ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΕΠΑΝΑΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ

Αγαπητοί επισκέπτες,

θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι μετά την οκτάμηνη παύση της λειτουργίας της ιστοσελίδας μας, λόγω σοβαρού τεχνικού προβλήματος στην υποδομή της εταιρείας που την φιλοξενούσε και την απώλεια του συνόλου του υλικού της, είμαστε σε θέση να επαναλειτουργήσουμε.

Δόξα τω Θεώ,  έπειτα από πολύ κόπο, έγινε εφικτή η ανάκτηση σχεδόν όλου του περιεχομένου της, αλλά θεωρούμε πιθανό ότι κατά την περιήγηση του επισκέπτη, θα εμφανιστούν -στην αρχή τουλάχιστον- ζητήματα με ανενεργούς συνδέσμους ή συνδέσμους που δεν οδηγούν στο ζητούμενο, ή ακόμα προβλήματα με την μορφοποίηση κάποιων κειμένων ή την απουσία κάποιων εικόνων.

Γι’ αυτό το λόγο επιθυμούμε την βοήθειά σας και παρακαλούμε όταν εντοπίζετε κάποιο τέτοιο πρόβλημα, να στέλνετε στο ηλεκτρονικό μας ταχυδρομείο, τον τίτλο του άρθρου και το είδος του προβλήματος, ώστε να το διορθώνουμε σταδιακώς, εάν είναι εφικτό.

Ευχαριστούμε τέλος, όλους όσους εργάστηκαν για την επαναλειτουργία της ιστοσελίδας μας, αλλά και όσους επικοινώνησαν μαζί μας για να δηλώσουν την στήριξή τους.

 

Η Άλλη Όψις

Μάρτιος 2025

Λόγια Αγίων

«Ό,τι γίνεται με τη βία, δεν αντέχει στον χρόνο και την αιωνιότητα»

Άγιος Σωφρόνιος Αγιορείτης (Σαχάρωφ)

† Κυριακή των Βαΐων

Η Βαϊοφόρος – Ερμηνεία της εικόνας

Στην αγία εορτή των Βαΐων (Αγ. Ιωάννης Χρυσόστομος)

Ομιλία εις την Κυριακήν των Βαΐων (Αγ. Γρηγόριος ο Παλαμάς)

Ομιλία εις τα Βάια (Αγ. Επιφάνιος, Επίσκοπος Κύπρου)

Λόγος εις την Κυριακήν των Βαΐων (Αγ. Λουκάς Αρχιεπίσκοπος Κριμαίας)

Κυριακή Των Βαΐων (Άγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς)

Ομιλία εις το Ευαγγέλιον της Κυριακής των Βαΐων, περί της ετοιμασίας της προς υποδοχήν της θείας μεταλήψεως (Αρχιεπίσκοπος Αστραχάν και Σταυρουπόλεως Νικηφόρος Θεοτόκης)

Ομιλία περί της Θείας Μεταλήψεως (Ηλίας Μηνιάτης, Επίσκοπος Κερνίκης και Καλαβρύτων)

Κυριακή των Βαΐων: Ευλογημένος ο Ερχόμενος (Φώτης Κόντογλου)

Κυριακή των Βαΐων († Αρχ. Γεώργιος Καψάνης, Προηγούμενος Ι. Μ. Γρηγορίου Αγίου Όρους)

Κυριακή των Βαΐων († Αρχ. Γεώργιος Καψάνης, Προηγούμενος Ι. Μ. Γρηγορίου Αγίου Όρους)

Εις την Κυριακήν των Βαΐων († Αρχ. Γεώργιος Καψάνης, Προηγούμενος Ι. Μ. Γρηγορίου Αγίου Όρους)

«Ἰδοὺ ὁ Βασιλεύς σου ἔρχεταί σοι» (Lev Gillet, μοναχός της Ανατολικής Εκκλησίας)

Κυριακή των Βαΐων († Μητροπολίτης Σουρόζ Αντώνιος Bloom)


Αποστολικό ανάγνωσμα Κυριακής των Βαΐων:

Ερμηνεία εις την προς Φιλιππησίους επιστολήν του Παύλου, την αναγινωσκομένην την Κυριακή των Βαΐων (Αρχιεπίσκοπος Αστραχάν και Σταυρουπόλεως Νικηφόρος Θεοτόκης)

Ομιλία περί χαράς, και περί του, τίς εστιν ο δυνάμενος χαίρειν πάντοτε (Αρχιεπίσκοπος Αστραχάν και Σταυρουπόλεως Νικηφόρος Θεοτόκης)

† Σάββατο Λαζάρου

lazarus

Σάββατο του Λαζάρου

Περιγραφή της εικόνας ‘Η Έγερσις του Λαζάρου’ (Γκότσης Χρήστος)

Ερμηνεία της ευαγγελικής περικοπής (Άγιος Ιωάννης Χρυσόστομος)

Στον τετραήμερο Λάζαρο (Άγιος Ιωάννης Χρυσόστομος)

Στην ανάσταση του δικαίου Λαζάρου (Αρχιεπίσκοπος Ταυρομενίου Θεοφάνης ο Κεραμεύς)

Η Ανάσταση του Λαζάρου (Λεβ Ζιλλέ)

«Ἐγώ εἰμι ἡ ἀνάστασις καί ἡ ζωή»: Θεολογικό σχόλιο στο Σάββατο του Λαζάρου (Λάμπρος Σκόντζος, Θεολόγος)

Σάββατο του Λαζάρου: «Ἡ πάντων χαρά» (Σοφία Μπεκρή, φιλόλογος – θεολόγος)

Η Ανάσταση του Λαζάρου (Κόντογλου Φώτης)

ΘΕΟΛΟΓΙΑ

Ὁ Χριστὸς ἀνάστησε τὸν Λάζαρο πρὶν νὰ σταυρωθῇ, γιὰ νὰ πιστέψουνε στὴ δύναμή του οἱ Ἰουδαῖοι καὶ γιὰ νὰ στερεωθῇ ἡ πίστη στοὺς μαθητές του, ὅπως πρωτήτερα εἶχε μεταμορφωθῇ στὸ ὄρος Θωβὼρ γιὰ τὴν ἴδια αἰτία, ὅπως λέγει τὸ τροπάρι: «Ἐπὶ τοῦ ὄρους μετεμορφώθης καὶ ὡς ἐχώρουν οἱ μαθηταί σου τὴν δόξαν σου, Χριστὲ ὁ Θεός, ἐθεάσαντο, ἵνα, ὅταν Σε ἴδωσι σταυρούμενον, τὸ μὲν πάθος νοήσωσιν ἑκούσιον, τῷ δὲ κόσμῳ κηρύξωσιν ὅτι Σὺ ὑπάρχεις ἀληθῶς τοῦ Πατρὸς τὸ ἀπαύγασμα».

Μά, μήτε ἡ Μεταμόρφωση, μήτε ἡ Ἀνάστάση τοῦ Λαζάρου μπορέσανε νὰ στερεώσουνε στὴν πίστη τοὺς μαθητὲς καὶ τὸν κόσμο. Ἡ ἀνθρώπινη φύση εἶναι ἀδύνατη, καὶ κλίνει στὴν ἀπιστία, γιατὶ ἡ ἀπιστία εἶναι ἀδυναμία τῆς ψυχῆς. Ἡ πίστη τοῦ Χριστοῦ στερεώθηκε, μὲ τοὺς αἰῶνες, ὕστερα ἀπὸ πολλὰ θαύματα ποὺ γινήκανε στ᾿ ὄνομά Του κι᾿ ἀπὸ ὑπερφυσικὰ φανερώματα, ποὺ ἀποστομώσανε τοὺς ἄπιστους. Μὰ καὶ πάλι, οἱ περισσότεροι ἄνθρωποι ἀπομείνανε στὴν ἀπιστία.

Ὁ εὐαγγελιστὴς Ἰωάννης γράφει καταλεπτῶς στὸ Εὐαγγέλιό του τὴν ἀνάσταση τοῦ Λαζάρου, γιατὶ ἤτανε μαζὶ μὲ τὸν Χριστό, ὅπως ἤτανε μαζί του κ᾽ οἱ ἄλλοι μαθητάδες του.

Διαβάστε περισσότερα »

Γιατί υπάρχει τόσος πόνος; (Γέροντας Κλεόπας Ηλίε)

ΘΕΟΛΟΓΙΑ
  1. Γιατί υπάρχει τόσος πόνος στον κόσμο;

Λέγει ο δίκαιος Ιώβ: “Αλλά άνθρωπος γεννάται κόπω” (Ιώβ 5,7).

Ο Απόστολος Παύλος λέγει ότι όλα τα έργα γίνονται με κόπο και πόνο (Ρωμ. 8, 21).

Ο πόνος στον κόσμο είναι καρπός της πτώσεως του ανθρώπου από τον παράδεισο (Πράξ. 3, 16). Είναι καρπός της αμαρτίας (Ψαλμ. 7, 14-16). Αλλ’ όμως, εάν δεχόμεθα κάθε πόνο με υπομονή και ευχαρίστηση, λαμβάνουμε μεγάλη πνευματική ωφέλεια πολύτιμη για την σωτηρία της ψυχής μας.

Γενικά βλέπουμε ότι, όσο πολλαπλασιάζεται η αμαρτία και η πλάνη στον κόσμο, τόσο αυξάνεται και ο πόνος, δηλαδή η πείνα, η σύγχυση, οι πόλεμοι, οι παντός είδους ασθένειες και ο θάνατος.

Η φροντίδα ημών των χριστιανών είναι να εγκαταλείψουμε την αμαρτία, να συμφιλιωθούμε με τον Θεό, να αποκτήσουμε τον φόβο του Θεού, την ταπείνωση, την υπομονή και τότε όλα τα βάσανά μας θα λιγοστέψουν και θα έλθει μεγάλη ωφέλεια στις ψυχές μας.

Διαβάστε περισσότερα »

Τεχνητή Νοημοσύνη (ChatGPT): Βιοηθικοί και θεολογικοί προβληματισμοί (Σεβ. Μητροπολίτης Μεσογαίας και Λαυρεωτικής Νικόλαος Χατζηνικολάου)

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

  1. Ἡ ἐμφάνιση τῆς Τεχνητῆς Νοημοσύνης

Ἡ ἐποχή μας, χωρὶς ἀμφιβολία, χαρακτηρίζεται ἀπὸ πρωτοφανῆ ἐπιστημονικὰ καὶ τεχνολογικὰ ἐπιτεύγματα, ποὺ στὴν οὐσία καταργοῦν διαχρονικὲς σταθερὲς καὶ ὑπερβαίνουν ἀνυπέρβλητα μέχρι τὶς ἡμέρες μας ὅρια: Διασπάσαμε τὸ ἄτομο, ὑπερβήκαμε τὴν ταχύτητα τοῦ ἤχου, ὑπερνικήσαμε τὴ βαρύτητα, εἰσχωρήσαμε στὰ ἄδυτα τῆς νανοκλίμακας, διεισδύσαμε στὰ βιολογικὰ καὶ γενετικὰ μυστικά, τεχνολογοῦμε πλέον τὴν ἀνθρώπινη ζωὴ στὴν ἀρχὴ καὶ τὴ μορφή της. Αὐτὰ ὅλα, στὸ ὄχι καὶ τόσο μακρινὸ παρελθόν, ὡς σύλληψη ὀνομάζονταν φαντασία καὶ ὡς ἐνδεχόμενα ἐπιτεύγματα χαρακτηρίζονταν θαύματα. Ἡ ἐπανάσταση ὅμως τῆς πληροφορικῆς, ποὺ μιμήθηκε τὴ μνημονικὴ διεργασία καὶ δημιούργησε μηχανὲς μὲ τεράστια μνήμη καὶ ἀσύλληπτες δυνατότητες ἐπεξεργασίας δεδομένων, εἶναι ὄντως κάτι τὸ ἐκπληκτικό. Δὲν παρενέβη μόνο σὲ αὐτὸ ποὺ γίνεται ἀντιληπτὸ ἀπὸ τὶς αἰσθήσεις, ἀλλὰ μιμήθηκε καὶ μηχανισμοὺς τῆς ἀνθρωπίνης σκέψεως, ὑπερβαίνοντας μάλιστα σὲ ἀπόδοση καὶ τὸ σημαντικὸ χαρακτηριστικό της, τὴ μνήμη. Ἡ τεχνολογία, μέχρι τώρα, προσπαθοῦσε νὰ διευκολύνει τὴ λειτουργικότητα τοῦ ἀνθρώπου, αὐξάνοντας τὶς δυνατότητες στὶς ὁποῖες ὑστεροῦσε ἔναντι τῶν ζώων: τὴ φυσικὴ δύναμη, τὴν ταχύτητα, τὴ διάρκεια ζωῆς, τὴν ὑγεία κ.λπ. Οἱ ἠλεκτρονικοὶ ὑπολογιστὲς ὅμως μιμήθηκαν τὴ μνήμη καὶ τὴν ὑπολογιστικὴ ἱκανότητα καὶ ξεπέρασαν κατὰ πολὺ αὐτὲς τὶς δυνατότητες τοῦ ἀνθρώπου. Παρὰ ταῦτα, εἶναι μηχανὲς ἐντελῶς κατευθυνόμενες, ἀποκλειστικὰ ὑπάκουες καὶ αὐστηρὰ ἐλεγχόμενες ἀπὸ τὸν ἄνθρωπο. Ὡς ἐκ τούτου, δὲν ἀπειλοῦν ἄμεσα τὸν ἄνθρωπο, δὲν προσβάλλουν τὴν ἀνθρώπινη ὀντολογία – μᾶλλον διευκολύνουν πρακτικὰ τὴ ζωή. Ἐπίσης, τὸ γενετικὸ κύτταρο καὶ ὁ ἐγκέφαλος μέχρι πρόσφατα εἶχαν παραμείνει ἄβατα καί, ὁσάκις ἀποτολμήθηκαν ἰδέες παρεμβάσεως (ψυχοχειρουργική, ἐπεμβάσεις στὸ νευρικὸ ἢ στὸ γενετικὸ κύτταρο κ.λπ.), αὐτὲς ἀπαγορεύθηκαν διὰ νόμου λόγῳ τῶν κινδύνων ποὺ ἐγκυμονοῦσαν. Τὰ τελευταῖα ὅμως χρόνια, ἡ τεχνολογία ἄρχισε νὰ αὐξάνει τὴν παρεμβατικότητά της. Ἤδη μιλοῦμε γιὰ τεχνολογίες ἀνθρώπινης ἐνίσχυσης ἢ καὶ ἐνίσχυσης τῆς γνωστικῆς καὶ διανοητικῆς λειτουργίας ἢ καὶ μηχανικῆς ὑποκατάστασης καὶ ὑπέρβασής της.

Διαβάστε περισσότερα »

Το πρόβλημα της δημιουργικότητας στον καιρό μας (Βασίλης Καραποστόλης, Ομότ. Καθηγητής Πολιτισμού και Επικοινωνίας τού Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών)

ΣΤΟΧΑΣΜΟΙ

Ο χώρος πολιτικής και πολιτισμού “Ρήγας Βελεστινλής” διοργάνωσε την Πέμπτη 3 Απριλίου 2025 ομιλία του Ομότιμου Καθηγητή Πολιτισμού και Επικοινωνίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών Βασίλη Καραποστόλη με θέμα: “Το πρόβλημα της δημιουργικότητας στον καιρό μας”. Η ομιλία έγινε με αφορμή την έκδοση του νέου βιβλίου του κου Καραποστόλη, Όταν η γνώση είναι ζωή που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Πατάκη.

Διαβάστε περισσότερα »

Οι έφηβοι εκτίθενται σε «φρικτό» περιεχόμενο στο διαδίκτυο – Έρευνα αποκαλύπτει την κλίμακα του προβλήματος

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Σχεδόν το 75% των εφήβων έχουν έρθει σε επαφή με αγνώστους στο ίντερνετ.

Οι έφηβοι βλέπουν συστηματικά ακατάλληλο βίαιο ή σεξουαλικό περιεχόμενο, απασχολούνται πολλές ώρες στο διαδίκτυο και έρχονται πολύ συχνά σε επαφή με αγνώστους, σύμφωνα με έρευνα που έγινε για το Sky News.

Διαβάστε περισσότερα »

Powered by WordPress and ShopThemes