ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ

ΙΕΡΙΣΣΟΥ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ ΚΑΙ ΑΡΔΑΜΕΡΙΟΥ

ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΝΕΩΝ

ΑΓΙΑ ΝΕΟΜΑΡΤΥΣ ΑΚΥΛΙΝΑ

 

11η ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΝΕΩΝ

ΙΕΡΟΝ ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΑ ΜΕΓΑΛΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ

16-20 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2013

 

ΑΝΑΚΟΙΝΩΘΕΝ

 

«Τ σημερινό σύστημα θέλει ν καταργήσει τν Κυριακ κα ν σκοτώσει τν λπίδα. Κυριακ τροφοδοτε τν νθρωπο μ πο­μον κα λπίδα. Δν πάρχει γι τος χριστιανος συν­νεφια­σμένη Κυριακή».

Ο διαπιστώσεις ατς ξέφρασαν πόλυτά τούς νέους πού συμμετεχαν στν 11η Λειτουργικ Συνάντηση Νέων, πού πραγματοποιήθηκε π 16 μέχρι 20 Αγούστου 2013 στ ερ Προσκύνημα τς Μεγάλης Παναγίας Χαλκιδικς π τν Σύν­δεσμο ρθοδόξων Νέων τῆς ερς Μητροπόλεως ερισσο, γίου ρους κα ρδαμερίου μ τς εχς το Σέβ. Μητροπολίτου μας κ. Θεοκλήτου.

Στν συνάντηση συμμετεχαν νέοι π τν Μητρόπολη ερισσο κα π τς Μητροπόλεις Θεσσαλονίκης, Κασσανδρείας, Νεαπόλεως & Σταυρουπόλεως, Σερρν, Ζιχνν, Λαρίσης, Δημητριάδος, Ξάνθης, Καισαριανς, Πειραις κα λίου.

Κεντρικός κορμός τοῦ προγράμματος ἦταν οἱ καθημερινές ἀκολουθίες: Ὄρθρος, Θεία Λειτουργία, σπερινός, πόδειπνο κα Χαιρετισμοί τῆς Παναγίας.

Κεντρικ θέμα τν εσηγήσεων κα τν συζητήσεων ταν «ΥΠΟΜΟΝΗ, ΜΙΑ ΞΕΧΑΣΜΕΝΗ ΑΡΕΤΗ».

Οἱ Εσηγήσεις πού γιναν ταν: α. « πομον κατ τν διδασκαλία τν Πατέρων» π τν γιορείτη ερομόναχο Βενέδικτο Νεοσκητιώτη, β. «Ζητεται λπίδα» π τν γούμενο τς ερς Μονς Τιμίου Προδρόμου Σκήτης Βεροίας ρχιμ. Πορφυρίου, γ. « Λειτουργικ ζω τς κκλησίας πηγ πομονς κα λπίδος γι τος νέους» π τν Καθηγητ τς Θεολογικς Σχολς το Α.Π.Θ. κ. Παν. Σκαλτσή.

Στν συνάντηση ἦταν παρών κα Σεβ. Μητροπολίτης μας κ. Θεόκλητος, ποος συμμετεχε στς εσηγήσεις, τοποθετήθηκε πάνω στ συζητούμενα θέματα κα πικοινώνησε μ τος νέους. 

Στς 18 Αγούστου ο νέοι συμμετεχαν στν ορτ το γίου νέου ερομάρτυρος γαπίου στ Γαλάτιστα κα στ συνέχεια προσκύνησαν στν τάφο το Γέροντος Παϊσίου στ Μον Σουρωτς, στν ερ Μον γίας ναστασίας κα στν ερ Μον γίου Κοσμ Ατωλοῦ Ἀρναίας.

Ὅλοι οἱ νέοι πού ἔλαβαν μέρος στή Λειτουργική Συνάντηση συμφώνησαν,  ὅτι αὐτή ἡ συνάντηση θά  πρέπει νά συνεχισθεῖ καί νά γίνει πρότυπο, ὥστε νά γίνεται καί σέ ἄλλες Μητροπόλεις καί νά ἐνταχθεῖ  στά νεανικά προγράμματα τοῦ Κατηχητικοῦ καί πνευματικοῦ  ἔργου τῆς Ἐκκλησίας.

 

 

ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ

 

Μ βάση τς εσηγήσεις κα τς συζητήσεις βγῆκαν  τά παρακάτω πορίσματα :

 

 

1. ΥΠΟΜΟΝΗ

 

·         «Καμμία ρετ δν μπορε ν παραβληθε μ τν πομονή. Ατ εναι βασίλισσα τν ρετν, τ θεμέλιό τῶν νδραγαθημάτων, τ κύμαντο λιμάνι, ερήνη στν καιρ το πολέμου, γαλήνη μέσα στν τρικυμία, σφάλεια στ κακόβουλα σχέδια τν χθρν» (ερς  Χρυσόστομος).

·       Παράδειγμα πομονς εναι διος Θεός, πο μς πομένει, μς νέχεται κα μακροθυμε, γιατί εἶναι μακρόθυμος κα πολυέλεος. παραβολ το σώτου υο κα το σπλαχνου πηρέτη εναι ποκαλύψεις κα μαθήματα τς πομονς καί τῆς ἀγάπης το Θεο  γι μς. πομον το Θεο εναι κλήση γι μετάνοια. Θες κάνει πομον στς μαρτίες τν νθρώπων γιατί περιμένει μετάνοια.

·       Χριστς εναι τ πόδειγμα τς πομονς.  Χριστς νσαρκώνει τ θεία πομονή. Μέσα στ Γραφ τν βλέπουμε ν πιπλήττει τος μαθητς Του γι τν νυπομονησία τους. ποκορύφωμα τς πομονς Του εναι Σταυρικ θυσία το Γολγοθᾶ. κενος τν πέδειξε κα σ μς ς ρετ παραίτητη γι τ σωτηρία μας, ταν λεγε: « πομείνας ες τέλος, οτος σωθήσεται».  Βακτηρία μας κα ποστηριγμς μας Σταυρς, τ παθήματα, κα πομον το Χριστο.

·       Κα χριστιανς δείχνει πομον πέναντι στ Θεό. Θες κρέμασε τν σωτηρία μας στν πομονή. λες οἱ  ντολές Του ἀπαιτοῦν πομον. πάντηση το Θεο στς προσευχς μς εναι ναί, χι, περίμενε. Θέλει νδρεία κα δυνατ καρδι γι ν κάνουμε πομον στν Κύριο. Γι’ ατος πο πομένουν τν Θε εναι γαθός. Μ πομον πιμένουμε ν λπίζουμε κα ν πιστεύουμε. Μ πομον περιμένουμε τ βοήθεια κα τν περάσπισή Του. Περιμένουμε τ λεος το Θεο, πιμένουμε στν προσευχή. πομον συνδέεται μ τν γάπη το Χριστο καί τν τήρηση τν ντολν Του ως θανάτου. Ἡ ὑπομονή συνδιάζεται μέ τήν  μπιστοσύνη καί τή ταπείνωση στ θέλημα το Θεο. «Θ πομείνω τν ργ το Κυρίου, γιατί μάρτησα μπροστά του» ὁμολογεῖ  Δαβίδ.

·       Τ μεγαλύτερο προνόμιο τς πομονς εναι τι Θες γίνεται μισθαποδότης της. ν καταθέσεις τν πομονή σου στ Θε, θ στν πιστρέψει μ τόκο.

·       Τν πομον τ χαρίζει Θεός. Εναι καρπς το γίου Πνεύματος. ταν ρχεται τ Πνεμα το Θεο πομον πάντα τό συνοδεύει.

·       ποδείγματα πομονς εναι ο γιοι τῆς κκλησίας μας, πο γάπησαν κα κολούθησαν τν ρχηγ τς πομονς κα τελειωτ ησο Χριστό. Κανένας γιος δν ζήτησε π τ Θε παλλαγ ἀπό τό Σταυρό, λλ πομον στ Σταυρό.

·       πομον εναι χαρακτηριστικό των χριστιανν κα  συνισταμένη λων τῶν ρετν. ρετ τς πομονς εναι παραίτητη στν πνευματικ γώνα, τν πνευματικ καταρτισμ κα τόν γιασμό το χριστιανο. χριστιανς εναι πάντα τοιμος γι τν ντιμετώπιση τν περχόμενων θλίψεων. ὑπομονή δν εναι κάποια στωϊκ πάθεια πο κάνει τν νθρωπο ναίσθητο στς δυσκολίες, λλ νας στόχος πο μ τν κατάκτησή του γίνεται πολύτιμο μέσο μάθησης. ς πομένουμε τν παιδεία το Θεο. Ο πι μικρς δυσκολίες μς κάνουν πι δυνατούς, μς κπαιδεύουν γιά τίς μεγαλύτερες.

·       Ο  θλίψεις κα ο δοκιμασίες, κατ τν δελφόθεο  άκωβο, γεννον  τν πομονή, πού εναι σπίδα στ θλίψη καί δν φήνει τ λύπη ν χτυπήσει τν καρδιά. Ἡ ὑπομονή ταπεινώνει καί ἀπελευθερώνει ἀπό τόν ἐγωϊσμό. ταπεινς δν φοβται τς δυσκολίες.

·       πομον εναι δύναμη. Εναι νεργητικ κα χι παθητική. Εναι νδρεία, πο  γεννιέται π τν πίστη κα τν γάπη στ Χριστό. κενος πο χει πομον διαθέτει νδρεία, ρωϊσμό, μεγαλοψυχία, προσόντα μ τ ποα γινόμαστε νθεκτικο κα δυνατοί, νικητς στν γώνα τς ζως. Δέν μᾶς ρίχνουν ο δυναμίες, οτε μᾶς νεβάζουν ο παινοι. πομον σημαίνει δν  κάνω πίσω, λλ μ νδρεία ντιστέκομαι στς δυσκολίες.

·       πομον ξεκιν π τν γάπη. Εἶναι μπονη γάπη, διότι γι ν πομείνεις τν λλο πρέπει ν τν πονέσεις. πομον στος δελφος εναι πόδειξη γάπης κα πραγματοποιεται μ συμπαράσταση στν πόνο  το λλου. Βοηθμε τος λλους στν πομον μοιραζόμενοι τς δοκιμασίες τους.

·       πομον σημαίνει ν δέχεσαι, νά  νέχεσαι καί ν συγχωρέσεις τν λλον, πειδ τν γαπς ς εκόνα το Χριστο. αστηρότητα, ἡ κατάκριση καίἄρνηση  συγχώρεσης  δείχνει νυπομονησία.

·       νυπομονησία εναι ρνηση το Σταυρο, πρόδρομος τς πελπισίας. Ἡ μικρ νυπομονησία κηλιδώνει τς μεγάλες ρετς κα μεγάλη τς σκοτώνει. νυπομονησία εναι πόρτα π τν ποία ποχρεώνουμε τν Κύριο ν φύγει π τ ζωή μας.

·       Ο νέσεις κα τ μέσα πο διαθέτει σήμερα νθρωπος χουν διαβρώσει τν πομονή του.

 

 

2. ΕΛΠΙΔΑ

 

·       Χριστς εναι νυπόστατη λπίδα. Τήν λπίδα τή βρίσκεται χι στν ννοιά της, λλ στν πόστασή της.  ησος Χριστς δν εναι μι φηρημένη πρόσωπη δέα, ἀλλά εναιπόσταση τῆς λπίδας, δια λπίδα.

·       Εναι παραίτητο ν πάρξει τό πρόσωπο το πνευματικο ὁδηγοῦ, πο θ μυήσει στ Χριστό, στν λπίδα.

·       λπίδα εναι δύναμη το νθρώπου ν ντιμετωπίσει τς δυσκολίες τς ζως. Εναι γεννήτρια τς πομονς.

·       Ο  θικς πτώσεις  δηγον τόν ἄνθρωπο στν πελπισία.

·       Ο σημερινο νθρωποι εναι πελπισμένοι γιατί ἔχουν  λάθος στόχους. Στηρίζουν τν λπίδα τους στίς ἀπολαύσεις, τ χρήματα, τή δόξα, τήν προβολή παραμερίζοντας τό Χριστ πο δίνει τν ληθιν λπίδα.

·       μελέτη τς Γραφς δίνει πολλ πομον κα λπίδα.

·         πομον κα λπίδα εναι θλήματα πνευματικά, πού δίνουν νόημα στήν ἐν Χριστ ζω.

·       Τν περίοδο τῶν μεγάλων δοκιμασιῶν  καί τς Θεοεγκατάλειψης α. ν χουμε πομον,  β. ν πάρχει πνευματικός, πού θά μᾶς στηρίξει, γ. νά  ἔχουμε λπίδα τι θ περάσει καί δ. νά εἴμαστε σίγουροι ὅτι Θες δέν μς χει γκαταλείψει.

·       πομένουμε ἕως  τέλους πειδὴ λπίζουμε στὴν νάσταση.

 

 

3. ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗ ΖΩΗ ΠΗΓΗ ΥΠΟΜΟΝΗΣ ΚΑΙ ΕΛΠΔΑΣ

 

·       λειτουργικ ζω εναι πηγ πομονς κα λπίδας. Ο κολουθίες το νυχθημέρου θωρακίζουν τν πιστ στν Χριστοκεντρικ λπίδα τς ζως.

·       Κυριακ εναι μέρα λαμπρή, νθοφοροσα, πο μς πομακρύνει, μς παλλάσσει π τς φαρμακερς μέριμνες κα ναμνήσεις. Τ σημερινό σύστημα θέλει ν καταργήσει τν Κυριακ κα ν σκοτώσει τν λπίδα. Κυριακ τροφοδοτε τν νθρωπο μ πομον κα λπίδα. Δν πάρχει γιά τούς χριστιανούς συννεφιασμένη Κυριακή.

·       κάθε  Θ. Λειτουργία εναι γιορτ λπίδος κα χαρς. Γι’ αὐτό καί σέ  κάθε γιορτ τελεται Θεία Λειτουργία. Θεία Λειτουργία μᾶς μεταφέρει στ Βασιλεία το Θεο καί μᾶς ἐφοδιάζει μέ δύναμη καί ὑπομονή.

·       « ερέας ν λειτουργε κάθε μέρα γι ν ελογεται τόπος», λέει γιος Κοσμς.

·       Ο ψαλμοί, ο μνοι καί ο εχς προσφέρουν γαλήνη, ερήνη, λπίδα, ξεκούραση, χαρά, θεολογία καί Δοξολογία. Ξεκινον π τν πόνο κα καταλήγουν στν λπίδα καί τή νίκη τς ναστάσεως. Μέ τς  εχς  πελευθερώνονται καϋμς κα τ γχος κα βεβαιώνεται, τι   πόνος ξεπερνιέται ὅταν  εμαστε τακτοποιημένοι σωτερικά.

·       Ατο πο μελετον τ Εαγγέλιο κα κοινωνον τ Σμα κα τ Αμα το Χριστο γεμίζουν μ πομον κα λπίδα.

·       Ο ποιμένες ν δηγον τος νέους μ τ λειτουργικ ζω στν λπίδα.

·       Ν εναι ργανωμένη λειτουργικ ζω γι ν μ πελπίζει τ κόσμο.  τάξη στς κολουθίες κα παρουσία νέων στ Ναό, στ ερό, στ Ψαλτήρι προσφέρει πολλ λπίδα.

·       περβολικὸς φωτισμός, κκωφαντικς χος καίἀταξία φυγαδεύουν τν κατάνυξη.

·       «Σῶσον με Κύριε, γιατί Ἐσύ εἶσαιὑπομονή μου!».