Πώς το μάρκετινγκ των εταιρειών προϊόντων ομορφιάς έριξε «δίχτυα» μέσω social media στους ανήλικους καταναλωτές, καταφέρνοντας να πολλαπλασιάσει τον τζίρο

«Καθρέφτη, καθρεφτάκι μου…». Από την αθωότητα των παιδικών παραμυθιών μέχρι την απότομη «ενηλικίωση» των βίντεο ομορφιάς, μια ανάρτηση στο Instagram δρόμος. Φωτ. Elizabeth Renstrom/The New York Times
Ροζ, μοβ, φούξια, γαλάζιο. Μπαλόνια, προσωπάκια τύπου Sarah Key, γκλίτερ, απαλή ποπ μουσική, μεγάλα χαμόγελα.
Mια δόση κρέμας ημέρας, λίγες σταγόνες serum, μια ποσότητα όσο δύο φακές από προϊόν για χρώμα και φωτεινότητα και έτοιμο το smoothie για λαμπερή αναζωογονημένη επιδερμίδα. Όπως λέει η influencer που το προτείνει, αυτή η διαδικασία την πηγαίνει πίσω στο λούνα παρκ, στην εποχή που ήταν στη Δ΄ Δημοτικού. Κάπως έτσι έχει αναπτυχθεί μια αγορά προϊόντων περιποίησης προσώπου που απευθύνεται σε παιδιά χωρίς να το λέει ευθέως, αλλά με τον τρόπο της το «φωνάζει» – με τζίρο δισ. ευρώ. Εκατομμύρια βίντεο σε Instagram και TikTok, όπου παιδιά των πρώτων τάξεων του γυμνασίου αλλά και δημοτικού προτείνουν τη δική τους ρουτίνα ομορφιάς χρησιμοποιώντας διάσημες μάρκες, που ξεπουλούν κυριολεκτικά. Αρκετές φορές, γονείς τα βιντεοσκοπούν ή τους προσφέρουν ως έκπληξη βαλιτσάκια με τα αγαπημένα τους καλλυντικά. Ποιος μπορεί να αντισταθεί σε ένα ευτυχισμένο παιδικό πρόσωπο. Εσείς δεν θα θέλατε να δώσετε χαρά στο παιδί σας;