(από την Εταιρεία Ορθοδόξων Σπουδών) που πραγματοποιήθηκε στην
Θεσσαλονίκη 25-27 Μαϊου 2003, με θέμα ‘ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΝΕΟΕΙΔΩΛΟΛΑΤΡΙΑΣ: Δωδεκαθεϊσμός – Υποτίμηση Παλαιάς Διαθήκης – Ολυμπιακοί Αγώνες‘
(Κεντρική διάθεση: Γραφικές Τέχνες ‘Το Παλίμψηστον’, Τσιμισκή 128, 546
21, Θεσσαλονίκη, Τηλ. 2310 286 247, Εκδόσεις ‘Τέρτιος’).
| ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ | |
| ΠΡΟΛΟΓΟΣ | 11 |
| ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ | 15 |
ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ – ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ |
|
| Α’ Δωδεκαθεϊσμὸς |
|
| Ἀρχιμανδρίτου ΙΩΣΗΦ, Καθηγουμένου Ἱ.Μ. Ξηροποτάμου, Ἀπὸ τὴν παλαιὰ στὴ σύγχρονη εἰδωλολατρία. Ἡ λατρεία τῶν κτισμάτων πλάνη τοῦ Διαβόλου (Εἰσαγωγικὴ ὁμιλία) |
49-59 |
| ΣΤΑΥΡΟΥ ΚΑΛΑΝΤΖΑΚΗ, Ἡ ἀντιμετώπιση τῶν εἰδώλων στὴν Παλαιὰ Διαθήκη |
61-89 |
| ΣΤΕΡΓΙΟΥ ΣΑΚΚΟΥ, Ἡ Καινὴ Διαθήκη ἔναντι τῆς εἰδωλολατρίας | 91-115 |
| ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΤΖΙΡΑΚΗ, Ἡ εἰδωλολατρία στὰ συγγράμματα τῶν Ἀπολογητῶν | 117-133 |
| Πρωτοπρεσβυτέρου ΘΕΟΔΩΡΟΥ ΖΗΣΗ, Εἴδωλα καὶ εἰδωλολατρία στοὺς Πατέρες τῆς Ἐκκλησίας | 135-149 |
| ΣΟΥΛΤΑΝΑΣ ΛΑΜΠΡΟΥ, Μάρτυρες καὶ εἴδωλα. Τὸ παράδειγμα τῆς Ἁγίας Αἰκατερίνης | 151-163 |
| ΗΛΙΑ ΜΠΑΚΟΥ, Ἡ ἑλληνοειδωλολατρία καὶ ἡ ἀντιμετώπισή της κατὰ τὰ ἁγιολογικά, ὑμνογραφικὰ καὶ ἄλλα ποιητικὰ κείμενα |
165-215 |
| ΔΕΣΠΩΣ ΑΘ. ΛΙΑΛΙΟΥ, Ἑρμηνεία τῆς παραβατικῆς πορείας τοῦ Ἰουλιανοῦ καὶ ἡ ἐποχή του | 217-225 |
| ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ Ε. ΚΑΡΑΘΑΝΑΣΗ, Γεώργιος Γεμιστὸς Πλήθων. Ἡ οὐτοπία ἑνὸς νέου Ἰουλιανοῦ | 227-235 |
| ΚΩΣΤΑ ΓΑΝΩΤΗ, Ἡ οὐτοπία τῶν Νεοειδωλολατρῶν | 237-241 |
| Πρωτοπρεσβυτέρου ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΛΟΥΔΟΒΙΚΟΥ, Οἱ τάσεις ὑπερβάσεως τῆς εἰδωλολατρίας στὴν ἀρχαία φιλοσοφία καὶ οἱ σύγχρονες εἰδωλολατρίες | 243-251 |
| ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ ΛΩΛΟΥ, Ὠφέλησε ἢ ἔβλαψε ὁ Χριστιανισμὸς τὸν Ἑλληνισμό; |
253-261 |
| ΑΓΝΗΣ ΒΑΣΙΛΙΚΟΠΟΥΛΟΥ, Ἡ ἑλληνικὴ παιδεία στὸ Βυζάντιο | 263-280 |
| Πρωτοπρεσβυτέρου ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΜΕΤΑΛΛΗΝΟΥ, Ὁ “μῦθος” γιὰ τὴν καταστροφὴ ἀρχαίων μνημείων ἀπὸ Χριστιανοὺς | 281-292 |
| ΙΩΑΝΝΗ ΚΟΡΝΑΡΑΚΗ, Ποιμαντικὴ θεώρηση τῆς Νέας Εἰδωλολατρίας | 293-304 |
| Γέροντος ΜΩΫΣΕΩΣ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ, Ψυχολογικὴ ἑρμηνεία τοῦ φαινομένου τῆς Νεοειδωλολατρίας | 305-315 |
| ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΓΙΟΥΛΤΣΗ, Ἡ ἀναβίωση τῆς εἰδωλολατρίας ἐξ ἐπόψεως κοινωνιολογικῆς | 317-325 |
| ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥΣ ΜΗΝΑΟΓΛΟΥ, Τεκτονισμὸς καὶ εἰδωλολατρία στὸν ἑλληνικὸ χῶρο | 327-342 |
| ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΚΡΙΠΠΑ, Ἡ νομικὴ ἀντιμετώπισις τῆς Νεοειδωλολατρίας | 343-358 |
| Μοναχοῦ ΑΡΣΕΝΙΟΥ ΒΛΙΑΓΚΟΦΤΗ, Νεοειδωλολατρία καὶ “Νέα Ἐποχὴ” | 359-380 |
| Ἀρχιμανδρίτου ΠΑΛΑΜΑ ΠΡΟΔΡΟΜΗΝΟΥ, Ἡ Νεοειδωλολατρία στό Διαδίκτυο | 381-393 |
| ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΚΩΤΣΙΟΠΟΥΛΟΥ, Παρέμβαση | 395-399 |
| Β’ Ὑποτίμηση Παλαιᾶς Διαθήκης | |
| ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΜΠΡΑΤΣΙΩΤΗ, Ἡ Παλαιὰ Διαθήκη στὴ ζωὴ τῆς Ἐκκλησίας |
403-410 |
| ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗ, “Προέλαβε τὴν Καινὴν ἡ Παλαιά. Οὐ καινὰ τὰ καινά.” |
411-427 |
| ΔΙΟΝΥΣΙΟΥ ΚΑΛΑΜΑΚΗ, Ἡ θέση τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης στὴ Βυζαντινὴ Φιλολογία. Ἡ περίπτωση τῆς λεξικογραφίας |
429-445 |
| Ἀρχιμανδρίτου ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΣΤΡΑΤΗ, Ἡ Παλαιὰ Διαθήκη καὶ οἱ κλασικοὶ συγγραφεῖς στὰ κείμενα τῶν διδασκάλων τοῦ Γένους Εὐγενίου Βουλγάρεως καὶ Νικηφόρου Θεοτόκη |
447-462 |
| Ἀρχιμανδρίτου ΣΑΡΑΝΤΗ ΣΑΡΑΝΤΗ, Ἐνδοεκκλησιαστικὴ ὑποτίμηση τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης | 463-476 |
| Γ’ Ὀλυμπιακοὶ Ἀγῶνες | |
| Πρωτοπρεσβυτέρου ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΜΕΤΑΛΛΗΝΟΥ, Ἱστορικὰ τῶν Ὀλυμπικῶν Ἀγώνων | 479-492 |
| Ἀρχιμανδρίτου ΜΑΞΙΜΟΥ ΚΥΡΙΤΣΗ, Τὸ σῶμα στὴν ἀρχαιοελληνικὴ παράδοση καὶ στὴν Ἐκκλησία |
493-502 |
| Πρωτοπρεσβυτέρου ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΣΤΡΑΤΗΓΟΠΟΥΛΟΥ, Ποιμαντικὴ ἀντιμετώπιση τῶν Ὀλυμπιακῶν Ἀγώνων |
503-508 |
| ΜΙΧΑΗΛ ΒΡΕΤΤΟΥ, Ἡ ἰατρικὴ πλευρὰ τῶν Ὀλυμπιακῶν Ἀγώνων | 509-516 |
| † ΙΩΑΝΝΗ ΚΟΪΝΗ, Παθολογικὰ στοιχεῖα τῶν Ὀλυμπιακῶν Ἀγώνων | 517-524 |
| ΑΝΔΡΕΑ ΑΘΗΝΑΙΟΥ, Ἡ οἰκονομικὴ πλευρὰ τῶν Ὀλυμπιακῶν Ἀγώνων |
525-531 |
| ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ | 535-542 |




Posted in
Tags: 



