«Η αρχή της Σοφίας του Θεού είναι η επιείκεια και η πραότητα που γίνεται σε μεγάλη ψυχή και βαστάζει τις ανθρώπινες αδυναμίες»
Άγιος Ισαάκ ο Σύρος
«Η αρχή της Σοφίας του Θεού είναι η επιείκεια και η πραότητα που γίνεται σε μεγάλη ψυχή και βαστάζει τις ανθρώπινες αδυναμίες»
Άγιος Ισαάκ ο Σύρος
Άγιος Nίκων ο “Mετανοείτε” (Φώτης Κόντογλου)
Πρόταση επίκαιρου βιβλίου:
«Βίος και πολιτεία του οσίου πατρός ημών Nίκωνος του Mετανοείτε»
(σελ. 328, τ. 4)
Έδρασε κυρίως στήν Πελοπόννησο τόν I΄ αι. Kείμενο υψηλής πνευματικότητος καί ορθοδόξου αυτοσυνειδησίας.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΝΑ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ [υπό του Αρχιμ. Νικοδήμου Μπαρούση, ηγουμ. Ι. Μ. Παναγίας Χρυσοποδαριτίσσης Νεζερών] ΠΑΤΩΝΤΑΣ ΕΔΩ
Ἀπό τόν βίο τοῦ ἁγίου Δημητρίου, ὅπως τόν καταγράφει ὁ ἅγιος Δαμασκηνός ὁ Στουδίτης, Μητροπολίτης Ναυπάκτου καί Ἄρτης, προκληθήκαμε νά μιλήσουμε γιά μιά διάσταση τῆς κρατικῆς ἐξουσίας, ἡ ὁποία στίς μέρες μας ὄχι μόνον ἔχει μείνει ἀνενεργός, ἀλλά στήν σύγχρονη πολιτική σκέψη θεωρεῖται ἄσχετη μέ τούς σχεδιασμούς καί τήν πράξη τῆς πολιτικῆς ἐξουσίας, τῆς νομοθετικῆς καί τῆς ἐκτελεστικῆς. Ἡ διάσταση στήν ὁποία ἀναφερόμαστε ἔχει σχέση μέ τό νόημα τῆς ζωῆς τοῦ ἀνθρώπου, τήν προοπτική τῆς ὕπαρξής του. Στήν ἐποχή πού ἐπιχειρεῖται ἡ ψηφιοποίηση τοῦ ἀνθρώπου, ἡ διάσταση αὐτή εἶναι καίρια γιά τήν ποιότητα τῆς ζωῆς τῶν ἀνθρώπων καί τόν ἐξανθρωπισμό τῆς ἐξουσίας.
Οι γυναίκες μάρτυρες της Εκκλησίας μας είναι εξίσου ηρωίδες με τους άνδρες μάρτυρες, οι οποίες συναποτελούν την πιο εκλεκτή χορεία των αγίων. Το πρόβλημα της ισότητας των δύο φύλων, λύθηκε για την Εκκλησία μας στους αγίους Της, όπως και η σύμπλευση γνώσης και πίστης.
Στις κορυφαίες γυναίκες μάρτυρες της Εκκλησίας μας ανήκει και η μεγαλομάρτυς αγία Αικατερίνη. Διαβάστε περισσότερα »
Σχεδόν 1.800 άνθρωποι έχουν πέσει από την Γέφυρα Golden Gate του Σαν Φρανσίσκο, με σκοπό να αυτοκτονήσουν και σχεδόν όλοι πέθαναν. Οι λίγοι επιζώντες είπαν την ίδια ιστορία, όπως αυτή του Kevin Hines, ο οποίος πήδησε από τη γέφυρα το 2000. Είπε ότι την στιγμή, που ρίχτηκε στο κενό, συνειδητοποίησε ότι ήθελε να ζήσει. Όλοι οι άλλοι επιζώντες επανέλαβαν τα λόγια του: την στιγμή, που τα χέρια τους έφευγαν από το κιγκλίδωμα, συνειδητοποιούσαν ότι ήθελαν να ζήσουν.
Αυτή η αναλαμπή διαύγειας αποδεικνύει πόσο γρήγορα μπορεί να καταρρεύσει η επιθυμία θανάτου και με πόση δύναμη παλεύει η θέληση για ζωή. Η αντιστροφή της επιθυμίας θανάτου μέσα σε κλάσματα δευτερολέπτου δείχνει πόσο ευμετάβλητη μπορεί να είναι η απόφαση για αυτοκτονία και η θέληση για επιβίωση έχει την ικανότητα να αναδύεται την ίδια την στιγμή της καταστροφικής πρακτικής.
Αυτή η διαπίστωση έχει σημασία γιατί υπάρχουν νομοθέτες και γιατροί που θεωρούν την απόφαση για υποβοηθούμενη αυτοκτονία ως μια σταθεροποιημένη και ορθολογική επιλογή. Οι επιζώντες της Γέφυρας μας υπενθυμίζουν ότι τα αυτοκτονικά συναισθήματα δεν είναι σταθερά, καθώς καταρρέουν συχνά την ίδια την στιγμή που καθοδηγούν την συμπεριφορά. Όταν η μοιραία πράξη ξεκινήσει, όμως, δεν μπορεί πια να αντιστραφεί και η μετάνοια δεν μπορεί να υλοποιηθεί.
Η ευθανασία και η υποβοηθούμενη αυτοκτονία ως διαδικασίες έχουν μηδενίσει κάθε πιθανότητα αντιστροφής. Οι ασθενείς, μόλις καταπιούν τα θανατηφόρα φάρμακα ή κάνουν ενέσεις ευθανασίας έχουν χάσει την δυνατότητα να αλλάξουν πορεία, ακόμα και αν μετανιώσουν αμέσως, όπως περιγράφουν οι άλτες της γέφυρας.
Τέκνον, ύπαγε σήμερον εργάζου εν τω αμπελώνι.
Ματθαίου 21, 28
Κύριε, με την ίδια σου τη ζωή, μέσα στην ίδια σου τη ζωή εξαγίασες τον μόχθο και τον κόπο, την προσπάθεια και την εργασία. Στην εργασία είδαν πολλοί τη δυνατότητα τελειοποιήσεως του ανθρώπου ή τη συνάντηση του ανθρώπου και της φύσεως. Για το μαθητή σου όμως, η δουλειά και ο μόχθος τής ημέρας βρίσκουν το νόημά τους σε σένα, και στο παράδειγμά σου.
Επιλογή και διασκευή ψυχωφελών κειμένων από το βιβλίο “ΑΜΑΡΤΩΛΩΝ ΣΩΤΗΡΙΑ” του μοναχού Αγαπίου Λάνδου του Κρητός
Οι θανάσιμες αμαρτίες
Το πρώτο θεμέλιο του ιερού σου έργου, το πρώτο λιθάρι της νοητής αυτής οικοδομής, είναι η στέρεη συγκατάθεση και αμετάθετη απόφαση της καρδιάς σου, να πεθάνεις καλύτερα χίλιες φορές, αν ήταν αυτό δυνατό, παρά να κάνεις μια θανάσιμη αμαρτία.
Καθώς μία τίμια κι ενάρετη γυναίκα προτιμά να πεθάνει παρά να προδώσει τον άντρα της, έτσι και ο χριστιανός πρέπει να είναι τόσο πιστός στο Θεό, ώστε να προτιμά οποιαδήποτε ζημιά στη ζωή αυτή, παρά να φταίξει έστω και λίγο απέναντί Του. Γιατί το μικρότερο κακό που παθαίνει στην ψυχή του από την αμαρτία, είναι μεγαλύτερο από τη χειρότερη σωματική βλάβη. Και επειδή δεν είναι μόνο ένα το κακό που βρίσκει την ψυχή από την αμαρτία, αλλά πολλά και διάφορα, τα γράφουμε εδώ για να τα μάθεις, κι έτσι να φεύγεις μακριά της σαν από φίδι φαρμακερό.