1. Ο αληθινός μοναχός πρέπει, σε όλες τις εκδηλώσεις και τις πράξεις του, να είναι παράδειγμα ωφέλιμο γι’ αυτούς που τον βλέπουν και τον παρακολουθούν˙ για να βλέπουν δηλ. τις λαμπερές σαν τις ακτίνες αρετές του, οι εχθροί της αλήθειας, και να ομολογήσουν, ακόμη κι αν δεν το θέλουν, ότι υπάρχει στους χριστιανούς βέβαιη και σταθερή ελπίδα σωτηρίας και, έτσι, να τρέχουν κοντά του, όπως τρέχουν στο καταφύγιο, για να σωθούν. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα να ανυψωθεί το κύρος και η δύναμη της Εκκλησίας κατά των εχθρών της, και πολλοί να θελήσουν να μιμηθούν την αρετή του, και να απομακρυνθούν από την κοσμική φθορά, και αυτός να γίνει σεβαστός για το κάλλος της αρετής του. Διότι η αληθινή μοναχική πολιτεία είναι καύχημα της Εκκλησίας του Χριστού. (43).
Προβλήματα στις γυναίκες και τα παιδιά από την υποβοηθούμενη αναπαραγωγή (The Center for Bioethics and Culture Network)
Οι ίδιοι που υποστηρίζουν τη διακοπή μιας φυσικής κύησης, αναλαμβάνουν κατόπιν να δημιουργηθούν παιδιά με τεχνητό τρόπο και με όποιο κόστος…
Το λεγόμενο “δικαίωμα” της γυναίκας να ελέγχει την αναπαραγωγή της, την έβαλε σε μπελάδες. Το ίδιο σύστημα που την υποστηρίζει στη νεότητά της να μην αποκτά ή να σκοτώνει τα παιδιά, μέσα από την αντισύλληψη, άμβλωση, κατάψυξη ωαρίων κλπ., ακριβώς το ίδιο, όταν καταλήξει στην ατεκνία, την κατευθύνει «φιλάνθρωπα» στην υποβοήθηση της γονιμότητας. Συντήρηση ωαρίων, εξωσωματική, παρένθετη μητρότητα, ξένο γενετικό υλικό, κ.α. Καταναλώτρια υπηρεσιών υγείας, είτε έτσι είτε αλλιώς…. Όμως οι μελέτες αποδεικνύουν πως ο μη φυσικός τρόπος αναπαραγωγής (μέσω τεχνικών υποβοηθούμενης αναπαραγωγής, Assisted Reproductive Technology, ART) εγκυμονεί κινδύνους για τη γυναίκα και τα παιδιά της.
Τί σημαίνει αυτό;
Η ευχαριστιακή νηστεία και η Θ. Λειτουργία των Προηγιασμένων Τιμίων Δώρων (Πρωτοπρ. Αναστάσιος Κ. Γκοτσόπουλος, Εφημέριος Ι. Ν. Αγ. Νικολάου Πατρών)
(ιστορικοκανονική προσέγγιση)
Μητέρες που μένουν στο σπίτι για τα παιδιά τους!
Ανεκτίμητη η προσφορά τους στην οικογένεια και την κοινωνία!
Η εργασία των γυναικών μέσα στο σπίτι αποτέλεσε τη βάση της επιτυχίας πολλών παραδοσιακών κοινωνιών και οικογενειών. Την ώρα που οι άνδρες εργάζονταν για να προσφέρουν το μεγαλύτερο μέρος του οικογενειακού εισοδήματος, εκείνες διηύθυναν το σπίτι τους και επέβλεπαν την ανατροφή των παιδιών. Ωστόσο στη σύγχρονη κοινωνία ένας τέτοιος ρόλος υποτιμάται. Η γυναίκα που μένει στο σπίτι θεωρείται από κάποιους πως υστερεί. Υποστηρίζεται πως δεν έχει οικονομική – επομένως ατομική – ανεξαρτησία, δεν συνεισφέρει στο οικογενειακό εισόδημα, δεν έχει λόγο και επιρροή στα κοινωνικά δρώμενα, δεν αξιοποιεί τις ατομικές της δυνατότητες.
Οι μητέρες στο σπίτι χαρακτηρίζονται «καταπιεσμένες νοικοκυρές», «υποταγμένες σε σεξιστικούς ρόλους», «τεμπέλες». Για τους λόγους αυτούς πολλές γυναίκες που θα ήθελαν να ασχοληθούν με τα «του οίκου τους», δεν το κάνουν παρά το ότι δεν έχουν οικονομικές ανάγκες ή άλλα σχέδια, και ενώ αναγνωρίζουν τον αναντικατάστατο ρόλο της μητέρας στο σπίτι. Διαβάστε περισσότερα »
Κυριακή πριν την Πεντηκοστή († Μητροπολίτης Σουρόζ Αντώνιος Bloom)
Ἔχουμε ἀκούσει στὶς Πράξεις τῶν Ἀποστόλων πώς, καθὼς ἡ Ἑορτὴ τῆς Πεντηκοστῆς πλησίαζε, ὁ Ἀπόστολος Παῦλος εἶχε ἀρχίσει τὸ ταξίδι του πρὸς τὰ Ἱεροσόλυμα για νὰ βρεθεῖ μὲ ὅλους αὐτοὺς ποὺ ἐκείνη ἀκριβῶς τὴν ἡμέρα εἶχαν λάβει τὸ Ἅγιο Πνεῦμα. Ἀπό ὅλους αὐτούς, ἦταν ὁ μόνος ὁ ὁποῖος δὲν ἦταν παρών στὸ ὑπερῶο ὅπου συνέβη τὸ γεγονός. Κι ὅμως, ὁ Θεὸς τοῦ εἶχε δώσει μιὰ τέλεια, μιὰ πραγματικὴ μεταστροφὴ στὴν καρδιά, στὸ νοῦ, στὴ ζωὴ καὶ τοῦ εἶχε δωρίσει τὸ Ἅγιο Πνεῦμα σὲ ἀπάντηση τῆς ὁλοκληρωτικῆς ἀφοσοίωσής του σ’ Ἐκεῖνον ποὺ λάτρεψε ἄν καὶ δὲν Τὸν εἶχε γνωρίσει.












