Τον πλούσιο νέο, όπως ακούσαμε σήμερα στο ιερό Ευαγγέλιο, τον απασχολούσε πολύ το πρόβλημα της σωτηρίας του, το πώς θα κληρονομήσει την αιώνιο ζωή. Γι’ αυτό ερώτησε τον Χριστό τι να κάνει. Πώς να σωθεί.

Κυριακή ΙΓ’ Λουκά: Περί του ευσεβούς νέου († Αρχ. Γεώργιος Καψάνης, Προηγούμενος Ι. Μ. Γρηγορίου Αγίου Όρους)

Πρόσεχε, μην πάρουν τα μυαλά σου αέρα (Άγιος Αντώνιος της Όπτινα)

Ἄκουσα, ὅτι ἡ οἰκογενειακή σας ζωή, τό σπίτι σας, δέν εἶναι ἔξω ἀπό ἀρρώστιες καί ἀπό ἄλλες λυπηρές καταστάσεις, καί λυπήθηκα πολύ. Καί παρακάλεσα τόν Κύριο, νά σᾶς ἐπισκεφθῆ μέ εὐσπλαχνία καί ἔλεος· καί νά θεραπεύσει τίς ἀσθένειές σας.
Τί νά κάμωμε;
Ἔτσι τό θέλησε ὁ Κύριος: νά μή περνάει ἡ πρόσκαιρη αὐτή ζωή χωρίς πίκρες καί θλίψεις.
Η ημέρα του παιδιού (Απόστολος Παπαδημητρίου)

Στην εποχή μας έχουν καλυφθεί σχεδόν όλες οι ημέρες του ημερολογιακού έτους με διάφορες αφιερώσεις. Μία από αυτές, την 20ή Νοεμβρίου, είναι η αφιερωμένη στα παιδιά, αυτά που με περισσή υποκρισία διακηρύσσουμε ότι είναι το μέλλον και κοπτόμαστε ότι γι’ αυτά κάνουμε τα πάντα. Βέβαια συνήθως εννοούμε, αν και δεν αφήνουμε να φανεί ξεκάθαρα, ότι κάνουμε τα πάντα για τα δικά μας παιδιά και μόνο. Διαβάστε περισσότερα »
Είναι το παιδί σας έτοιμο για Smartphone; (Defend Young Minds)

10 Ερωτήματα προς τους γονείς που σκέπτονται να πάρουν smartphone στα παιδιά τους
Σχόλιο «Μαμά Μπαμπάς και Παιδιά»: Είναι το παιδί σας ώριμο για smartphone; Το smartphone δεν είναι απλά μια συσκευή τηλεφωνικής επικοινωνίας, αλλά εργαλείο πολλαπλών χρήσεων. Χρησιμοποιείται για καταγραφή και μετάδοση ήχου, εικόνων, μηνυμάτων, για πρόσβαση στο ίντερνετ, σε οικονομικές συναλλαγές, διεισδύει στον προσωπικό χώρο, παρακολουθεί και καταγράφει μετακινήσεις, βιομετρικά στοιχεία …κλπ. Η απόφαση του γονέα να δώσει στο παιδί του smartphone εξαρτάται από την ωριμότητα και τη συνεργασία του παιδιού με τον γονέα του. Διαβάστε περισσότερα »
Ο κατά πλάτος βίος τού Οσίου Συμεών το Θαυμαστορείτου και της μητρός αυτού Οσίας Μάρθας (Επιμέλεια: Δαμασκηνός Μοναχός Αγιορείτης)

Ὁ βίος αὐτός τοῦ Ὁσίου Συμεών τοῦ Θαυμαστορείτου ἐπελέγη πρός παρουσίαση, ἐκτός τῶν ἄλλων, γιά τό ὅτι εἶναι ἕνα χαρακτηριστικό μεμαρτυρημένο παράδειγμα τῆς πλήρους ἐφαρμογῆς ἀπό ἄνθρωπο τῶν ἐντολῶν τοῦ Εὐαγγελίου, ἀλλά καί τῶν λόγων τοῦ Ὁσίου Ἰσαάκ τοῦ Σύρου περί ἀποταγῆς, νεκρώσεως καί σταυρώσεως τοῦ κόσμου, καί ἐπιτεύξεως τῆς πνευματικῆς τελειότητος. Τήν ὁποία πνευματική τελειότητα οἱ περισσότεροι ἄνθρωποι σήμερα θεωροῦν ἀδύνατο νά πραγματοποιηθῆ ἀπό τήν πεσμένη ἀνθρώπινη φύση. Ὁ βίος ὅμως τοῦ Ὁσίου Συμεών τοῦ Θαυμαστορείτου, ὅπως καί ὁ βίος ὅλων τῶν Ἁγίων τῆς Ἐκκλησίας πού μετῆλθαν ἀσκητικό βίο, αὐτό τό διαψεύδει, καί ἀποδεικνύει, μέ ἀδιάσειστες μαρτυρίες, ὅτι αὐτό εἶναι πάντοτε δυνατόν, ὅταν στήν ἀνθρώπινη προσπάθεια συνεργήση ἡ Χάρις τοῦ Θεοῦ. Δηλαδή, ὁ ἄνθρωπος ἔχει τήν δυνατότητα, σέ αὐτήν τήν ζωή, νά φθάση νά γίνη κατά Χάριν Χριστός, ἄν συνεργήση στήν προαίρεσή του ἡ Χάρις τοῦ Θεοῦ, ὅπως συνέβη στόν Ὅσιο Συμεών.
Καί πρός πίστωσιν αὐτοῦ, παραθέτομε στήν συνέχεια, σέ παράφραση, τόν κατά πλάτος βίο του, ὅπως συνεγράφη ἀπό τόν Νικηφόρο, Μάγιστρο Ἀντιοχείας, καί εἶναι κατατεθειμένος στήν Πατρολογία τοῦ Migne (PG 86b), μέ ἀναδιατεταγμένη ὅμως τήν σειρά τῶν Παραγράφων του, πρᾶγμα πού θεωρήθηκε ἀπό ἐμᾶς ἐπιβεβλημένο γιά τήν φυσική ἐξέλιξη τῶν γεγονότων. Σάν συνέχεια δέ καί συμπλήρωμα τοῦ κατά πλάτος βίου τοῦ Ὁσίου Συμεών τοῦ Θαυμαστορείτου, παραθέτομε καί τόν βίο τῆς μητρός αὐτοῦ, Ὁσίας Μάρθας.