(Ιω. 17, 1-11)
- Γιατί ο Κύριος Ιησούς σε αυτή την προσευχή (αλλά και σε άλλη περίπτωση π.χ. στην ανάσταση του Λαζάρου) ύψωσε τους οφθαλμούς Του εις τον ουρανόν;
- Γιατί ζητά να δοξαστεί την ώρα του πάθους και ποια δόξα ζητεί από τον Πατέρα του;
- Με ποιον τρόπο δοξάζεται ο Πατήρ;
- Η γνώσις του αληθινού Θεού γίνεται αίτιον και πρόξενος της αιωνίου ζωής.
- Ποιο ήταν το έργο του Ιησού Χριστού που τελείωσε στη γη;
- Ποιοι είναι άξιοι της θείας δόξας;
- Αφού ο Θεός ήταν γνωστός σε όλο το γένος των Ιουδαίων, γιατί λέγει ο θεάνθρωπος ότι εφανέρωσε το όνομα του Θεού στους ανθρώπους;
- Οι μαθητές του Χριστού ήσαν οικείοι τω Θεώ διά την αρετήν αυτών.
- Αφού ο Χριστός σταυρώθηκε για όλον τον κόσμο, ποιος είναι αυτός ο κόσμος, περί του οποίου ο Σωτήρ δεν παρακαλεί τον Πατέρα Του;
- Όταν λέγει “πάντα τα εμά σα εστί και τα σα εμά”, μπορεί κανείς να υποθέσει ότι εννοεί και τα προσωπικά ιδιώματα;
- Πώς εδοξάσθη ο Ιησούς από τους μαθητές του;
- Ο Ιούδας έγινε προδότης του Χριστού για να πληρωθεί η γραφή;
- Γιατί ο Κύριος έκανε αυτή την συγκεκριμένη προσευχή;
Διαβάστε την ερμηνεία από το “Κυριακοδρόμιο των τεσσάρων Ευαγγελιστών”, του Νικηφόρου Θεοτόκη (τόμ. 1ος, σελ. 99 – Έκδοσις 1840), πατώντας εδώ