(Λουκ. ιε’, 11-32)
- Τι συμβολίζει ο πρεβύτερος υιός και τι ο νεώτερος στην παραβολή;
- Τι άραγε είναι “το επιβάλλον μέρος της ουσίας”;
- Από που φαίνεται πόσο πολύ επιρρεπής είναι ο άνθρωπος εις την αμαρτία;
- Ποια είναι η “χώραν μακράν” που απεδήμησε ο νεώτερος υιός;
- Μόνο την περιουσία του σπατάλησε ο άσωτος υιός ή και κάτι ακόμα;
- Διορθώθηκε άραγε ο άσωτος όταν άρχισε να στερείται;
- Ποιοι είναι οι “πολίτες” και ποιοι οι “αγροί” τους; Ποιους ονομάζει “χοίρους” ο Κύριος στην παραβολή και γιατί; Τι συμβολίζει η τροφή των χοίρων;
- Έχουν κορεσμό οι επιθυμίες των ασελγών;
- Ποιοι είναι οι “μίσθιοι”;
- Ποιες είναι των σωζομένων οι τάξεις;
- Με ποιον τρόπο αμάρτησε ο άσωτος εις τον ουρανόν και ενώπιον του Θεού;
- Ποια στοιχεία επιβεβαιώνουν την αληθινή μετάνοια του ασώτου;
- Τι συμβολίζουν “οι δούλοι” του πατέρα, “η στολή η πρώτη”, το “δακτύλιον”, τα “υποδήματα” και “ο μόσχος ο σιτευτός”;
- Γιατί ο πατέρας ονομάζει τον υιόν του νεκρό και χαμένο;
- Πως ο μεγαλύτερος υιός, που εμφανιζόταν “δίκαιος”, οργίζεται για την σωτηρία του νεώτερου αδελφού του;
- Τι συμβολίζει “ο αγρός” στον οποίο ήταν ο μεγαλύτερος υιός;
- Ποια δικαιώματα νομίζουν ότι έχουν, όσοι πιστεύουν ότι είναι δίκαιοι;
Διαβάστε την ερμηνεία από το “Κυριακοδρόμιο των τεσσάρων Ευαγγελιστών”, του Νικηφόρου Θεοτόκη (τόμ. 2ος, σελ. 178 – Έκδοσις 1840), πατώντας εδώ [1]