Κυριακή της Αποκρέω: Ερμηνεία εις το κατά Ματθαίον ευαγγέλιον (Αρχιεπίσκοπος Αστραχάν και Σταυρουπόλεως Νικηφόρος Θεοτόκης)

theologia

(Ματθ. 25, 31-46)

  • Και η βασιλεία και η κόλασις είναι αιώνιος και ατελεύτητος.
  • Ο φοβερός και δικαιότατος Κριτής την ημέρα της Κρίσεως μόνον τα περί ελεημοσύνης θα εξετάσει;
  • Η δευτέρα Αυτού παρουσία δεν θα είναι ταπεινή και αγνώριμος όπως η πρώτη, αλλά θα είναι υπερένδοξη και με λαμπρότητα.
  • Γνωρίζουμε σε ποιο μέρος της γης  θα γίνει η δεύτερη έλευσή Του;
  • Ποιους ονομάζει “πρόβατα” και ποιους “ερίφια”;
  • Γιατί λέγει το ευαγγέλιο για τους δίκαιους “κληρονομήσατε” και όχι “λάβετε”;
  • Από που φαίνεται στο σημερινό ευαγγέλιο ότι ο άνθρωπος υπερέχει από όλα τα άλλα επίγεια κτίσματα;
  • Η φιλανθρωπία και η ελεημοσύνη είναι μόνον υλική;
  • Η αρετή διαμένει και μετά θάνατον ανεξάλειπτος.
  • Γιατί ο Χριστός αποκαλεί τους φτωχούς αδελφούς Του;
  • Ποιες είναι οι τρεις τιμωρίες που φανερώνονται από την απόφαση του Κριτή για τους αμαρτωλούς;
  • Ο φιλανθρωπότατος θεός ητοίμασε βασιλείαν για τους ανθρώπους από καταβολής κόσμου; Ητοίμασε και κόλαση;
  • Θα μπορούσε ο Θεός να δόξαζε τους δικαίους αιώνια αλλά τους αμαρτωλούς να κόλαζε πρόσκαιρα;

Διαβάστε την ερμηνεία από το “Κυριακοδρόμιο των τεσσάρων Ευαγγελιστών”, του Νικηφόρου Θεοτόκη (τόμ. 2ος, σελ. 191 – Έκδοσις 1840), πατώντας εδώ

 

 

RSS
Facebook
Google+
https://alopsis.gr/%CE%BA%CF%85%CF%81%CE%B9%CE%B1%CE%BA%CE%AE-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%B1%CF%80%CE%BF%CE%BA%CF%81%CE%AD%CF%89-%CE%B5%CF%81%CE%BC%CE%B7%CE%BD%CE%B5%CE%AF%CE%B1-%CE%B5%CE%B9%CF%82-%CF%84%CE%BF-%CE%BA%CE%B1/">
SHARE
[Ψήφοι: 2 Βαθμολογία: 3]