ΠΡΟΣ ΜΙΑ ΟΥΔΕΤΕΡΟΥ ΓΕΝΟΥΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Το μμανουλ Παναγοπούλου,
μπικ. Καθηγητο Χειρουργικς

 

Πρν π δύο περίπου χρόνια τ World Economic Forum ναγνώρισε τν Σουηδία ς τν πρώτη χώρα το κόσμου σ πίπεδο σότητας τν φύλων, καθς χώρα ατ χει τ ψηλότερο ποσοστ ργαζομένων γυναικν στν κόσμο κα χορηγε γονικ δεια 460 μερν, π τς ποες ο 60 γι τος πατέρες.

Στν προσπάθειά της γι κόμη ψηλότερο πίπεδο σότητας τν φύλων, Σουηδία πέλεξε ν τ κάνει μέσ τς γλωσσικς οδετερότητας το φύλου, γιατί γλώσσα ντανακλ τν τρόπο μ τν ποο ντιλαμβανόμαστε τν κόσμο.

Γι ν μν πάρχουν διακρίσεις μεταξ τν δύο φύλων, εσήγαγε πίσημα μία νέα ντωνυμία οδέτερη ς πρς τ φύλο, τ Hen, ντ τς ντωνυμίας Han (ατς) κα Ηοn (ατή). λέξη hen εσήχθη π Σουηδος γλωσσολόγους στ μέσα τς δεκαετίας το 60, λλ περιέργως εσήχθη  στν on line κδοση τς θνικς γκυκλοπαίδειας τς Σουηδίας στς 8 Μαρτίου το 2012, πο εναι διεθνς μέρα τς γυναίκας.

Στν Σουηδία κατάργηση τν ρόλων το φύλου ποτελε βασικ στοιχεο το θνικο προγράμματος προσχολικς γωγς. Σ παιδικος σταθμούς της τ βιβλία, σωτερικ διακόσμηση κα τ παιχνίδια διαλέγονται μ πολλ προσοχή, στε ν μν περιορίζουν τ παιδι σ κάτι πο προέρχεται π τ στερεότυπα το φύλου, ν ταν τ παιδι παίζουν τν οκογένεια στ σχολεα, νθαρρύνονται ν ναφέρονται στν οκογένεια κα ς πατέρας – πατέρας, παιδί, ς μητέρα – μητέρα, παιδί, μ ποιον λλο μοντέρνο κα φύσικο συνδυασμό.

Πέρα μως π τν περίπτωση τς Σουηδίας, πάρχει μία ερύτερη παγκόσμια τάση γι τν δημιουργία μις κοινωνίας χωρς τν διάκριση το φύλου , πως ποκαλεται, μίας μεταφυλικς κοινωνίας. Σ δημόσια διάσκεψη το Συλλόγου κπαιδευτικν τς Καλιφόρνιας τν ΗΠΑ ποστηρίχθηκε τι ο διαφορς μεταξ νδρων κα γυναικν πρέπει ν παλειφθον γι ν πελευθερώσουν τ παιδι π τ μ ναγκαα στερεότυπα, σχετικ μ τ τί  σημαίνει ν εσαι νδρας  γυναίκα. κόμη στος συμμετέχοντες δόθηκαν φυλλάδια μ κάποιες δηγίες πρς ατ τν κατεύθυνση, τονίζοντας τι ξωτερικ μφάνιση το τόμου μπορε ν μν ντιστοιχε στν σωτερικ ταυτότητα το φύλου του, κα πομένως δν μπορομε ν καταλάβουμε τ φύλο κάποιου π τν μορφολογία το σώματος, π τν φωνή, τν μφάνιση τος τρόπους.

T Συμβούλιο τς Ερώπης στν τελευταία του Σύμβαση γι τ φύλο καθόρισε τ φύλο ς ΅ι καθαρ κοινωνικ κατασκευή. παλείφοντας τς βιολογικς διαφορς ς καθοριστικν παραγόντων το φύλου, τ Σ.Ε. πανακαθόρισε τ φύλο ς ση΅ανον «τος κοινωνικ κατασκευασ΅ένους ρόλους, συ΅περιφορς κα δραστηριότητες, τος ποίους ΅ι δεδο΅ένη κοινωνία ποδίδει, θεωρώντας τους κατάλληλους γι τν νδρα κα τν γυναίκα».

Πολλ Κολλέγια κα Πανεπιστή΅ια στν ΅ερική, ΅εταξ τν ποίων τ Πανεπιστή΅ια Stanford, Cornell κα Harvard, πέλεξαν ν φαρμόσουν προγράμματα οδετέρου γένους φοιτητικς διαμονς. Σ σχολεο στοιχειώδους κπαιδεύσεως στ Oakland τς Καλιφόρνιας διδάσκουν στ παιδι τι δν πάρχουν δύο φύλα, λλ να φάσμα φύλων κα τι μπορον τ παιδι ν διαλέξουν ν εναι γόρι κορίτσι κα τ δύο. μοσπονδία τν καθηγητν τς British Columbia νέκρινε γι τος καθηγητς βιβλίο μ τίτλο: Τ Φάσμα το Φύλου· τί χρειάζεται ν γνωρίζουν ο καθηγητές. Στν πηρεσία διαβατηρίων το πουργείου σωτερικν το νω΅ένου Βασιλείου συζητεται πάλειψη το φύλου π τ διαβατήρια. Στ κουτάκι πο ντιστοιχε στ φύλο θ γράφεται τ Χ. Πρόσφατα τ Πανεπιστή΅ιο τς ξφόρδης ξανάγραψε τν κώδικα πο διέπει τν καδη΅αϊκ νδυ΅ασία. Μ τν νέα ρύθ΅ιση ο σπουδαστς στς ξετάσεις τους κα στς πίση΅ες κδηλώσεις δν ποχρεονται ν φορον τν πίση΅η στολ πο ντιστοιχε στν νδυ΅ασία το φύλου τους.

Πολ πρόσφατα (Μάιος 2012) ργεντιν ψήφισε τ νό΅ο τς ταυτότητας το φύλου, ποος δίνει τ δικαίω΅α στος πολίτες ν καθορίζουν τ φύλο τους στ  δη΅οτολόγια, ταν τ φυσικά τους χαρακτηριστικ δν ταυτίζονται ΅ τ πως ο διοι βλέπουν τν ταυτοτητά τους.

Εναι δη γνωστ τι ρισ΅ένα κράτη χουν παλείψει π τ πίση΅α γγραφά τους, πως τ διαβατήριο κα τ πιστοποιητικ γέννησης, τν ρο πατέρας κα μητέρα κα τος χουν ντικαταστήσει μ τος ρους γονέας-1 κα γονέας-2.

Ο περασπιστς τς φυλης κοινωνίας προσπαθον ν κάνουν πλύση γκεφάλου στ παιδιά μας γι ν πιστέψουν τι οδετερότητα το φύλου (νδρόγυνο) εναι τ νέο δεδες γι τν σημεριν κοινωνία. Διδάσκουν τι τ φύλο εναι να φάσμα κα ταυτότητα το φύλου εναι μι κατάσταση το νο, μι κονωνικ κατασκευή. Θεωρον τι τ στερεότυπα το φύλου ξακολουθον ν πάρχουν κα γι ατ λλαγ τς κατάστασης πρέπει ν ρχίσει π τν προσχολικ λικία κα π τν τρόπο νατροφς τν παιδιν. Τ παιδι πρέπει ν κοινωνικοποιηθον μ τ μ ναγκαα στερεότυπα το φύλου. Τ ν εσαι ν φαίνεσαι μ τν στερεότυπο τρόπο πρέπει ν λλάξει. Μπορες ν εσαι ν φαίνεσαι πως πιθυμες.

Δν πάρχει μφιβολία τι νέα ατ ρολογία θ προκαλέσει σύγχυση στ παιδι κα παινιγμς τι πάρχει κα τρίτο φύλο θ διασπάσει τν φυσιολογικ νάπτυξη το φύλου τους. οδετερότητα το φύλου εναι μία κοινωνικ αταπάτη κα μία περίεργη ρνηση το πραγματικο γεγονότος τι τ νθρώπινο εδος εναι να εδος πο χει δύο γένη, τ ρσενικ κα τ θηλυκό. λλωστε λη κοινωνικ κατασκευ σ κάθε κοινωνία βασίστηκε στν διάκριση τν φύλων. Θες δν δημιούργησε να φύλο λλ δύο. «Κα ποίησεν Θες τν νθρωπον, κατ εκόνα Θεο ποίησεν ατόν, ρσεν κα θλυ ποίησεν ατούς» (Γέν. α´ 27).

μως τ βασικότερο κα οσιαστικότερο ρώτημα εναι πο τελικ στοχεύει ατ παγκόσμια τάση πάλειψης τν φύλων κα δημιουργίας φυλης κοινωνίας;  πάντηση βρίσκεται στ σα ναφέρει Lotta Rajalin, διευθύντρια το σχολείου προσχολικς γωγς Egalia στν Σουηδία. Στ σχολεο ποφεύγονται, επε, ο λέξεις ατς κα ατ κα τ παιδι ποκαλονται φίλοι. Τ σχολεο δίνει εδικ σημασία στ ν δημιουργε περιβάλλον νεκτικ στος μοφυλόφιλους, τος μφιφυλόφιλους κα τος τρανσέξουαλ. Σχεδν λα τ παιδικ βιβλία το σχολείου ατο ναφέρονται σ μοφυλόφιλα ζευγάρια, σ μονογονεϊκς οκογένειες, σ υοθετημένα παιδι κα σ λλες παρόμοιες καταστάσεις. λλωστε στν Σουηδία πιτρέπεται γάμος μοφυλόφιλων νδρν κα γυναικν.

Εναι προφανς τι πώτερος στόχος ατς τς τάσης εναι ν δημιουργήσει μία κοινωνία χι πλς πλήρως νεκτική, λλ κα μμεσα προτρεπτικ στν μοφυλοφιλία κα στς λλες σεξουαλικς «διαιτερότητες», στος γάμους τν μοφυλοφίλων, στν υοθέτηση παιδιν π ατούς, στν κ πεποιθήσεως μονογονεϊκ οκογένεια, φο, γι τν πόκτηση παιδιν, γάμος κα συζυγία, δν θεωρονται, κατ τν νέα ντίληψη, παραίτητες προϋποθέσεις. Ν δημιουργήσει μία κοινωνία νοικτ στν πενοχοποίηση τς διαστροφς κα το παθολογικο. Ν μπεδώσει στ παιδιά, π τν προσχολικ κόμη λικία, ν εναι κα ν φαίνονται πως πιθυμον κα χι πως καθορίζει τ φύλο τους. Ο κοινωνίες πο συζητον τν μετάλλαξή τους σ οδετέρου γένους κοινωνίες, εναι ο κοινωνίες πο χουν πρόκειται ν νομιμοποιήσουν τν συμβίωση κα τν γάμο τν μοφυλοφίλων. νοικτ μπορε ν ποστηρίζεται τι νέα ατ ντίληψη στοχεύει στν σότητα τν δύο φύλων, λλ δν ποκρύπτεται κα στόχος τς κανοποίησης τν τρανσέξουαλ. λλωστε, στς δυτικς κοινωνίες, σότητα τν φύλων χει πιτευχθε σ πολ μεγάλo βαθμό, στε δν μπορε ν χρησιμοποιηθε ς πιχείρημα γι ν δικαιολογήσει τν στροφ πρς τν μετα-φυλικ κοινωνία. Θ πρέπει πίσης ν τονισθε τι λη ατ κίνηση, σ σημαντικ βαθμό, χρηματοδοτεται κα προωθεται π μοφυλοφιλικς ργανώσεις.

πως ρθ παρατηρε Fay Voshell σ ρθρο της πο ναρτήθηκε στν στότοπo American Thinker στίς 19.10.20l2, ἐὰν κοινωνία μας πoδεχθε τν παναπροσδιορισμ το φύλου ς κοινωικς μόνο κατασκευς, ατ θ σημάνει τ τέλος το πολιτισμο, πως τν γνωρίζουμε, χι πλς τν ναμόρφωση τν μετασχηματισμό του, λλ τν ξάλειψη ατο το διου το πολιτισμο.

 

Περιοδ. «Η ΔΡΑΣΗ ΜΑΣ»,
τ. 507, Μάρτιος 2013, σελ. 114-116

λ. Στοιχειοθεσία «ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑΣ»