«Καὶ παράγοντι ἐκεῖθεν τῷ Ἰησοῦ ἠκολούθησαν αὐτῷ δύο τυφλοὶ κράζοντες καὶ λέγοντες· ἐλέησον ἡμᾶς, υἱὲ Δαυΐδ (: και ενώ έφευγε από εκεί ο Ιησούς, Τον ακολούθησαν δύο τυφλοί, οι οποίοι φώναζαν δυνατά και έλεγαν: “Σπλαχνίσου μας και θεράπευσέ μας, ένδοξε απόγονε του Δαβίδ”). ἐλθόντι δὲ εἰς τὴν οἰκίαν προσῆλθον αὐτῷ οἱ τυφλοί, καὶ λέγει αὐτοῖς ὁ Ἰησοῦς· πιστεύετε ὅτι δύναμαι τοῦτο ποιῆσαι; λέγουσιν αὐτῷ· ναί, Κύριε (: και όταν έφθασε στο σπίτι, ήλθαν κοντά Του οι τυφλοί, και ο Ιησούς τους λέει: “Πιστεύετε ότι έχω τη δύναμη να κάνω αυτό που μου ζητάτε;” Και εκείνοι του απαντούν: “Ναι, Κύριε”). τότε ἥψατο τῶν ὀφθαλμῶν αὐτῶν λέγων· κατὰ τὴν πίστιν ὑμῶν γενηθήτω ὑμῖν (: τότε άγγιξε με τα δάκτυλά Του τα μάτια τους και τους είπε: “Ας γίνει αυτό που ζητάτε σύμφωνα με την πίστη σας”). καὶ ἀνεῴχθησαν αὐτῶν οἱ ὀφθαλμοί (:και aνοίχτηκαν τα μάτια τους)» [Ματθ. 9, 27-30].

Κυριακή Ζ΄ Ματθαίου: Για τη θεραπεία των δύο τυφλών και του δαιμονιζόμενου κωφού (Άγιος Ιωάννης Χρυσόστομος)

Πώς απολαμβάνεις το καλοκαίρι; († Αρχιμανδρίτης Σεραφείμ Δημόπουλος)

Εάν το φθινόπωρο η φύση αναδιπλώνεται στον εαυτό της, περιπίπτει σε περισυλλογή και αυτοσυγκέντρωση, εάν την άνοιξη όλη η δημιουργία ξυπνάει και προετοιμάζεται για την παραγωγή, το καλοκαίρι είναι η εποχή όπου στο κορυφαίο της σημείο, στην ολότητά της παρουσιάζει, εκθέτει την εργασία όλου του χρόνου.
Γιατί οι άνθρωποι καταφεύγουν στις λεγόμενες «εναλλακτικές θεραπείες»; (Edzard Ernst)

Πρόκειται για ένα από τα συχνότερα ερωτήματα που μου τίθενται σε ομιλίες ή συζητήσεις σχετικές με τις λεγόμενες εναλλακτικές μορφές ιατρικής (ή αλλιώς SCAM: So-Called Alternative Medicine). Οι περισσότεροι περιμένουν μια απλή απάντηση με δύο ή τρεις βασικές αιτίες. Δυστυχώς όμως τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά· οι λόγοι είναι πολλοί και διαφέρουν ανάλογα με τις συνθήκες και το προσωπικό πλαίσιο κάθε ανθρώπου.
Παραθέτω παρακάτω 12 κύριους λόγους, όπως προκύπτουν από τη σχετική επιστημονική βιβλιογραφία αλλά και από την εμπειρία μου άνω των 30 ετών στην έρευνα για την SCAM:
Οι απολαύσεις τής σάρκας (Άγιος Σωφρόνιος Σαχάρωφ του Έσσεξ)

«Ποῦ εἶναι τὸ ὅριο γιὰ τὸν κοσμικὸ ἄνθρωπο ἀνάμεσα στὴν ἐπιτρεπόμενη ἀνάπαυση καὶ τὶς ἀπολαύσεις τῆς “σάρκας” καὶ τὴν ἀπαραίτητη ἐγκράτεια»; Ὅλα τὰ ἐρωτήματα τῆς πνευματικῆς ζωῆς, κατὰ τὴν ἐφαρμογή τους στὴ ζωή, γίνονται ἄκρως περίπλοκα, γιατί ἐμεῖς εἴμαστε φοβερὰ περίπλοκοι. Διαβάστε περισσότερα »
Υπήρξε Γάμος τής Θεοτόκου; Ένα ανιστόρητο μύθευμα ως προτεσταντικό επιχείρημα (Πρωτοπρεσβύτερος Βασίλειος Γεωργόπουλος, Αναπληρωτής Καθηγητής Θεολογικής Σχολής ΑΠΘ)

Μέ ἀφορμή τίς παλαιότερες καί νεότερες ρωμαιοκαθολικές ὑπερβολές καί καταχρήσεις (Μαριολογικά δόγματα καί συναφεῖς θεολογικές γνῶμες), εἶναι γνωστή ἱστορικά ἡ ἀρνητική καί ἀπορριπτική στάση τοῦ Προτεσταντισμοῦ, ἀπέναντι στό πρόσωπο τῆς Ὑπεραγίας Θεοτόκου καί Ἀειπαρθένου Μαρίας.
Ἡ ἀρνητική αὐτή προτεσταντική στάση ἀποτυπώνεται καί καταγράφεται εὐρύτερα καί στά πλαίσια τῶν διαχριστιανικῶν διαλόγων, καθώς καί ἐκεῖ, ὅπως ὁμολογοῦν λ.χ καί Διαμαρτυρόμενοι θεολόγοι1, τό πρόσωπο τῆς Θεοτόκου παραμένει ἕνα πολύ δύσκολο θέμα γιά νά ὑπάρξει μιά κοινή βάση δογματικῆς συμφωνίας καί ἀποδοχῆς.
Ἡ ἀντίθεση στό πρόσωπο τῆς Θεοτόκου στόν Προτεσταντικό χῶρο, στά πλαίσια τῆς ἐπιχειρηματολογίας της, πολλές φορές θά υἱοθετήσει καί ἀνιστόρητα μυθεύματα στήν προσπάθειά της νά δικαιολογήσει ἀντίστοιχες δογματικές τοποθετήσεις της. Ἕνα τέτοιο μύθευμα εἶναι καί ὁ ὑποτιθέμενος γάμος, κατ᾽ αὐτούς πάντα, τῆς Κυρίας Θεοτόκου μέ τόν μνήστορα Ἰωσήφ.