς». Αυτή η φράση με βοηθά και δικαιολογεί την παρουσία μου απόψε μεταξύ σας. Και από αυτά που είδα, θα προσπαθήσουμε να πούμε μερικές λέξεις για το τι είναι ένας ορθόδοξος μοναχός, και το τι βαθειά σχέση έχουμε όλοι με τη λειτουργική ζωή των μοναστηριών και τις προσωπικές εμπειρίες των αγίων ασκητών.
Ποια χαρακτηριστικά της προσωπικότητας ενός παιδιού ή εφήβου προβλέπουν καλύτερα την υγεία, την οικονομική άνεση και την ευτυχία που θα απολαμβάνει πολλά χρόνια αργότερα; Ας υποθέσουμε, στα 35 του χρόνια; Είναι ο μέσος όρος των βαθμών του; Η δημοτικότητα; Η συναισθηματική σταθερότητα; Όχι. Τα χαρακτηριστικά που προβλέπουν καλύτερα τη μελλοντική του ευημερία είναι η εντιμότητα, η ειλικρίνεια και ο αυτοέλεγχος, η ικανότητά του δηλ. να διαχειρίζεται τα του εαυτού του με σωφροσύνη και να λειτουργεί με βάση αρχές. (1)
Η έννοια του «εγκεφαλικού θανάτου» έχει προκαλέσει έντονες συζητήσεις, καθώς φαίνεται ότι εισήχθη κυρίως για να διευκολύνει τη συλλογή οργάνων για μεταμοσχεύσεις. Με την απλή επαναδιατύπωση ότι τα άτομα με σοβαρούς εγκεφαλικούς τραυματισμούς θεωρούνται ήδη νεκρά, παρακάμπτεται ο κανόνας του «νεκρού δότη», χωρίς ωστόσο να αλλάζει η πραγματικότητα: η αλλαγή ενός ορισμού δεν μεταβάλλει την ουσία της ζωής.
«Γνωρίζετε, τί εἴδους ἄνθρωποι ὑπάρχουν περισσότερο», μικρά μου μυρμηγκάκια; «Οἱ ἀπογοητευμένοι και, μετὰ ἀπὸ αὐτούς, οἱ γοητευμένοι».
Ἀπογοητευμένοι εἶναι ἐκεῖνοι, ποὺ πρὶν ἀπὸ αὐτὸ ἦσαν γοητευμένοι. Γοητευμένοι εἶναι ἐκεῖνοι, ποὺ κατόπιν θὰ γίνουν ἀπογοητευμένοι.