Πρόκειται γιὰ μία νέα πραγματικότητα τῆς τεχνολογικῆς ἐποχῆς μας. Ἕνα ἄλλο εἶδος ζωῆς κυρίως γιὰ τὴ νέα γενιὰ, ἡ ὁποία – ἕνεκα αὐτοῦ – ἀπὸ «γενιὰ Χ», ποὺ ὀνομαζόταν ἐκεῖ στὰ τέλη τοῦ 20οῦ αἰώνα, τώρα ἀποκαλεῖται «γενιὰ Μ», δηλαδὴ «multitasking generetion»! Πρόκειται γιὰ ἕνα φαινόμενο, ποὺ ἔχει νὰ κάνει μὲ τὴν ταχύτητα, ποὺ ἐνεργοῦμε χρησιμοποιώντας ὅλα τὰ σύγχρονα τεχνολογικὰ μέσα. Ὡστόσο ἔχει πολὺ μεγάλες συνέπειες ὄχι μόνο στὴν παραγωγικότητα, ἀλλὰ καὶ στὴν ἴδια τὴν ποιότητα τῆς σκέψης μας. Λένε πὼς ἔχει νὰ κάνει ἀκόμη καὶ μὲ τὴν διανοητικὴ σύγχυση τῆς ἐποχῆς μας! Κατέληξε δὲ νὰ γίνεται ἀκόμη καὶ τρόπος ζωῆς! Ἀξίζει νὰ τὸ δοῦμε…
Τί ἀκριβῶς συμβαίνει;
Διαβάστε περισσότερα »
Ζωή… multitasking; (Κ. Γ. Παπαδημητρακόπουλος)
Επιστήμη και Θρησκεία (Αγ. Λουκάς Αρχιεπίσκοπος Κριμαίας)
«Ὅταν ἐξετάζουμε τὴ σύγχρονη ἐπιστήμη, ὅπως αὐτὴ δημιουργήθηκε ἀπὸ ἐπιστήμονες σὰν τὸν Λαμὰρκ καὶ τὸν Δαρβίνο, βλέπουμε τὴν ἀντίθεση καὶ θὰ ἔλεγα τὴν ἀπόλυτη ἀσυμφωνία ποὺ ὑπάρχει μεταξὺ ἐπιστήμης καὶ θρησκείας σὲ θέματα ποὺ ἀφοροῦν τὰ βασικότερα προβλήματα τῆς ὕπαρξης καὶ τῆς γνώσης. Γι’ αὐτό, νοῦς φωτισμένος καὶ λογικὸς δὲν μπορεῖ νὰ δέχεται ταυτόχρονα καὶ τὸ ἕνα καὶ τὸ ἄλλο καὶ πρέπει νὰ ἐπιλέξει μεταξὺ θρησκείας καὶ ἐπιστήμης».
Τὰ λόγια αὐτὰ τὰ ἔγραψε 65 χρόνια πρὶν ἕνας γνωστὸς Γερμανὸς ζωολόγος, θερμὸς ὀπαδὸς τοῦ Δαρβίνου, ὁ Γέκκελ στὸ βιβλίο του «Τὰ μυστικὰ τοῦ κόσμου» ποὺ γνώρισε μεγάλη ἐπιτυχία καὶ ὅπως φαινόταν ἀπέδειξε ὅτι ἡ πίστη εἶναι ἕνας παραλογισμός. Λέει, λοιπόν, ὁ Γέκκελ ὅτι κάθε ἄνθρωπος μὲ φωτισμένη διάνοια πρέπει νὰ διαλέξει μεταξὺ ἐπιστήμης καὶ θρησκείας καὶ νὰ ἀκολουθήσει εἴτε τὸ ἕνα εἴτε τὸ ἄλλο. Καὶ θεωρεῖ ἀπαραίτητο νὰ ἀρνηθοῦν αὐτοὶ οἱ ἄνθρωποι τὴν θρησκεία διότι ἕνας ἄνθρωπος λογικὸς δὲν μπορεῖ νὰ ἀρνηθεῖ τὴν ἐπιστήμη.
Πραγματικὰ αὐτὸ εἶναι ἀπαραίτητο; Διαβάστε περισσότερα »
Ορθόδοξη θεολογική κατανόηση του περιβαλλοντικού ζητήματος (Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος)
Ορθόδοξη Λειτουργία και φυσικό περιβάλλον
Η Ορθόδοξη λειτουργική οπτική αντιλαμβάνεται τη δημιουργία ως θείο δώρο, και ως εκ τούτου προσδιορίζει την Ορθόδοξη θεολογική κατανόηση του περιβαλλοντικού ζητήματος κατά τρόπο σαφή και μεστό, ενώ ταυτόχρονα καθορίζει ότι η ανθρώπινη στάση έναντι του θείου αυτού δώρου οφείλει να είναι η υπεύθυνη και σωστή χρήση του κτιστού κόσμου. Κάθε πιστός καλείται να τιμά τη ζωή κατά τρόπο που αντανακλά τους λόγους της θείας Λειτουργίας: «Τα Σά εκ των Σών Σοι προσφέρομεν κατά πάντα και διά πάντα».
Διαβάστε περισσότερα »
«ΥΠΟΜΟΝΗ, ΜΙΑ ΞΕΧΑΣΜΕΝΗ ΑΡΕΤΗ»: Πορίσματα ΙΑ’ Λειτουργικής Συνάντησης Νέων
ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ
ΙΕΡΙΣΣΟΥ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ ΚΑΙ ΑΡΔΑΜΕΡΙΟΥ
ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΝΕΩΝ
ΑΓΙΑ ΝΕΟΜΑΡΤΥΣ ΑΚΥΛΙΝΑ
ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΝΕΩΝ
ΙΕΡΟΝ
ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΑ ΜΕΓΑΛΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ
16-20
ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2013
ΑΝΑΚΟΙΝΩΘΕΝ
«Τὸ σημερινό σύστημα θέλει
νὰ καταργήσει τὴν Κυριακὴ καὶ νὰ σκοτώσει τὴν ἐλπίδα. Ἡ Κυριακὴ τροφοδοτεῖ τὸν ἄνθρωπο μὲ ὑπομονὴ καὶ ἐλπίδα. Δὲν ὑπάρχει γιὰ τοὺς χριστιανοὺς συννεφιασμένη Κυριακή».
Οἱ διαπιστώσεις αὐτὲς
ἐξέφρασαν ἀπόλυτά τούς νέους πού
συμμετεῖχαν στὴν 11η Λειτουργικὴ
Συνάντηση Νέων, πού πραγματοποιήθηκε ἀπὸ
16 μέχρι 20 Αὐγούστου 2013 στὸ Ἱερὸ
Προσκύνημα τῆς Μεγάλης Παναγίας Χαλκιδικῆς ἀπὸ
τὸν Σύνδεσμο Ὀρθοδόξων Νέων τῆς Ἱερᾶς
Μητροπόλεως Ἱερισσοῦ, Ἁγίου Ὅρους
καὶ Ἀρδαμερίου μὲ τὶς
εὐχὲς τοῦ Σέβ. Μητροπολίτου μας κ. Θεοκλήτου.
Στὴν συνάντηση συμμετεῖχαν
νέοι ἀπὸ τὴν Μητρόπολη Ἱερισσοῦ
καὶ ἀπὸ τὶς Μητροπόλεις Θεσσαλονίκης, Κασσανδρείας, Νεαπόλεως & Σταυρουπόλεως,
Σερρῶν, Ζιχνῶν, Λαρίσης, Δημητριάδος, Ξάνθης, Καισαριανῆς,
Πειραιῶς καὶ Ἰλίου.
Κεντρικός κορμός τοῦ προγράμματος ἦταν οἱ
καθημερινές ἀκολουθίες: Ὄρθρος, Θεία Λειτουργία, Ἑσπερινός, Ἀπόδειπνο
καὶ Χαιρετισμοί τῆς Παναγίας.
Κεντρικὸ θέμα τῶν
εἰσηγήσεων καὶ τῶν
συζητήσεων ἦταν «ΥΠΟΜΟΝΗ, ΜΙΑ
ΞΕΧΑΣΜΕΝΗ ΑΡΕΤΗ».
Οἱ Εἰσηγήσεις πού ἔγιναν
ἦταν: α. «Ἡ ὑπομονὴ κατὰ τὴν διδασκαλία τῶν Πατέρων» ἀπὸ τὸν Ἁγιορείτη Ἱερομόναχο Βενέδικτο Νεοσκητιώτη, β. «Ζητεῖται ἐλπίδα» ἀπὸ τὸν Ἡγούμενο τῆς Ἱερᾶς
Μονῆς Τιμίου Προδρόμου Σκήτης Βεροίας Ἀρχιμ.
Πορφυρίου, γ. «Ἡ Λειτουργικὴ ζωὴ τῆς Ἐκκλησίας πηγὴ ὑπομονῆς καὶ ἐλπίδος γιὰ τοὺς νέους» ἀπὸ τὸν Καθηγητὴ τῆς Θεολογικῆς
Σχολῆς τοῦ Α.Π.Θ. κ. Παν. Σκαλτσή.
Στὴν συνάντηση ἦταν παρών
καὶ ὁ Σεβ. Μητροπολίτης μας κ. Θεόκλητος, ὁ ὁποῖος
συμμετεῖχε στὶς εἰσηγήσεις, τοποθετήθηκε
πάνω στὰ συζητούμενα θέματα καὶ ἐπικοινώνησε
μὲ τοὺς νέους.
Στὶς 18 Αὐγούστου
οἱ νέοι συμμετεῖχαν στὴν
ἑορτὴ τοῦ Ἁγίου νέου ἱερομάρτυρος Ἀγαπίου
στὴ Γαλάτιστα καὶ στὴ
συνέχεια προσκύνησαν στὸν τάφο τοῦ Γέροντος Παϊσίου στὴ
Μονὴ Σουρωτῆς, στὴν Ἱερὰ
Μονὴ Ἁγίας Ἀναστασίας καὶ
στὴν Ἱερὰ Μονὴ Ἁγίου Κοσμᾶ Αἰτωλοῦ Ἀρναίας.
Ὅλοι οἱ νέοι πού ἔλαβαν μέρος στή Λειτουργική
Συνάντηση συμφώνησαν, ὅτι αὐτή ἡ
συνάντηση θά πρέπει νά συνεχισθεῖ καί νά
γίνει πρότυπο, ὥστε νά γίνεται καί σέ ἄλλες Μητροπόλεις καί νά ἐνταχθεῖ στά νεανικά προγράμματα τοῦ Κατηχητικοῦ καί
πνευματικοῦ ἔργου τῆς Ἐκκλησίας.
Μὲ βάση τὶς
εἰσηγήσεις καὶ τὶς
συζητήσεις βγῆκαν τά παρακάτω
πορίσματα:
«Οι άνθρωποι ξέχασαν τον Θεό» (Αλεξάντερ Σολζενίτσιν)
Στο παρακάτω έξοχο κείμενο, που χρονολογείται από το 1983, ο βραβευμένος
με Νόμπελ λογοτεχνίας Ρώσος λογοτέχνης, Αλεξάντερ Σολζενίτσιν (1918 –
2008) εντοπίζει την αιτία για τη Ρωσική Επανάσταση. Σημειώνει ότι ο
ίδιος λόγος είναι πίσω από την ερήμωση, τη σκληρότητα και τον εγωισμό σε
ολόκληρο τον εικοστό αιώνα. Εδώ είναι μερικά αποσπάσματα:






