Διάβασα την είδηση στη εφ. «Έθνος» της περασμένης Κυριακής και «κάπνισαν τα μάτια μου». Το νεοταξικό κηφηναριό που ελέγχει το λεγόμενο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, αυτό που επέτρεψε να πιάσουν στα χέρια τους οι μαθητές τη μαγαρισιά που ονομάστηκε βιβλίο ιστορίας Στ΄ Δημοτικού, ανακάμπτει δριμύτερο. Από τη νέα σχολική χρονιά 2009-2010 θα «διδάσκεται» στο δημοτικό σχολείο η σεξουαλική αγωγή. Ήδη γράφτηκαν, εγκρίθηκαν και παίρνουν το δρόμο της εκτύπωσης δύο σχετικά βιβλία ένα για τις Α΄ και Β΄ τάξεις και ένα για τις υπόλοιπες του δημοτικού σχολείου.
Πρώτον: Δεν θα έπρεπε πρώτα να εφαρμοστεί πειραματικά η σεξουαλική αγωγή σε κάποια σχολεία, να εξαχθούν συμπεράσματα, να ανιχνευτούν αντιδράσεις μαθητών και γονέων και να διαπιστωθεί η καταλληλότητα των εγχειριδίων και η ωριμότητα των μαθητών να την αποδεχτούν;
Δεύτερον: Ο Ευάγγελος Παπανούτσος, ο σοφός παιδαγωγός, μιλώντας κάποτε γι’ αυτό το θέμα είχε πει: «Δεν είναι εύκολο πράγμα να μιλήσεις στα παιδιά για το σεξ, χωρίς τον κίνδυνο να τα φοβίσεις, να τα γεμίσεις με αηδία ή το χειρότερο να τα οδηγήσεις σε εκτραχηλισμούς». Μπορεί μια τόσο λεπτή και σοβαρή διαπαιδαγώγηση να φύγει από τα χέρια των κατ’ εξοχήν αρμοδίων, των γονέων, και να περάσει στα χέρια σεξολόγων τύπου Ασκητή;
Τρίτον: Κανείς δάσκαλος δεν έχει τις γνώσεις και την εμπειρία που απαιτεί ένα τόσο κρίσιμο θέμα. Πώς θα το διδάξει; Είναι έτοιμοι οι γονείς να εμπιστευτούν σε αναρμόδιους και ακατάρτιστους, σ’ αυτό το είδος της αγωγής, εκπαιδευτικούς, όταν ο φυσικός του χώρος είναι το σπίτι;
Τέταρτον: Έχουμε ως λαός το προνόμιο να είμαστε πίσω από αυτό που ονομάζουμε «πολιτισμένο κόσμο». Έτσι μας δίνεται η δυνατότητα να επωφεληθούμε από τη λάθη του. Δυστυχώς όμως ως μειονεκτικοί Βαλκάνιοι χάσκουμε έκθαμβοι στις «επιδόσεις» της Δύσης, τις μιμούμαστε αλόγιστα. Είχα διαβάσει παλαιότερα πως στη Σουηδία, χώρα που διδάσκεται η σεξουαλική αγωγή, έχουν αυξηθεί κατακόρυφα οι εγκυμοσύνες σε δεκατριάχρονα και δεκατετράχρονα κορίτσια, με παράλληλη αύξηση των αφροδίσιων νοσημάτων.
Έχω κρατήσει μια είδηση που δημοσιεύτηκε στην εφ. «Ελευθεροτυπία», της 24ης Μαΐου 2005. Συνέβη στην Αγγλία. «Τρεις αδελφές 16, 14 και 12 ετών είναι κιόλας μητέρες. Δύο απ’ αυτές δεν έχουν καμμία σχέση με τους μπαμπάδες των παιδιών τους. Η μητέρα τους κ. Άτκιν είπε στην εφημερίδα Sunday Mercury ότι τα κορίτσια της καταστρέψανε τη ζωή τους και την δικιά της ζωή, εξαιτίας της κακής εκπαίδευσης σε θέματα σεξ που λαμβάνουν τα παιδιά στα δημόσια σχολεία της χώρας». Ήδη η τάση διεθνώς είναι να φύγει από το σχολείο η σεξουαλική αγωγή και να ξαναγυρίσει στο σπίτι. Στην Ελλάδα είναι γνωστό πως έχουμε τις λιγότερες περιπτώσεις εξώγαμων παιδιών. Αυτό συμβαίνει και γιατί ο γάμος διατηρεί ακόμα, αν και πανταχόθεν βαλλόμενος, την ιερότητά του και γιατί δεν τολμήσαμε, μέχρι τούδε, να αναθέσουμε σε τυχάρπαστους σεξομπουρδολόγους, την διαπαιδαγώγηση τέτοιου σοβαρότατου θέματος. Γιατί, λοιπόν, αυτή η σπουδή; γιατί και πάλι ουραγοί των εξελίξεων; μήπως για εμπορικούς σκοπούς; Μήπως για ακόμη ταπεινότερους σκοπούς οδηγηθούμε στον εξευτελισμό μιας τόσο ιερής λειτουργίας, του έρωτα, που όπως λέει ο άγιος Χρυσόστομος, «ο Θεός την εγκατέσπειρε στην ψυχή του ανθρώπου»;
Όπως εύστοχα έχει ειπωθεί όλη αυτή η βιασύνη να διδαχτούν τα παιδιά την σεξουαλική αγωγή είναι ένας πυρήνας απο-αθωοποιήσεως. Εάν όλα τα μυστήρια των ψυχών και των σωμάτων μας ξεγυμνωθούν, η σημαντική γοητεία του «ζην» και του «αναπτύσσεσθαι» έχει αποκλειστεί. Κάθε πράμα στον καιρό του λέει ο σοφός λαός μας. Ας μην καταντήσει η δασκάλα να διαβάζει σε εφτάχρονους μαθητές φράσεις του τύπου: «Ο Γιωργάκης μέσα στο ντους, βλέπει το σώμα του και θυμάται τα λόγια του μπαμπά: Να μην ξεχάσω να πλύνω το πέος μου…. μέσα από το πετσάκι». Η καλή διδασκαλία προϋποθέτει το κύρος και την σοβαρότητα του εκπαιδευτικού. Ας μην τρωθούν ανεπανόρθωτα αυτά τα δύο τιμαλφή, εξαιτίας άκαιρων και άχρηστων πειραματισμών. Τα «τσίσα» του Ασκητή δεν έχουν καμμιά δουλειά στα δημόσια ελληνικά σχολεία….
Δημήτρης Νατσιός
δάσκαλος-Κιλκίς
(Πηγή: “Αντίβαρο”)