– Είναι ο όρκος αρετή ή αμαρτία ή έργο
αδιάφορο;
– Υπάρχει διαφορά στο θέμα του όρκου στην Παλαιά και Καινή
Διαθήκη;
– Ο όρκος στην Παλαιά Διαθήκη ήταν επιτρεπτός χωρίς όρια και
προϋποθέσεις;
– Τί συμβαίνει όταν τον όρκο στον επιβάλει ο νόμος του
κράτους; Εάν κανείς ορκισθεί σ΄ αυτή την περίπτωση, με αλήθεια και δικαιοσύνη
είναι καταδίκης άξιος;
– Γιατί ορθόδοξοι βασιλείς ενομοθέτησαν τον
όρκο;
– Είναι σωστή και αποτελεσματική η πρακτική να ορκίζεται κανείς
για να γίνεται πιστευτός;
Διαβάστε ολόκληρο τον λόγο από το “Κυριακοδρόμιο εις τας Πράξεις
των Αποστόλων”, του Νικηφόρου Θεοτόκη (τόμ. 2ος, σελ. 281 – Έκδοσις
1840), πατώντας εδώ