Ο ανθρώπινος πόνος και η ασθένεια υπήρξε πάντα ένα φαινόμενο στην ιστορία του ανθρωπίνου γένους που έτυχε πολυμερούς προσέγγισης και ερμηνείας με κύριο παράγοντα φυσικά αντιμετώπισής του την ιατρική επιστήμη. Το πλήθος των παραμέτρων με τις οποίες συσχετίζεται το πρόβλημα της ασθένειας, υπήρξε η αφορμή τις τελευταίες δεκαετίες, πλήθος αποκρυφιστικών, εσωτεριστικών, γκουρουιστικών κ.ά. ομάδων, κομμάτια του παγκόσμιου αντιχριστιανικού μωσαϊκού της “Νέας Εποχής”, να χρησιμοποιούν μέσα στις διδασκαλίες τους θέματα που σχετίζονται με την υγεία.
Επικρίνοντας εν πολλοίς τον τρόπο κατανόησης της ασθένειας και του ανθρώπου από τη σύγχρονη ιατρική επιστήμη, αντιτείνουν μία άλλη θεώρηση των πραγμάτων «ολιστική» όπως τη χαρακτηρίζουν, σύμφωνη με τις αντίστοιχες αντιλήψεις της «Νέας Εποχής». Στα πλαίσια αυτά διαφημίζονται και προωθούνται από τις ομάδες αυτές διάφορες ανορθόδοξες «θεραπευτικές» μέθοδοι. Μέθοδοι που δεν έχουν καμμία απολύτως επιστημονική βάση. Αντιθέτως, αφετηρία εκκίνησης και υπόβαθρο πάνω στο οποίο θεμελιώνονται αυτές οι ανορθόδοξες «θεραπευτικές» μέθοδοι είναι οι δοξασίες θρησκευμάτων της Ανατολής ή και αποκρυφιστικές αντιλήψεις.
Οι ανορθόδοξες «θεραπευτικές» μέθοδοι προϋποθέτουν και θεμελιώνονται σε εξωχριστιανικές περί Θεού, κόσμου και ανθρώπου αντιλήψεις τις οποίες, συνήθως εν αγνοία τους, οικειοποιούνται οι άνθρωποι που τις χρησιμοποιούν. Αυτές, λοιπόν, οι περί Θεού, Κόσμου και άνθρωπου αντιλήψεις – θεμέλιο των ανορθόδοξων «θεραπειών» είναι:
β) δημιουργούν σύγχυση, και
γ) συνιστούν, ταυτοχρόνως, και μία μορφή πνευματικής απειλής και κίνδυνο διάβρωσης του ορθοδόξου φρονήματος.
Αναφέρεται, λοιπόν, στο εν λόγω έντυπο: «Στον Ινδουισμό και τα πνευματικά συστήματα της γιόγκα καθώς και σε κάποιους ανάλογους ανατολικούς πολιτισμούς, όπως και σε κάποια τμήματα του Κινήματος της Νέας Εποχής και ως ένα βαθμό το τελείως διαφορετικό κίνημα της Νέας Σκέψεως, το τσάκρα θεωρείται ως ένα ενεργειακό κομβικό σημείο στο ανθρώπινο σώμα».
Κατά τους ισχυρισμούς τους «η θεραπεία αυτή συνίσταται -ανάμεσα στα άλλα- στη χρήση του περιεχομένου 94 μικρών, -γυάλινων, γωνιαίων μπουκαλιών (αριθμούνται 0-93), κάθε ένα από τα οποία περιέχει δυό -διαφορετικών χρωμάτων- επίπεδα υγρών» (1).
2. Ειρήνη Νταλίχωβ – Μάικ Μπουθ, Aura Soma, π.π, σ. 12.
3. Όπ.π, σ. 12.
4. Όπ.π., σ. 72
5. Όπ.π., σσ. 302-303. Panorama der neuen Religiositat., σ. 118
6. Όπ.π, σσ . 304
7. Βλ. Μίρ: www.religio.de/lex/daten/S/srt.html.
8. Βλ. Π. Γράβιγγερ, Εγκυκλοπαίδεια Εσωτερισμού και Απόκρυφου Γνώσεως, Τόμος Α’, Αθήναι, 1974, σσ. 124-125.
9. Βλ.: www.iathiein.gr
10. Βλ. Adriane Fugh – Berman,, Εναλλακτική Ιατρική, (μετ. Β. Κάντζολα-Σαμπατάκου), Αθήνα 1998, σ. 45.
11. Rüdiger Hauth (Hrsg), Kompaktlexikon Religionen, 1998, a. 46. John Bowker(Ed), Oxford Concise Dictionary of World Religions, 2η έκδ., 2005, σ. 70.
12. Irving Hexham, Pocket Dictionary New Religious Movements, 2002, a. 21.
13. Βλ. Handbuch Religiöse Gemeinschfaften und Weltanschauungen, 5η εκδ., 2000, σ. 811-813. H. Gasper-J. Müller-Fr. Valentin, Lexikon der Sekten, Sondergruppen und Weltanschauungen, 2001, σ. 667, 1088.
14. Βλ. Adriane Fugh – Berman, Εναλλακτική Ιατρική, σ. 46.
(Ηλεκτρονική επεξεργασία: “Αντιαιρετικόν Εγκόλπιον”)