“Η Εκκλησία της Ρώμης και ο Επίσκοπός της στα Πρακτικά και τις αποφάσεις των Οικουμενικών Συνόδων”, Πρωτοπρεσβυτέρου Αναστ. Κ. Γκοτσοπούλου (Λίτσα Ι. Χατζηφώτη)

ΒΙΒΛΙΟΚΡΙΤΙΚΕΣ

Βιβλιοκρισία της κας Λ. Χατζηφώτη στην έκδοση “Ἡ Ἐκκλησία τῆς Ρώμης καὶ ὁ Ἐπίσκοπός της στὰ Πρακτικὰ καὶ τὶς ἀποφάσεις τῶν Οἰκουμενικῶν Συνόδων“, 2016. Η βιβλιοκρισία δημοσιεύθηκε στο τεύχος του περιοδικού ΕΦΗΜΕΡΙΟΣ, έτος 65 (Νοέμβριος-Δεκέμβριος 2016), τ. 6, σ. 46-47.

p_anas_gἜκδοση Χ.Ο.Φ.Σ.Φίλων Ἱεροῦ Ἡσυχαστηρίου Παντοκράτορος Μελισσοχωρίου, 2016. Διαβάστε περισσότερα »

Άγιος Τύχωνας του Ζαντόνσκ – Χρυσόστομος της Ρωσίας (Σέργιος Γοβορούν)

ΘΕΟΛΟΓΙΑ

Α’ Σύντομος βίος

Ο Άγιος Τύχων του Ζαντόνσκ δικαίως θεωρείται ο Χρυσόστομος της Ρωσίας. Όλα τα έργα του είναι γεμάτα από ζωντανή εμπειρία της κοινωνίας με το Χριστό που εκφράζεται με μια πολύ ζωντανή και ποιητική γλώσσα η οποία κυριολεκτικά ευωδιάζει μ’ αυτή την εμπειρία. Είναι ο θεωρητικότατος εκκλησιαστικός συγγραφέας της Ρωσίας. Τα έργα του συναρπάζουν τον αναγνώστη και με ένα θαυμαστό τρόπο τον μυούν στις θείες εμπειρίες του συγγραφέα. Διαβάστε περισσότερα »

Κυριακή Ι’ Ματθαίου (Άγιος Ιωάννης Χρυσόστομος)

ΘΕΟΛΟΓΙΑ

(Ματθ.ιζ΄14-23)

Ὑπόμνημα εἰς τὸν Ἅγιον Ματθαῖον τὸν Εὐαγγελιστὴν
ὁμιλίαν νζ΄ Διαβάστε περισσότερα »

Ποιες είναι οι τρεις αιτίες των λογισμών (Αββάς Κασσιανός)

ΘΕΟΛΟΓΙΑ

Ρωτᾶ τόν Ἀββᾶ Μωυσῆ

Τρεις είναι οι αιτίες των λογισμών. Διαβάστε περισσότερα »

Ο Άγιος Νεκτάριος για την Δυτική εκκλησία και το αλάθητο του Πάπα

ΘΕΟΛΟΓΙΑ

Με το αλάθητο η Δυτική Εκκλησία εισήγαγε τα σπέρματα της τάσης για απομάκρυνση από το κέντρο, διότι δίδαξε στον καθένα να αποδέχεται τη γνώμη του ατόμου. Στη λυπηρή αυτή κατάσταση περιήλθε (και) η Εκκλησία των διαμαρτυρομένων, η οποία αποσυντίθεται συνεχώς και με γιγάντια βήματα προχωρά στην τέλεια αποσύνθεση· διότι η αρχή, την οποία αυτή αποδέχθηκε, έχει μέσα της το σπέρμα της απομάκρυνσης από το κέντρο. Η Δυτική Εκκλησία, μολονότι θέλησε με το αλάθητο να συγκεντρώσει την Εκκλησία γύρω από τον Πάπα, εντούτοις απέτυχε στον σκοπό της και έφερε τελείως αντίθετα αποτελέσματα· διότι, αν και φαίνεται συγκεντρωμένη, η αποκέντρωση είναι πλήρης· διότι περικλείει, σε διαφορετική μορφή, τα ίδια σπέρματα που περικλείει και η Εκκλησία των διαμαρτυρομένων, και οδηγείται στο ίδιο τέλος· διότι τα άκρα είναι όμοια μεταξύ τους. Διαβάστε περισσότερα »

Powered by WordPress and ShopThemes