- Η ΑΛΛΗ ΟΨΙΣ - https://alopsis.gr -

H πληθώρα I.X. «ακύρωσε» τα έργα!

Κάθε φορά που κάποιος αντιδρούσε στο γενικευμένο κλίμα ευφορίας που είχε δημιουργηθεί κατά την διάρκεια των Ο.Α. μη δεχόμενος τα επιχειρήματα που οδηγούσαν σε αυτή την ευφορία (‘…θα μείνουν τα έργα οδοποιίας που θα δώσουν ‘ανάσα’ στο κυκλοφοριακό πρόβλημα’), χαρακτηριζόταν κακοπροαίρετος και ‘Κασσάνδρα’… 

Tον ίδιο χρόνο έχαναν οι οδηγοί τον Mάιο, τον ίδιο χρόνο χάνουν τον Οκτώβριο μετά την παράδοση των έργων

H έκρηξη του αριθμού των αυτοκινήτων στο Λεκανοπέδιο της Αθήνας «ακυρώνει» τα μεγάλα έργα υποδομής που κατασκευάστηκαν το τελευταίο διάστημα.

 

Ήδη, σύμφωνα με τα στοιχεία της Τροχαίας, σε τέσσερις μεγάλες λεωφόρους ο χρόνος που χάνουν οι οδηγοί στην άσφαλτο κατά τις ώρες αιχμής τον Οκτώβριο, είναι ο ίδιος με αυτόν που έχαναν τον περασμένο Μάιο.

Τότε που ακόμα δεν είχαν δοθεί προς χρήση δεκάδες μικρά ή μεγάλα έργα υποδομής.

Τα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων είναι εντυπωσιακά. Τον Σεπτέμβριο που μας πέρασε σημειώθηκε ρεκόρ πωλήσεων αυτοκινήτων. Μέσα σε έναν μήνα κυκλοφόρησαν 19.782 καινούργια αυτοκίνητα – ο αντίστοιχος αριθμός πέρσι ήταν 15.385. Από την αρχή του χρόνου μέχρι και τις 30 Σεπτεμβρίου κυκλοφορήσαν στην Αθήνα 140.205 καινούργια αυτοκίνητα. Ο αντίστοιχος περσινός αριθμός ήταν 120.677. Περίπου 20.000 αυτοκίνητα περισσότερα.

Δεν είχαν πινακίδες!

Είναι ενδεικτικό ότι τον περασμένο Ιούλιο δεν υπήρχαν… πινακίδες κυκλοφορίας για τα αυτοκίνητα αυτά. H Νομαρχία Αθηνών δεν μπορούσε να ανταποκριθεί στον μεγάλο αριθμό των νέων οχημάτων και ζητήθηκαν πινακίδες από νομαρχίες γειτονικές τής Αττικής.

Τα αυτοκίνητα αυτά προστίθενται καθημερινά στους δρόμους της Αθήνας την ίδια στιγμή που οι αποσύρσεις I.X. από τους δρόμους της Αθήνας δεν ξεπερνούν τα 3.500 αυτοκίνητα τον χρόνο (δηλαδή περίπου 300 τον μήνα). Σύμφωνα με τους ειδικούς, τα επόμενα χρόνια θα είναι εφιαλτικά όχι μόνο λόγω της αύξησης της κυκλοφοριακής κίνησης, αλλά και των παρενεργειών της στο περιβάλλον.

H πρώτη επίπτωση είναι ήδη εμφανής για όσους κινούνται στις λεωφόρους Κηφισίας, Μεσογείων, Ποσειδώνος και Αθηνών – Λαμίας. Ένας οδηγός που τον περασμένο Μάιο χρειαζόταν 15 λεπτά για να διανύσει την απόσταση από το ύψος της Λεωφόρου Αλεξάνδρας έως την Πανόρμου, στην Κηφισίας, τώρα χρειάζεται 20. Πέντε λεπτά παραπάνω! Μόνο που τότε δεν είχαν λειτουργήσει ακόμα οι τρεις νέοι ανισόπεδοι κόμβοι στη Λεωφόρο.

Ίδιο είναι το σκηνικό και στη Μεσογείων, στην Εθνική Αθηνών – Λαμίας, στην Ποσειδώνος. Σύμφωνα με τα στοιχεία που συλλέγει η Τροχαία, τυχεροί οδηγοί είναι μόνο όσοι κινούνται στη Βάρης – Κορωπίου και στη Μαραθώνος. Γι’ αυτούς μειώθηκε στο μισό ο χρόνος που χρειάζονται για να διανύσουν οποιαδήποτε απόσταση κατά μήκος των λεωφόρων. «Στόχος της Πολιτείας πρέπει να είναι τώρα η σωστή διαχείριση της κυκλοφορίας και η μείωση του αριθμού των αυτοκινήτων που κινούνται καθημερινά στην Αθήνα» υπογραμμίζει ο συγκοινωνιολόγος κ. Στράτος Παπαδημητρίου. «Εάν συνεχίσει να αυξάνεται με τέτοιους ρυθμούς ο αριθμός των αυτοκινήτων, τότε θα έρθει μια ημέρα που θα μπλοκάρουμε όλοι στην άσφαλτο χωρίς να μπορούμε να κινηθούμε»

(Πηγή: ‘ΤΑ ΝΕΑ’, 25-10-2004)