«Η αρχή της Σοφίας του Θεού είναι η επιείκεια και η πραότητα που γίνεται σε μεγάλη ψυχή και βαστάζει τις ανθρώπινες αδυναμίες»
Άγιος Ισαάκ ο Σύρος
«Η αρχή της Σοφίας του Θεού είναι η επιείκεια και η πραότητα που γίνεται σε μεγάλη ψυχή και βαστάζει τις ανθρώπινες αδυναμίες»
Άγιος Ισαάκ ο Σύρος
Ο άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς (1296 – 14.11.1356)
Ο Άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς (Αρχιμ. Βασίλειος Γοντικάκης, Προηγούμενος Ιεράς Μονής Ιβήρων Αγ. Όρους)
Ο άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς, η θεολογία του και η σημασία αυτής (π. Αθανάσιος Μυτιληναίος)
Ομιλία εις την παραβολήν του καλού Σαμαρείτου (Γερμανός Β’ Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως)
Ομιλία εις την παραβολήν του εμπεσόντος εις τους ληστάς (Άγιος Ιωάννης Χρυσόστομος)
Η παραβολή του καλού Σαμαρείτη (Άγιος Κύριλλος Αλεξανδρείας)
Για την αγάπη προς τον πλησίον (Άγιος Ιγνάτιος Μπριαντσανίνωφ)
Ανάλυση της παραβολής του καλού Σαμαρείτη (Γέροντας Φιλόθεος Ζερβάκος)
Παραβολή του σπλαχνικού Σαμαρείτη († Μητροπολίτης Σουρόζ Αντώνιος Bloom)
Ἡ ἐπίγεια ζωή τοῦ ἀνθρώπου εἶναι μιά πλήρης ἀποδοχή τῆς ἀγάπης τοῦ Θεοῦ, τήν ὁποία ὅμως προσφέρει ἀδιάκοπα στούς ἄλλους ἀνθρώπους. Αὐτό εἶναι καί τό θέμα τῆς εὐαγγελικῆς παραβολῆς τοῦ Καλοῦ Σαμαρείτου. Μέσα ἀπό αὐτή τήν παραβολή δέν δίνεται ἀπάντηση στό ἐρώτημα ποιός εἶναι ὁ πλησίον, ἀλλά ὁρίζεται πῶς ὁ καθένας ἀπό ἐμᾶς θά γίνει πλησίον τοῦ ἄλλου, διότι ὅλοι οἱ ἄλλοι εἶναι πλησίον μας, ἀδελφοί μας.
Τον τελευταίο καιρό πολλοί από τους συμπολίτες μας έχουν αναπτύξει ένα νέο ενδιαφέρον, που ονομάζεται φενγκ σούι. Η βιβλιογραφία για το φενγκ σούι είναι άφθονη στα βιβλιοπωλεία. Στο διαδίκτυο υπάρχουν πολλοί ιστότοποι αφιερωμένοι σε αυτό. Γενικά, μπορούμε να πούμε ότι το φενγκ σούι είναι σήμερα στη μόδα. Αλλά πόσο βαθιά κατανοούν οι ενασχολούμενοι τη φύση του φενγκ σούι; Πόσοι μπορούν να απαντήσουν με σαφήνεια στην ερώτηση: τι είναι αυτό – επιστήμη, θρησκευτική διδασκαλία ή άλλη μια δεισιδαιμονία; Ποιες είναι οι ρίζες του φενγκ σούι; Σε αυτές και άλλες ερωτήσεις θα προσπαθήσει να απαντήσει το άρθρο. Για όσους δεν ενδιαφέρονται για το τι πιστεύουν και που ακολουθούν απλώς τις τάσεις, το άρθρο πιθανότατα δεν θα είναι ενδιαφέρον. Απευθύνεται σε όσους παίρνουν σοβαρά τη πνευματική τους ζωή και θεωρούν τον εαυτό τους χριστιανό, και κυρίως σε χριστιανούς που σκέφτονται αν θα εισάγουν ή όχι το φενγκ σούι στη ζωή τους.
«Μόρφωσόν Σου τόν Χριστόν ἐν τῷ μέλλοντι ἀναγεννάσθαι, καί οἰκοδόμησον αὐτόν ἐν τῷ θεμελίω τῶν Ἀποστόλων καί τῶν Προφητῶν Σου· καί μή καθέλης, ἀλλά φύτευσον αὐτόν φύτευμα ἀληθείας ἐν τῇ Ἁγία Σου Καθολική καί Ἀποστολική Ἐ κ κ λ η σ ί α…» (Εὐχή τοῦ ἁγίου Βαπτίσματος)
Δὲν ὑπάρχει μεγαλυτέρα φρίκη ἀπὸ τὴν αἰωνιότητα ἄνευ τοῦ Χριστοῦ. Θὰ προτιμοῦσα νὰ εἶμαι εἰς τὴν κόλασιν εἰς τὴν ὁποίαν εἶναι ὁ Χριστὸς (μὲ συγχωρεῖτε διὰ τὸ παραδοξολόγημα!) παρὰ εἰς τὸν παράδεισον ποὺ δὲν ἔχει τὸν Χριστόν.
Ἡ μελέτη εἶναι ἕνα σημαντικὸ στοιχεῖο στὴν πορεία τοῦ ἀνθρώπου γιὰ τὴν ἀναζήτηση τῆς ἀληθείας.