Κόμης Ἰωάννης Καποδίστριας διπλωμάτης καί κυβερνήτης τῆς Ἑλλάδος καὶ τὸ Ἱστορικὸ Ἀρχεῖο τῆς Ἱερᾶς Μονῆς Χρυσοποδαριτίσσης Νεζερών (1828-1831) (Νίκα Πολυχρονοπούλου-Κλαδά, Δρ Ἱστορίας)

ΒΙΒΛΙΑ

ΑΘΗΝΑΙ 2020

«Ὁ Θεὸς ἀπέστειλεν εἰς αὐτὸν τὸν λαὸν τὴν χάριν τοῦ νὰ εὑρῇ εἰς τὴν χριστιανικὴν πίστιν τὸ κράτος τοῦ πολεμεῖν, τὴν ἰσχὺν τοῦ ἐγκαρτερεῖν εἰς τὰ δεινά, καὶ τὴν ἀπόφασιν τοῦ ν᾽ ἀπολεσθῇ μᾶλλον ἢ νὰ ὑποκύψῃ εἰς τὸν ζυγόν… Ἡ τύχη λοιπὸν τῆς Ἑλλάδος εἶναι ἔργον τῆς Θείας προνοίας. Οἱ ἄνθρωποι ὀφείλουσι νὰ εὐλαβῶνται τὰς Θείας βουλάς της…».

Ἰωάννης Καποδίστριας Κυβερνήτης πρὸς
Οἰκουμενικὸν Πατριάρχην Ἀγαθάγγελον Α´,
Πόρος, 28 Μαΐου 1828 Διαβάστε περισσότερα »

Ώρα για απαντήσεις (Παναγιώτης Κωστόπουλος)

ΑΝΕΠΙΚΑΙΡΑ

Η παρατεταμένη καραντίνα, οι απαγορεύσεις, ο φόβος του κορονοϊού και η γενικότερη κατάσταση του τελευταίου έτους, μπορούν να οδηγήσουν σε πληθώρα συμπερασμάτων. Μετά από όλα αυτά, κατανοήσαμε την αξία που έχουν απλά πράγματα της καθημερινότητας στα οποία δεν δίναμε σημασία και ελευθερίες που θεωρούσαμε δεδομένες. Από τον απλό περίπατο και τον θαυμασμό της Δημιουργίας, μέχρι την ανταλλαγή επισκέψεων και την αγκαλιά των οικείων μας. Διαβάστε περισσότερα »

Κυριακή μετά τα Φώτα: Ερμηνεία στην αποστολική περικοπή (Άγιος Ιωάννης Χρυσόστομος)

ΘΕΟΛΟΓΙΑ

(Εφ. 4, 7-13)

Από την «Προς Εφεσίους» επιστολή του αποστόλου Παύλου, κεφ.4, εδαφ. 4-16

Ο Ιερός Χρυσόστομος για την αρχομανία κάποιων λειτουργών του Υψίστου και για όσους δημιουργούν σχίσματα στο χώρο της Εκκλησίας και σκανδαλίζουν τους πιστούς με την απομάκρυνσή τους από την κοινή πίστη

Διαβάστε περισσότερα »

Για την Σύναξη του Τιμίου Προδρόμου († Αρχ. Γεώργιος Καψάνης, Προηγούμενος Ι. Μ. Γρηγορίου Αγίου Όρους)

ΘΕΟΛΟΓΙΑ

Ήδη κλείνει το Δωδεκαήμερο με την Σύναξη της Εκκλησίας προς τιμήν του Τιμίου Προφήτου Προδρόμου, του αρχηγού του μοναχικού τάγματος. Όλες οι μορφές της Εκκλησίας είναι αγαπητές στους Μοναχούς. Ιδιαιτέρως όμως είναι εκείνες, οι οποίες άσκησαν και την οδό της μοναχικής ζωής. Και ο Τίμιος Πρόδρομος είναι ο κορυφαίος. Καταφρόνησε τον κόσμο, τα αγαθά του κόσμου, και αποσύρθηκε ενωρίτατα στην έρημο, ποθώντας τον Θεό. Και αξιώθηκε αυτός να γίνει και ο Πρόδρομος και ο Βαπτιστής του Σωτήρος Χριστού. Κέντρο της ζωής του ήταν ο Χριστός. Διαβάστε περισσότερα »

Η εικόνα της Βαπτίσεως του Κυρίου (Τα Θεοφάνεια) (Παύλος Ευδοκίμωφ)

ΘΕΟΛΟΓΙΑ

Μέχρι τον Δ΄ αιώνα, η Γέννηση και η Βάπτιση του Κυρίου εορτάζονταν την ίδια ημέρα.[1] Η ενότης τους είναι ακόμη ορατή στην παρόμοια σύσταση των ακολουθιών αυτών των δύο εορτών και δείχνει μια ορισμένη συμπλήρωση του γεγονότος της Γεννήσεως σ’ εκείνο της Βαπτίσεως. Στη Γέννησή του, λέγει ο άγιος Ιερώνυμος, ο Υιός του Θεού ήλθε στον κόσμο με κρυφό τρόπο, στην Βάπτισή του εμφανίστηκε με φανερό τρόπο. Επίσης ο άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος: Τα Θεοφάνεια δεν είναι η εορτή της Γεννήσεως αλλά της Βαπτίσεως. Πριν ήταν άγνωστη από το λαό, με τη Βάπτιση, αποκαλύπτεται σε όλους.[2]

Διαβάστε περισσότερα »

Powered by WordPress and ShopThemes