Κυριακή της Πεντηκοστής: Ομιλία περί παθών δεσποτείας (Αρχιεπίσκοπος Αστραχάν και Σταυρουπόλεως Νικηφόρος Θεοτόκης)

ΘΕΟΛΟΓΙΑ

Ἰωάν. ζ’ 37-52, η’ 12

  • Οἱ Φαρισαῖοι μελετοῦσαν τὶς θεῖες γραφὲς καὶ γνώριζαν τὶς προφητείες τῶν προφητῶν γιὰ τὴν ἔλευση τοῦ Μεσσία. Πῶς, λοιπόν, ἀκούοντες τὸν Ἰησοῦν Χριστὸν κηρύττοντα, ὅτι αὐτὸς εἶναι ὁ ἀπεσταλμένος ὑπὸ τοῦ Θεοῦ καὶ βλέποντες τὴν μὲν ζωὴν αὐτοῦ ὑπεραγία, τὰ δὲ θαύματα αὐτοῦ μεγάλα καὶ πολλά, δὲν ἐπίστευσαν ὅτι αὐτὸς εἶναι ὁ προσδοκώμενος;
  • Πόση δύναμη μποροῦν νὰ ἀσκοῦν τὰ πάθη ἐπάνω στὸν ἄνθρωπο;
  • Τὰ πάθη προσβάλουν τοὺς ἀμαθεῖς ἀνθρώπους ἤ καὶ τοὺς σοφούς;
  • Ποιὰ εἶναι τὰ στοιχεῖα ἐκεῖνα, ποὺ συντελοῦν στὸ νὰ εἶναι δύσκολη ἡ ἀποχὴ ἀπὸ τὰ πάθη καὶ ἡ διόρθωση;
  • Ἀφοῦ δὲν κατάφερε ὁ ἴδιος ὁ Κύριος Ἰησοῦς Χριστὸς νὰ θεραπεύσει τὸ πάθος τῆς φιλαργυρίας τοῦ Ἰούδα, ποιὰ ἐλπίδα ἔχουμε ἐμεῖς νὰ θεραπευτοῦμε ἀπὸ τὰ πάθη μας; Ποιὸ εἶναι τὸ “ὄπλο” μας;
  • Ἐάν ἕνα πάθος ἔχει ριζώσει γιὰ πολὺ καιρὸ στὴν καρδιὰ ἑνὸς ἀνθρώπου, εἶναι δυνατὴ ἡ ἰατρεῖα καὶ ἐκρίζωσίς του;

Διαβάστε περισσότερα »

Η γονυκλισία κατά την Πεντηκοστή (Δημήτριος Παναγόπουλος)

ΘΕΟΛΟΓΙΑ
Φοβηθείτε μεθαύριο της Πεντηκοστής να γονατίσετε. Οι άνθρωποι που έχουν επίγνωση, φοβούνται που θα γονατίσουνε. Γιατί ξέρετε τι πάει να πει να γονατίσεις μεθαύριο; Πάει να πει: Είμαι εντάξει, ταπεινώθηκα… και περιμένω την επιφοίτηση του Πνεύματος του Αγίου. Να έρθει αυτή η περιστερά που κατεβαίνει από τον Ουρανό, να καθίσει και σε μένα τον αμαρτωλό. Αλλά αυτή η περιστερά, η Χάρις του Πνεύματος του Αγίου, είναι η περιστερά της Κιβωτού.

Διαβάστε περισσότερα »

Οι εορτές τής Εκκλησίας στη δίνη τής σύγχρονης εκκοσμίκευσης (Ιερεύς Σωτήριος Ο. Αθανασούλιας)

ΘΕΟΛΟΓΙΑ

Ἡ Ἐκκλησία καί οἱ ἑορτές της

Οἱ ἑορτές εἶναι κάτι ἀπαραίτητο στή ζωή τοῦ ἀνθρώπου. «Βίος ἀνεόρταστος μακρά ὁδός ἀπανδόκευτος», εἶχε πεῖ στήν ἀρχαιότητα ὁ Δημόκριτος, δηλαδή «ζωή χωρίς ἑορτή εἶναι μακρύς δρόμος χωρίς πανδοχεῖο», χωρίς σταθμό γιά ξεκούραση! Ὅλες οἱ θρησκεῖες ἔχουν τίς ἑορτές τους. Ἀλλά καί οἱ λεγόμενοι «κοσμικοί» ἄνθρωποι (ὅσοι δέν πιστεύουν σέ κάτι ἤ, τουλάχιστον, ὅσοι δέν πιστεύουν ἀρκετά) ἔχουν τίς ἑορτές τους. Τό ἴδιο ἰσχύει καί γιά τήν Ἐκκλησία μας. Ἔχει κι αὐτή τίς δικές της ἑορτές, κατανεμημένες κατάλληλα στή διάρκεια τοῦ ἔτους. Τό ζητούμενο, ὅμως, εἶναι, τί ἑορτάζουμε, γιατί τό ἑορτάζουμε καί πῶς τό ἑορτάζουμε. Γιά τούς πολλούς, γιά τούς ἀνθρώπους τοῦ κόσμου τούτου, οἱ ἑορτές εἶναι εὐκαιρίες διασκέδασης καί ἀπόδρασης ἀπό τήν καθημερινότητα. Οἱ διάφορες θρησκεῖες ἑορτάζουν γιά τούς δικούς τους λόγους. Κάποιοι ἑορτάζουν χωρίς λόγο καί νόημα, δηλαδή ἑορτάζουν χωρίς νά ὑπάρχει αἰτία, ὅπως συμβαίνει στίς νεοφανεῖς «ἑορτές» τοῦ σκόρδου, τῆς ντομάτας, τῆς μελιτζάνας καί διάφορων ἄλλων φρούτων καί λαχανικῶν, «ἑορτές» πού προωθοῦνται δυναμικά μέ τήν πρόφαση τῆς προβολῆς καί τῆς διάθεσης τῶν ἀγροτικῶν προϊόντων!

Διαβάστε περισσότερα »

Μωρό που κυοφορήθηκε από μητέρα σε μηχανική υποστήριξη γεννιέται υγιές!

ΑΝΕΠΙΚΑΙΡΑ

Στις 13 Ιουνίου γεννήθηκε με επείγουσα καισαρική τομή στις ΗΠΑ, Georgia, ένα υγιές πρόωρο αγοράκι στις 29 εβδομάδες κύησης! Η μητέρα του η οποία ήταν σε μηχανική υποστήριξη, επί τέσσερις μήνες, χάρισε τη ζωή στο παιδί της, το οποίο τόσο η οικογένειά της όσο και οι υποστηρικτές της ζωής αποκαλούν ένα «θαύμα της ζωής».

Το αγέννητο μωρό της Adriana Smith, μιας 30χρονης νοσηλεύτριας από τη Georgia, η οποία είχε χαρακτηρισθεί ως εγκεφαλικά «νεκρή», και παρέμεινε στον αναπνευστήρα λόγω του pro-life νόμου της Georgia, μεγάλωσε ενώ εκείνη ήταν διασωληνωμένη! Το νοσοκομείο την κράτησε σε μηχανική υποστήριξη μέχρι τις 13 Ιουνίου, οπότε αυτό γεννήθηκε με επείγουσα καισαρική τομή. Ζύγιζε περίπου 820 γραμ. και μπήκε στην Εντατική μονάδα. Η Adriana μετά τον τοκετό σταμάτησε να υποστηρίζεται από τον αναπνευστήρα,στις 17 Ιουνίου 2025, λίγες μέρες μετά τα 31α της γενέθλια.

Το αγέννητο αγοράκι της γυναίκας η οποία χαρακτηρίσθηκε «εγκεφαλικά νεκρή» και κρατήθηκε ζωντανή για να ολοκληρώσει την εγκυμοσύνη της, αναπτύχθηκε και γεννήθηκε κανονικά, παρά τις αντιδράσεις των ιδεολόγων υπέρ της άμβλωσης, με τη χρήση του νόμου της πολιτείας κατά των αμβλώσεων. Αυτός ο νόμος οδήγησε στο να παραμείνει σε μηχανική υποστήριξη η γυναίκα, η οποία ως «εγκεφαλικά νεκρή» προοριζόταν από τους θεράποντες ιατρούς της για το θάνατο, την ώρα που οι ιδεολόγοι του θανάτου υποστήριζαν πως καταπατούνταν το δικαίωμά της να «φύγει» και είχε μεταβληθεί σε «εκκολαπτήρα» για χάρη ενός εμβρύου.

Η μητέρα της Adriana, η April Newkirk είχε δηλώσει στον τοπικό ειδησεογραφικό σταθμό “11Alive” για το μωρό της κόρης της: «Έχει δάχτυλα στα πόδια, στα χέρια, έχει άκρα, όλα σιγά σιγά σχηματίζονται». Και συνέχισε: «Ελπίζουμε να τα καταφέρει», δηλώνοντας την επιθυμία να παραμείνει σε μηχανική υποστήριξη η κόρη της και να γεννήσει το εγγόνι της.

Η Adriana Smith πήγε στο νοσοκομείο Northside Hospital τον Φεβρουάριο με κάτι που νόμιζε ότι ήταν απλά ένας έντονος πονοκέφαλος, όπως δήλωσε η μητέρα της April στο “11 Alive”. Εκείνη την εποχή, η Smith ήταν περίπου 8 εβδομάδων έγκυος και ήδη μητέρα ενός αγοριού.

Το νοσοκομείο έδωσε εξιτήριο στην Smith αφού της χορήγησε κάποια φαρμακευτική αγωγή. Την επόμενη μέρα, η Smith μεταφέρθηκε ξανά εσπευσμένα στο νοσοκομείο γιατί ξύπνησε με μεγάλη δύσπνοια. Το νοσοκομείο διέγνωσε θρόμβους στον εγκέφαλό της. Μέσα σε λίγες ώρες, χαρακτηρίσθηκε «εγκεφαλικά νεκρή».

Σύμφωνα με τη νομοθεσία της Georgia η έκτρωση απαγορεύεται μετά από τις 6 εβδομάδες εγκυμοσύνης. Η απαγόρευση αυτή περιέχει και διατάξεις που ενισχύουν την έννοια της «προσωπικότητας του εμβρύου» και υποστηρίζει ότι τα έμβρυα και τα νεογνά θεωρούνται άνθρωποι, και ως εκ τούτου, δικαιούνται πλήρη νομικά δικαιώματα και προστασία. Σύμφωνα με την Newkirk, οι γιατροί του Emory University Hospital Midtown, όπου νοσηλεύτηκε διασωληνωμένη, δήλωσαν στην οικογένεια ότι «ο νόμος απαιτεί να κρατήσουν ζωντανή τη μητέρα προκειμένου να διατηρήσουν ζωντανό και το μωρό μέχρι αυτό να έχει ασφαλή βιωσιμότητα. Η μητέρα της Adriana δήλωσε εκ μέρους της οικογένειας: «Θέλουμε το μωρό. Αυτό είναι μέρος της κόρης μου».

Η οικογένεια ονόμασε το μωρό Chance. Δήλωνε η γιαγιά April Newkirk για το μωρό όσο αυτό κυοφορούνταν: «Αυτή τη στιγμή, το ταξίδι για το μωρό Chance είναι να επιβιώσει. Σε όποια κατάσταση και αν επιτρέψει ο Θεός να γεννηθεί εμείς θα τον αγαπάμε το ίδιο».

Η περίπτωση της Adriana Smith είχε πυροδοτήσει μια πανεθνική συζήτηση και αντιπαράθεση σχετικά με τα  δικαιώματα της εγκύου σε σχέση με αυτά του εμβρύου που αναπτυσσόταν μέσα σε αυτήν.

Το νοσοκομείο όπου βρίσκεται η Smith δεν είχε σχολιάσει την υπόθεσή της, επικαλούμενο τους νόμους περί απορρήτου. Ωστόσο, σε ανακοίνωσή του είχε αναφέρει ότι έλαβε την απόφαση να κρατήσει τη γυναίκα στη ζωή αφού «χρησιμοποίησε την ομόφωνη γνώμη των κλινικών εμπειρογνωμόνων, την ιατρική βιβλιογραφία και τη νομική καθοδήγηση για να υποστηρίξει τους γιατρούς οι οποίοι ασκούν εξατομικευμένη θεραπεία σύμφωνα με τους νόμους περί αμβλώσεων της Georgia και όλους τους άλλους ισχύοντες νόμους». Οι γιατροί δήλωσαν  για τη περίπτωση της εγκύου γυναίκας, πως σέβονταν εξίσου το αγέννητο παιδί, τις αξίες της οικογένειας και την ίδια την Adriana.

Η ομάδα “Students for Life of America”, μια ισχυρή εθνική ομάδα κατά των αμβλώσεων, είχε υποστηρίξει επίσης την απόφαση να παραμείνει η Smith σε μηχανική υποστήριξη. Είπαν: «Ενώ η Adriana δεν μπορεί πλέον να μιλήσει για τον εαυτό της, η ζωή του γιου της εξακολουθεί να έχει σημασία. Οι γιατροί της κάνουν το σωστό αντιμετωπίζοντάς τον ως έναν μοναδικό ασθενή».

Η  Monica Snyder της ομάδας “Secular Pro-Life”, υποστηρίζει ότι η περίπτωση της Smith αντικατοπτρίζει την αξία του σεβασμού της επιθυμίας μιας μητέρας. «Η Adriana Smith ήθελε το μωρό της», έγραψε η Snyder, σημειώνοντας ότι τα μέσα ενημέρωσης και οι υποστηρικτές των αμβλώσεων συχνά παραβλέπουν ότι ορισμένες γυναίκες θα επέλεγαν να προστατεύσουν το αγέννητο παιδί τους, ακόμη και σε τέτοιες τραγικές συνθήκες.

Η Snyder επικαλέστηκε μια μελέτη που έδειξε ότι σε 35 παρόμοιες περιπτώσεις μητρικού εγκεφαλικού θανάτου, το 77% των μωρών γεννήθηκαν ζωντανά, με το 85% αυτών να έχουν φυσιολογικές εξετάσεις και φυσιολογική ανάπτυξη έως τους 20 μήνες, υπογραμμίζοντας τις δυνατότητες και αυτού του μωρού για θετικά αποτελέσματα.

Η ιστορία της Adriana αποδεικνύει πόσο σημαντική είναι η προστασία του νόμου στο αγέννητο παιδί, αφού ο νόμος και μόνο είναι που σε αυτή τη δύσκολη στιγμή προστάτευσε το αγοράκι. Η μητέρα του δεν μπορούσε να διεκδικήσει, ο πατέρας του ήταν απών, η γιαγιά απλά εξέφρασε την επιθυμία της να ζήσει το μωρό, έχοντας να αντιμετωπίσει την αδυσώπητη μοίρα όσων χαρακτηρίζονται «εγκεφαλικά νεκροί», η οποία είναι ο θάνατος. Μόνος ο νόμος υπέρ της αγέννητης ζωής ήταν ο σύμμαχος ζωής του παιδιού σε αυτή τη συγκυρία  

Ολοκληρώνοντας την είδηση, ας μας επιτραπεί ένα  σχόλιο για τον καλούμενο «εγκεφαλικό θάνατο». Η  ιστορία της Adriana, δείχνει πως αυτή η ελλιπής, η προβληματική λειτουργία του εγκεφάλου, η οποία χαρακτηρίζεται ως «εγκεφαλικός θάνατος», δεν είναι «αληθινός» θάνατος. Εάν είναι θάνατος πως μπορεί ένα «νεκρό» μητρικό κορμί να υποστηρίζει, να αναπτύσσει, να προσφέρει ζωή, χτίζοντας επί τόσους μήνες έναν νέο άνθρωπο;

Μήπως πρέπει να αναθεωρηθεί αυτή η αντίληψη περί «εγκεφαλικού θανάτου

 

Πηγές:

  1. https://www.lifenews.com/2025/05/22/family-of-pregnant-mom-declared-brain-dead-wants-her-unborn-baby-to-live/
  2. https://www.theguardian.com/us-news/2025/may/20/pregnant-georgia-woman-brain-dead
  3. https://www.lifenews.com/2025/06/18/woman-on-life-support-for-four-months-gives-birth-to-miracle-baby/

 

 

 

(Πηγή:  Αφήστε με να ζήσω!)

Κριτήριο αγάπης (Άγιος Παΐσιος Αγιορείτης)

ΘΕΟΛΟΓΙΑ

Όταν ένας έχη και δίνη ελεημοσύνη, δεν μπορείς να καταλάβης αν έχη αγάπη ή όχι, γιατί μπορεί να δίνη όχι από αγάπη, αλλά για να ξεφορτωθή κάποια πράγματα. Όταν στερήται και δίνη, τότε φαίνεται η αγάπη του.

Διαβάστε περισσότερα »

Powered by WordPress and ShopThemes