Οι εμπειρογνώμονες καταδικάζουν την παρένθετη μητρότητα

ΒΙΟΗΘΙΚΗ

Σχόλιο «Μαμά Μπαμπάς και Παιδιά»: Το θέμα του ομόφυλου «γάμου» που τόσο ύπουλα προωθείται, φέρνει στο προσκήνιο και το θέμα της απόκτησης παιδιών μέσω «παρένθετης μητρότητας» ή αλλιώς της ενοικίασης της γυναικείας μήτρας. Η παρένθετη μητρότητα είναι επιλογή που αφορά εύπορα ομόφυλα άρρενα ζεύγη, προσβλητική για την αξιοπρέπεια της γυναίκας και κακοποιητική για το κυοφορούμενο παιδί. Δυστυχώς σοβαροί οργανισμοί που μάχονται για τα ανθρώπινα δικαιώματα (ΟΗΕ), αρνούνται να πάρουν σαφή αντίθετη θέση στο θέμα. (1) 

Αναφέρουν: «Πολλά ερωτήματα αφορούν την πρακτική της παρένθετης μητρότητας. …Μερικοί υποστηρίζουν ότι η απαγόρευση της εμπορικής παρένθετης μητρότητας είναι απαραίτητη για την προστασία των δικαιωμάτων των φτωχών και ευάλωτων γυναικών, ενώ άλλοι λένε ότι παραβιάζει το δικαίωμα των γυναικών να χρησιμοποιούν το σώμα τους με τον τρόπο που θέλουν. Σε όλα αυτά τα ζητήματα, η ανάγκη εξισορρόπησης των δικαιωμάτων των δυνητικών γονέων (βλέπε ομόφυλων πλούσιων ανδρικών ζευγαριών) με τα δικαιώματα άλλων ατόμων (βλέπε φτωχές γυναίκες-θύματα) και τα δικαιώματα του αγέννητου παιδιού (δηλ. να έχει μάνα και πατέρα και βιολογικούς γονείς) παραμένουν στο επίκεντρο». Η παρένθετη μητρότητα δεν είναι αναπαραγωγική «επιλογή», αλλά προσβολή του φυσικού δεσμού μητέρας-παιδιού και συνδρομή σε μη ικανές μορφές συμβίωσης (κακώς αποκαλούμενες και «ομόφυλες οικογένειες»).

Διαβάστε περισσότερα »

Ο ιός και η ασθένειά μας (Αρχιμ. Χρυσόστομος, Καθηγούμενος Ιεράς Μονής Φανερωμένης Νάξου)

ΑΝΕΠΙΚΑΙΡΑ

“Κάνε πιο πέρα, άνθρωπέ μου.” Αυτή την παρατήρηση δέχθηκε πιστός, όταν έκανε το λάθος να πλησιάσει κάποιον άλλον πιστό σε μεγάλο ναό των Αθηνών, και ενώ φορούσε προστατευτική μάσκα.

Ασήμαντο φαίνεται, θα έλεγε κάποιος, άλλωστε κατά πάντα θεμιτό και σύμφωνο με τους υγειονομικούς κανονισμούς. Η στάση αυτή, όμως, υποδηλώνει κάτι πέρα από τη δέουσα συμμόρφωση στα εκάστοτε μέτρα προστασίας. Ότι και μέσα στην εκκλησία για πολλούς ανθρώπους ο φόβος δεν είναι απλώς ένα φυσικό ένστικτο αλλά το απόλυτα κυρίαρχο και γενικευμένο βίωμα. Ίσως υποδηλώνει και κάτι περισσότερο. Ότι η υπέρτατη και αδιαπραγμάτευτη αξία πολλών, εκκλησιαζομένων ωστόσο, είναι η επιμήκυνση της βιολογικής ύπαρξης. Διαβάστε περισσότερα »

Η αμαρτία απομακρύνει τον άγγελο, τον φύλακα της ψυχής και του σώματος (Άγιος Νεκτάριος Πενταπόλεως)

ΘΕΟΛΟΓΙΑ

Η αμαρτία διαστρέφει το θείο κάλλος της εικόνας της ψυχής και του σώματος και την καθιστά δύσμορφη και αισχρή· γιατί, όπως λέει ο Μέγας Βασίλειος: «όπως ακολουθούν οι σκιές τα σώματα, έτσι και οι αμαρτίες ακολουθούν τις ψυχές, απεικονίζοντας με σαφήνεια τις πράξεις τους».

Η αμαρτία απομακρύνει τον άγγελο, τον φύλακα της ψυχής και του σώματος, και παραδίνει ψυχή και σώμα στην κατατυραννία του διαβόλου γιατί, καθώς λέει επίσης ο Μέγας Βασίλειος: «Όπως ο καπνός διώχνει τις μέλισσες και η δυσωδία απομακρύνει τα περιστέρια έτσι και η πολυθρήνητη και δύσοσμη αμαρτία απομακρύνει τον φύλακα άγγελο της ζωής μας».

Διαβάστε περισσότερα »

Σύναξη των Παμμεγίστων Ταξιαρχών και πάντων των Ασωμάτων και Ουράνιων Αγγελικών Ταγμάτων (Άγιος Ιωάννης Χρυσόστομος)

ΘΕΟΛΟΓΙΑ

[Εβρ. 2, 1-10]

ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ Διαβάστε περισσότερα »

Κυριακή Ζ’ Λουκά: Η πίστη δίνει ζωή

ΘΕΟΛΟΓΙΑ

(Λουκά η’ 41-56)

Δύο σημαντικά μηνύματα δίνει ὁ Χριστός στούς ἀνθρώπους μέ τά θαύματα πού ἐπιτελεῖ, μετά τήν ἐπιστροφή του ἀπό τή χώρα τῶν Γαδαρηνῶν στήν Καπερναούμ. Τό πρῶτο συνίσταται στό ὅτι ὁ ἴδιος εἶναι ἡ Ζωή καί δίνει τή ζωή, τόσο τή βιολογική ὅσο καί τήν κοινωνική, ἐνῶ τό δεύτερο πώς ἡ πίστη εἶναι προϋπόθεση γιά τό θαῦμα καί ὄχι τό θαῦμα γιά τήν πίστη. Διαβάστε περισσότερα »

Powered by WordPress and ShopThemes