Στοχασμοί για την γοητεία του καινούργιου και το μέτρο της ανθρώπινης κρίσης

Η πρόοδος δεν κρίνεται απαραίτητα από κάτι το νέο, αλλά από την προσφορά της σε μια ανθρωπινώτερη ζωή
Ζούμε σε μια εποχή που μοιάζει να μεθά από την ταχύτητα της αλλαγής. Το νέο προβάλλεται και επιβάλλεται σχεδόν αυτονόητα ως κάτι το καλύτερο, ως απόδειξη μιας εξέλιξης, ως υπόσχεση μιας λύτρωσης από τα αδιέξοδα του παρελθόντος. Μέσα σε αυτό το πνεύμα, η πρόοδος ταυτίζεται με την καινοτομία, και η καινοτομία με την αξία. Όμως, αν στοχασθούμε λίγο βαθύτερα, αν συγκρατήσουμε τον ενθουσιασμό μας και σκεφθούμε ωριμότερα, τότε αναδύεται ένα ερώτημα τόσο απλό όσο και ουσιαστικό: Είναι πράγματι κάθε τι νέο και ωφέλιμο;





