«Τα κομπιούτερ δεν κάνουν καλύτερους τους μαθητές» (Ρούσσος Βρανάς)

koinonia

Η ΕΝΤΑΤΙΚΗ χρήση προσωπικών υπολογιστών στα σχολεία δεν βοηθάει τη μάθηση. Πολλές φορές οι μαθητές μάλιστα χρησιμοποιούν τα κομπιούτερ για να παίζουν παιχνίδια ή να κλέβουν λύσεις στα προβλήματα που τους βάζουν στα διαγωνίσματα. Αυτά από τις ΗΠΑ.

Μια απροσδόκητη στροφή έκαναν οι εκπαιδευτικές αρχές στις ΗΠΑ. Τα κομπιούτερ δεν βοηθούν τους μαθητές στα σχολεία, λένε. Είτε τα χρησιμοποιούν είτε όχι, δεν υπάρχει καμιά διαφορά στις επιδόσεις τους.

Η εντατική χρήση προσωπικών υπολογιστών στα σχολεία δεν βοηθάει στη μάθηση. Πολλές φορές μάλιστα οι μαθητές χρησιμοποιούν τα κομπιούτερ τους για να παίζουν παιχνίδια ή να κλέβουν λύσεις στα προβλήματα που τους βάζουν στα διαγωνίσματα. Σε αυτό το συμπέρασμα κατέληξαν οι εκπαιδευτικές αρχές στις ΗΠΑ και άρχισαν να αποσύρονται οι πιστώσεις σε πολλά σχολεία που συμμετείχαν στο πρόγραμμα «ένα κομπιούτερ για κάθε θρανίο». Πριν φτάσει σε αυτό, τον περασμένο μήνα το αμερικανικό υπουργείο Παιδείας ολοκλήρωσε μια μεγάλη συγκριτική έρευνα. Το συμπέρασμα στο οποίο κατέληξε ήταν ότι ανάμεσα στους μαθητές που χρησιμοποιούσαν κομπιούτερ στο σχολείο δεν διαπιστώθηκε καμιά πρόοδος ούτε στα μαθηματικά ούτε στα αγγλικά σε σχέση με άλλους μαθητές που δεν χρησιμοποιούσαν. Πάρα πολλοί μαθητές, αντί να δίνουν προσοχή στη διδασκαλία, έπαιζαν ηλεκτρονικά παιχνίδια, αντάλλασσαν μηνύματα ή παρακολουθούσαν πορνοταινίες.

Ο μαυροπίνακας

Στην πολιτεία της Νέας Υόρκης, στη μεγάλη εκπαιδευτική περιφέρεια του Λίβερπουλ, οι αρχές αποφάσισαν να περιορίσουν βαθμιαία τις πιστώσεις που διαθέτουν στο πλαίσιο του προγράμματος «ένα κομπιούτερ για κάθε θρανίο» και να επιστρέψουν στον μαυροπίνακα, στο χαρτί και στο μολύβι και σε ένα και μοναδικό κομπιούτερ με μεγάλη οθόνη για κάθε τάξη. «Ύστερα από επτά χρόνια, δεν υπήρξε κανένα στοιχείο που να δείχνει κάποια βελτίωση στις επιδόσεις των μαθητών από τη χρήση αυτών των κομπιούτερ», λέει στην εφημερίδα «Τάιμς της Νέας Υόρκης» ο Μαρκ Λόσον, διευθυντής της σχολικής επιθεώρησης του Λίβερπουλ. Σε πολλές αμερικανικές σχολικές αίθουσες τώρα δεν θα δει κανείς ούτε ένα λάπτοπ. Οι δάσκαλοι και οι καθηγητές έχουν επιστρέψει στα παλιά: γράφουν με κιμωλία στον μαυροπίνακα και διαβάζουν από βιβλία, επειδή πολύ γρήγορα διαπίστωσαν πως έχαναν τον χρόνο τους με διάφορα τεχνικά προβλήματα των κομπιούτερ που απέβαιναν εις βάρος της διδασκαλίας. «Ας μην κρυβόμαστε, για να μάθεις μαθηματικά πρέπει να πάρεις στο χέρι σου μολύβι και χαρτί», λέει η καθηγήτρια Μαθηματικών, Άλις ΜακΚόρμικ. Οι περισσότεροι συνάδελφοί της προτρέπουν τους μαθητές τους να μη χρησιμοποιούν κομπιούτερ.

Μολύβι και χαρτί

Παρόμοιες πρωτοβουλίες έλαβαν και οι εκπαιδευτικές αρχές της Βιρτζίνιας και της Καλιφόρνιας. Στα αμερικανικά πανεπιστήμια, όπου η περίφημη «γραπτή εργασία» είναι η μοναδική που αποδέχονται οι καθηγητές, πολλοί φοιτητές μπαίνουν στον πειρασμό να αντιγράφουν ολόκληρα κομμάτια από άλλες εργασίες μέσω του Ίντερνετ, όπου πολλαπλασιάζονται τα ειδικά προγράμματα που βοηθούν σε αυτή την αντιγραφή.
Πολλά αμερικανικά πανεπιστημιακά ιδρύματα απαγορεύουν τη χρήση φορητών ηλεκτρονικών υπολογιστών κατά τη διάρκεια του μαθήματος.

(Πηγή: " ΤΑ ΝΕΑ", 18-5-2007)

RSS
Facebook
Google+
https://alopsis.gr/%CF%84%CE%B1-%CE%BA%CE%BF%CE%BC%CF%80%CE%B9%CE%BF%CF%8D%CF%84%CE%B5%CF%81-%CE%B4%CE%B5%CE%BD-%CE%BA%CE%AC%CE%BD%CE%BF%CF%85%CE%BD-%CE%BA%CE%B1%CE%BB%CF%8D%CF%84%CE%B5%CF%81%CE%BF%CF%85%CF%82/">
SHARE
[Ψήφοι: 5 Βαθμολογία: 3.8]