Η “Εταιρεία Ορθδοδόξων Σπουδών” και το περιοδικό “ΘΕΟΔΡΟΜΙΑ” στο διαδίκτυο

ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ

Η «Εταιρεία Ορθοδόξων Σπουδών» καλωσορίζει με πολλή χαρά στον ιστοχώρο της τους φίλους επισκέπτες. Δεν επιθυμούμε να τους εντυπωσιάσουμε ούτε να επιδείξουμε τη σοφία και τα κατορθώματά μας. Να συνυπάρξουμε θέλουμε κάτω από τη σωτήρια στέγη της ευαγγελικής διδαχής και της Ορθόδοξης Πατερικής Παράδοσης.

Διαβάστε περισσότερα »

Η απειλή: νέες αλλαγές στην Παιδεία (Νατσιός Δημήτρης, δάσκαλος)

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

«Πάλιν Ηρωδιάς μαίνεται, πάλιν ταράσσεται», έχεις την εντύπωση πως όλοι αυτοί, οι «δια βίου» αμαθείς και κενόσπουδοι, τίποτε άλλο δεν σκέφτονται παρά μόνο πως θα αποκεφαλίσουν «ό,τι παλαιόν, εγχώριον και ελληνικόν» απόμεινε στην πολύπαθη Παιδεία.
Διαβάστε περισσότερα »

Όσο υπάρχουν άνθρωποι (Μαρία Κατσουνάκη)

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Η Ματίνα ήταν φιλόλογος σε δημόσιο γυμνάσιο, σε μια μέση, μάλλον υποβαθμισμένη περιοχή της Αθήνας. Oπως πολλοί άλλοι συνάδελφοί της, σηκωνόταν κάθε πρωί για να ασκήσει το λειτούργημά της, με αγωνία και έγνοια για το μάθημα, έριχνε μάλιστα και μια τελευταία ματιά στο βιβλίο πίνοντας τον πρωινό καφέ της. Τα βράδια και οι μέρες της δεν θα τροφοδοτούσαν ποτέ ένα δημοσιογραφικό αφήγημα, δελτίο ειδήσεων ή στήλη περιοδικού. Ηταν ένας μέσος, κανονικά εργαζόμενος, έντιμος άνθρωπος, με υψηλό αίσθημα ευθύνης, ευαισθητοποιημένος κοινωνικά, με σταθερές απόψεις για τον κλάδο της και τις εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις, τις οποίες απόψεις υπερασπιζόταν με σθένος. Ηταν ήσυχη, απόλυτα νομοταγής, εντελώς ξένη στο μοντέλο «τα λεφτά τα φάγαμε όλοι μαζί». Ενας συνεπής, δοτικός δημόσιος λειτουργός, με μόνη απασχόληση το σχολείο, χωρίς αφορολόγητα επιπλέον ιδιαίτερα μαθήματα, που έβλεπε τον μισθό του να συρρικνώνεται, κάποιους συναδέλφους της να αγκομαχούν και κάποιους όχι. Ηταν μέλος μιας ανώνυμης, ευσυνείδητης, αξιοπρεπούς, προβληματισμένης –όχι προβληματικής– κοινότητας (δεν έχει καταμετρηθεί και ούτε πρόκειται να καταμετρηθεί ποτέ), που αποτελεί τη στέρεη ραχοκοκαλιά κάθε κοινωνίας.

Διαβάστε περισσότερα »

Έρευνα στη Βρετανία: Το αλκοόλ πιο επικίνδυνο και από την ηρωίνη

ΥΓΕΙΑ - ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Συνταγή για την καταστροφή αποδεικνύεται η παραίνεση για «ακόμα ένα ποτηράκι», καθώς σύμφωνα με βρετανική έρευνα το αλκοόλ είναι η πιο επικίνδυνη από όλες τις εξαρτησιογόνες ουσίες, ακόμα και από την ηρωίνη, τα χάπια έκσταση και το κρακ. Η επικινδυνότητα κάθε ουσίας αξιολογήθηκε αφού συνυπολογίστηκαν οι συνέπειες της χρήσης για τον ίδιο τον χρήστη και για τον κοινωνικό του περίγυρο. Η υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ καταστρέφει τον ανθρώπινο οργανισμό, βοηθά στη διάλυση του κοινωνικού ιστού και συνδέεται με σημαντική αύξηση της εγκληματικότητας. Τα κράτη, λένε οι ειδικοί, πρέπει να στραφούν σε εκστρατείες ενημέρωσης και όχι σε μέτρα όπως αυτό της ποτοαπαγόρευσης.
Διαβάστε περισσότερα »

H νηστεία των Χριστουγέννων (Σε­βα­σμ. Μη­τρο­π. Ν. Σμύρ­νης Συμεών)

ΑΝΕΠΙΚΑΙΡΑ

1. Δεύτερη μακρά περίοδος νηστείας μετά τη Μεγάλη Τεσσαρακοστή είναι η νηστεία των Χριστουγέννων, γνωστή στη γλώσσα του ορθοδόξου λαού μας και ως σαραντα(η)μερο. Περιλαμβάνει και αυτή σαράντα ημέρες, όμως δεν έχει την αυστηρότητα της νηστείας της Μεγάλης Τεσσαρακοστής. Αρχίζει την 15η Νοεμβρίου και λήγει την 24η Δεκεμβρίου.
Διαβάστε περισσότερα »

Powered by WordPress and ShopThemes