Δυσάρεστες αλήθειες (Γιούλη Επτακοίλη)

Η δήλωση κάποιων γιατρών ότι δεν τους εξέπληξε η είδηση πως η ασπαρτάμη θα συμπεριληφθεί από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας στη λίστα με τις πιθανώς καρκινογόνες ουσίες είναι ενδεικτική της δύναμης που διαθέτει η βιομηχανία τροφίμων

Σκιές σχετικά με την ασπαρτάμη υπήρχαν εδώ και δεκαετίες, όμως αυτό δεν ήταν αρκετό ώστε η πανίσχυρη βιομηχανία των τροφίμων να σταματήσει τη χρήση της σε προϊόντα συχνής κατανάλωσης. Φωτ. SHUTTERSTOCK

Ήδη, λένε, από τη δεκαετία του 1980 υπήρχαν κάποιες κλινικές μελέτες σε ποντίκια που συνέδεαν το συγκεκριμένο τεχνητό γλυκαντικό με την εμφάνιση καρκίνου της ουροδόχου κύστεως.

Υπήρχαν λοιπόν σκιές σε σχέση την κατανάλωσή της, ωστόσο η βιομηχανία τροφίμων δεν έπαψε να τη χρησιμοποιεί εκτεταμένα σε προϊόντα που καταναλώνουμε καθημερινά, από αναψυκτικά και σάλτσες μέχρι γιαούρτια. Προφανώς, παρασκηνιακά ασκήθηκαν μεγάλες πιέσεις στα κέντρα λήψης αποφάσεων. Είναι χαρακτηριστική η δήλωση της Αντωνίας Τριχοπούλου, ομότιμης καθηγήτριας διατροφής και προληπτικής ιατρικής, στην «Κ»: «Αρκετές δεκαετίες πριν, συμμετείχα σε μια επιτροπή της Ευρωπαϊκής Ένωσης που θα γνωμοδοτούσε για την έγκριση ή μη των τεχνητών γλυκαντικών. Η πίεση από τη βιομηχανία τροφίμων ήταν τεράστια. Το επιχείρημά τους ήταν ότι η κατανάλωσή τους σε μικρές ποσότητες από τους ανθρώπους δεν συνδέεται με τοξικότητα, μολονότι τα σχετικά πειράματα είχαν γίνει σε ποντίκια».

Τα κόλπα και οι στρατηγικές μάρκετινγκ που χρησιμοποιεί η παγκόσμια βιομηχανία τροφίμων, όπου τα ποσά που διακυβεύονται είναι τεράστια, έχουν αποτελέσει αντικείμενο έρευνας πολλές φορές. Σε ένα από τα πιο αποκαλυπτικά βιβλία, με τίτλο «Unsavory truth», η καθηγήτρια διατροφολογίας Μαριόν Νεστλέ φέρνει παραδείγματα σε σχέση με το πώς τα στελέχη μεγάλων εταιρειών μετατρέπουν το μάρκετινγκ σε επιστημονική γνώση δίνοντας παραγγελίες, τις οποίες καλοπληρώνουν φυσικά, σε πρόθυμους ερευνητές για να κάνουν έρευνες που θα υπογραμμίσουν τα οφέλη συγκεκριμένων προϊόντων.

Όπως, λ.χ., έρευνα που δημοσιεύθηκε το 2017 στο περιοδικό του American Heart Association και οδηγούσε στο συμπέρασμα ότι η μαύρη σοκολάτα και τα αμύγδαλα βοηθούν πολύ στη μείωση του κινδύνου εμφάνισης στεφανιαίας νόσου. Ποιος την είχε παραγγείλει και χρηματοδοτήσει; Η γνωστή και πανίσχυρη σοκολατοποιία Hershey και η Ένωση Αμυγδάλου της Καλιφόρνιας.

 

 

(Πηγή: kathimerini.gr)

 

[Ψήφοι: 1 Βαθμολογία: 4]