Τηλε-φονική εμμονή (Π. ΚΑΡΣΙΩΤΗΣ)

Στον θάνατο μέσω κινητού τηλεφώνου! Τουλάχιστον 10 από τα 25 θανατηφόρα ατυχήματα, που καταγράφηκαν στο οδικό δίκτυο της χώρας τις γιορτινές ημέρες του Πάσχα, αποδίδονται από την Τροχαία στη χρήση κινητών τηλεφώνων και «στη συνεπαγόμενη απόσπαση της προσοχής του οδηγού από την πορεία του»! Οι πρώτες καταγραφές

Οι αξιωματικοί των κατά τόπους Τμημάτων Τροχαίας στις πρώτες καταγραφές που κοινοποίησαν στο Υπουργείο Εσωτερικών είναι σαφείς:

Κινητά τηλέφωνα μετά τις μοιραίες εκτροπές ή συγκρούσεις διαπιστώθηκε ότι ήταν σε λειτουργία κλήσης με τους συνομιλητές να έχουν κεραυνοβοληθεί από τον κρότο του τροχαίου και τη σιωπή που ακολούθησε.
Εκτός των κινητών τηλεφώνων, οι ίδιες επισημάνσεις των αξιωματικών κάνουν λόγο για απόσπαση της προσοχής των οδηγών, με συνέπεια την εκτροπή του οχήματός τους και για άλλους λόγους: Μουσική στη «διαπασών», προσπάθεια χειρισμού του ραδιοCD κλπ.

Το μέγα ζήτημα είναι ότι και πέρυσι, τις ημέρες του Πάσχα, όπως αποκαλύπτεται άλλα δέκα θανατηφόρα τροχαία αποδόθηκαν σε απόσπαση της προσοχής των οδηγών από την πορεία τους για τους ίδιους λόγους.

Γεγονός που σημαίνει ότι στις δύο εξόδους του Πάσχα, για τις οποίες υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία, 20 άνθρωποι δεν γύρισαν πίσω λόγω στιγμιαίας αφηρημάδας, ενώ πολλοί ήταν οι συνομιλητές τους που υπέστησαν σοκ, καθώς έγιναν αυτήκοοι μάρτυρες σφοδρών συγκρούσεων!

Η Διεύθυνση Τροχαίας του Αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας ταξινόμησε τα 25 θανατηφόρα δυστυχήματα που αναφέρονται στο χρονικό διάστημα από τη Μεγάλη Πέμπτη έως και την επομένη της ημέρας του Πάσχα για τις δύο χρονιές.

Το ζητούμενο σήμερα δεν είναι αν ήταν περισσότεροι ή λιγότεροι οι νεκροί από πέρυσι -αν κι αυτό έχει τη σημασία του- αλλά να ενημερωθούν οι οδηγοί για τον τρόπο που έχασαν τη ζωή τους τα θύματα τροχαίων κατά την περίοδο της αργίας.

Ετσι, λοιπόν, από τα θανατηφόρα δυστυχήματα που καταγράφηκαν σ’ αυτό το διάστημα, 3 οφείλονται κατά την Τροχαία σε υπερβολική ταχύτητα.

Ενα σε αντικανονικό προσπέρασμα, 3 στην κίνηση στο αντίθετο ρεύμα, 10 στην απόσπαση προσοχής οδηγού και ένα σε αίτιο που αφορά τον οδηγό.

Για 4 δεν έχει πιστοποιηθεί η αιτία, 2 οφείλονται στις οδηγικές συνθήκες εξαιτίας δυσμενών καιρικών συνθηκών και ένα σε απροσεξία πεζού, που παρασύρθηκε όταν επιχείρησε να διασχίσει κάθετα το οδόστρωμα.

 

(Πηγή: "ΕΘΝΟΣ" 3-5-2008)
[Ψήφοι: 0 Βαθμολογία: 0]