Χριστούγεννα:
«Ο άναρχος αρχίζει, ο αχώρητος χωρείται, ο άχρονος μπαίνει στον χρόνο»
Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος
Χριστούγεννα:
«Ο άναρχος αρχίζει, ο αχώρητος χωρείται, ο άχρονος μπαίνει στον χρόνο»
Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος
Περιτομή του Χριστού – Εορτή Μεγάλου Βασιλείου (Πρωτοπρεσβύτερος Θεόδωρος Ζήσης)
Περί της Περιτομής του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού (Άγιος Ανδρέας, Αρχιεπίσκοπος Κρήτης)
Για την περιτομή του Κυρίου (Άγιος Κύριλλος Αλεξανδρείας)
______________________________
Ο Μέγας Βασίλειος και ο αι-Βασίλης (Σεβ. Μητροπ. Ναυπάκτου και Αγ. Βλασίου Ιερόθεος)
Εις τον Μέγαν Βασίλειον (†Αρχ. Γεώργιος Καψάνης)
Ο Μέγας Βασίλειος και ο Santa Claus (πρεσβυτέρου Παναγιώτη Βούρκου)
Εγκώμιο στον Μέγα Βασίλειο (Όσιος Εφραίμ ο Σύρος)
Ο Μέγας Βασίλειος – Ερμηνεία εικόνας (Χρήστος Γκότσης)
Η θαυμαστή προσωπικότητα του εν αγίοις Μεγάλου Βασιλείου (π. Αθανάσιος Μυτιληναίος)
Ο Mέγας Bασίλειος κι ο Παραμορφωμένος Xριστιανισμός (Φώτης Κόντογλου)
______________________________
Ο χρόνος και ο κόσμος τής φθοράς (Φώτης Κόντογλου)
Εις την πρώτην του έτους (†Αρχ. Γεώργιος Καψάνης)
Η λατρεία του μέλλοντος (Απόστολος Παπαδημητρίου)
Πρέπει να πιστεύουμε στην τύχη; Υπάρχουν άτυχοι και τυχεροί; (Αρχιμ. Αθηναγόρα Καραμαντζάνη)
Για μια καλή χρονιά (Αγ. Ιωάννης Χρυσόστομος)
Ποιο είναι το νόημα της Πρωτοχρονιάς; (Μητροπ. Ναυπάκτου Ιερόθεος)
Ευχή για την πρώτη του έτους († Αρχ. Γεώργιος Καψάνης, Προηγούμενος Ι. Μ. Γρηγορίου Αγίου Όρους)
Η Πρωτοχρονιά της σωτηρίας μας (Κωνσταντίνος Γανωτής)
Η έννοια του χρόνου και ο άνθρωπος (Λάμπρος Σκόντζος, Θεολόγος)
«Τις τελευταίες μέρες1 γίνεται λόγος για τις αμβλώσεις· δεν το έχω πει ποτέ δημόσια, αλλά πιστεύω ότι τώρα είναι μια καλή στιγμή να πω την προσωπική μου ιστορία. Μια απόδειξη ότι ακόμα και υπό τις πιο δύσκολες καταστάσεις, μπορεί να γεννηθεί κάτι δυνατό.
Η αγία μας Εκκλησία είναι συνυφασμένη με το διωγμό και το μαρτύριο. Είναι δομημένη με το αίμα εκατομμυρίων καλλίμαχων μαρτύρων, οι οποίοι αποτελούν και το μόνιμο καύχημά Της. Το χρώμα της είναι το κόκκινο από τους ποταμούς των αιμάτων κατά των διαχρονικών πιστών. Οι ειδικοί υπολογίζουν πως με τους μετριότερους υπολογισμούς περισσότεροι από ένδεκα εκατομμύρια Χριστιανοί έχυσαν το τίμιο αίμα τους για τη νέα πίστη. Είναι ευνόητο πως τα νήματα του πολέμου κατά της Εκκλησίας κινεί ο θεομάχος και ανθρωποκτόνος διάβολος, ο οποίος μισεί θανάσιμα το ανθρώπινο γένος και επιδιώκει τη ματαίωση της εν Χριστώ σωτηρίας του.
Πρώτο θύμα του λυσσαλέου πολέμου ο αρχιδιάκονος της πρώτης Εκκλησίας Στέφανος, άνδρας πλήρης «πνεύματος και σοφίας» (Πραξ.6,3). Ήταν ένας από τους επτά διακόνους, τους οποίους εξέλεξε η χριστιανική κοινότητα των Ιεροσολύμων για να διακονούν τους πιστούς στις «αγάπες», δηλαδή στα κοινά τραπέζια, ώστε να εκλείψουν τα παράπονα από τους ελληνιστές πιστούς, οι οποίοι παραθεωρούνταν σ’ αυτά. Το όνομά του είναι ελληνικό που σημαίνει τον άνθρωπο που φορά στεφάνι, στέμμα, δηλαδή τον διαλεχτό και αξιόλογο άνθρωπο. Ήταν πιθανότητα ελληνικής καταγωγής και είχε μόρφωση και ήθος, τα οποία τον καθιστούσαν ξεχωριστό στην Ιερουσαλήμ. Ασκούσε τη διακονία που του ανέθεσε η Εκκλησία με ιδιαίτερο ζήλο, υπηρετώντας τις χήρες, τα ορφανά, τους ασθενείς, τους φτωχούς και όλους τους καταφρονεμένους. Θεωρούσε με θέρμη ότι υπηρετούσε στα πρόσωπα των ενδεών αδελφών του τον ίδιο το Χριστό.
«Ας ανοίγουμε την ψυχή σ’ Εκείνον, και ας Τον βάλουμε στη ζωή μας τον Κύριον. Και τότε σίγουρα θα είμαστε καλύτερα, και εδώ και στην αιώνια ζωή…»
Κυριακή μετά τη Χριστού Γέννηση σήμερα, αγαπητοί. Περάσαμε τα ιερά και άγια Χριστούγεννα, γέμισε η ψυχή μας με χαρά και ευφροσύνη και με ειρήνη. Η Εκκλησία συνεχίζει ακόμη να εορτάζει και να εκμεταλλεύεται πνευματικά αυτή τη μεγάλη εορτή. Γι’ αυτό και σήμερα τιμά τους Προπάτορες του Χριστού, και περισσότερο τους μάρτυρες της Θείας Του Γέννησης.
Χειμώνας, πρωί. Ἕνα μικρὸ ἀγόρι ξυπνᾶ μέσα σ’ ἕνα ὑγρὸ καὶ κρύο ὑπόγειο. Τουρτουρίζει ἀπὸ τὸ κρύο. Γυρίζει καὶ κοιτάζει τὴ μητερούλα του, ποὺ κοιμᾶται δίπλα σκεπασμένη μ’ ἕνα λεπτὸ καὶ κουρελιασμένο πάπλωμα. Τὸ ἀγοράκι παρατηρεῖ τὴν ἀναπνοή της, ποὺ ὅσο ἀδύνατα κι ἂν βγαίνει, μόλις βγαίνει γίνεται ἕνα ἄσπρο συννεφάκι καὶ μετὰ διαλύεται.
Εἶναι ἄρρωστη καὶ τὸ ἀγοράκι ὅσο μικρὸ καὶ ἂν εἶναι νοιώθει, πὼς δὲν πρέπει νὰ τὴν ξυπνήσει, ἂν καὶ ἡ πείνα τοῦ τρώει τὰ σωθικά.
Ἔξω εἶναι γιορτὴ μεγάλη. Ἦρθαν τὰ Χριστούγεννα. Καὶ γι’ αὐτὸ ὅλοι οἱ κάτοικοι τούτων τῶν ὑπογείων εἶχαν φύγει καὶ ἀκουόταν μόνο τὰ βογγητὰ μίας ἄρρωστης γριᾶς καρφωμένης στὸ παλιοκρέβατό της.