Ερμηνεία εις το κατά Ιωάννην ευαγγέλιον της Κυριακής του Αντιπάσχα (Αρχιεπίσκοπος Αστραχάν και Σταυρουπόλεως Νικηφόρος Θεοτόκης)

(Ιωάν. 20, 19-31)

  • Ποια ημέρα εμφανίστηκε ο Ιησούς, μετά την Ανάστασή του, στους μαθητές του; Γιατί βράδυ;
  • Γιατί εισήλθε “των θυρών κεκλεισμένων”; Και πώς ενώ είχε ανθρώπινο σώμα διεπέρασε τις κλειστές θύρες;
  • Γιατί στάθηκε στο μέσον και γιατί είπε “Ειρήνη υμίν”;
  • Ποιος είναι ο πνευματικός λόγος που ο Ιησούς έδειξε στους μαθητές του τα χέρια του και την πλευρά του;
  • Γιατί και προ του πάθους δύο φορές έδωσε την ειρήνη και μετά την ανάσταση ομοίως;
  • Πώς και γιατί ο Πατήρ απέστειλε τον Υιόν; Και για ποιο σκοπό απέστηλε ο Ιησούς Χριστός τους μαθητές του στον κόσμον;
  • Ποια χάριν έλαβαν οι απόστολοι από τον Κύριον;
  • Αφού ο Ιούδας μετά την προδοσίαν εξέπεσε του αποστολικού αξιώματος, γιατί το ευαγγέλιο λέει πως έλειπε ένας από τους δώδεκα μαθητές και όχι ένας από τους έντεκα; Και γιατί εκείνη την ώρα έλειπε ο Θωμάς; Και αφού έλειπε, πώς αυτός μετέλαβε της χάριτος του παναγίου πνεύματος που ο Ιησούς ενεφύσησε στους παρόντες μαθητές;
  • Με δεδομένο ότι ο Θωμάς είχε δει τρεις αναστάσεις (θυγατέρα Ιαείρου, της χήρας τον υιόν και τον Λάζαρο), γιατί αυτή η απιστία για την ανάσταση του Κυρίου;
  • Γιατί ο θεάνθρωπος δεν εμφανίστηκε αμέσως στον Θωμά, αλλά μετά από οκτώ ημέρες;
  • Πώς στο άφθαρτο σώμα του Κυρίου εφαίνοντο οι τύποι των ήλων και της λόγχης; Και πώς ο Θωμάς μπόρεσε να ψηλαφήσει το σώμα του Κυρίου;
  • Για ποια σημεία (τα μη γεγραμμένα) ομιλεί το ευαγγέλιον. Για αυτά προ της Αναστάσεως ή για όσα ακολούθησαν τον γεγονός της Αναστάσεως; Και γιατί κάποια σημεία εγράφησαν και κάποια άλλα όχι;

Διαβάστε την ερμηνεία από το “Κυριακοδρόμιο των τεσσάρων Ευαγγελιστών”, του Νικηφόρου Θεοτόκη (τόμ. 1ος, σελ. 21 – Έκδοσις 1840), πατώντας εδώ

 

 

 

 

 

 

 

[Ψήφοι: 1 Βαθμολογία: 4]