- Η ΑΛΛΗ ΟΨΙΣ - https://alopsis.gr -

Διαμαρτυρία της Ιεράς Μητροπόλεως Γλυφάδας για το νέο πρόγραμμα του ραδιοφωνικού σταθμού της Εκκλησίας της Ελλάδος (89,5 FM)

ΔΕΛΤΙΟΝ ΤΥΠΟΥ

Εν Βούλα τη 2η Νοεμβρίου 2009

Με μεγάλο ενδιαφέρον παρακολουθούμε τα νέα προγράμματα του σταθμού της Εκκλησίας της Ελλάδος, πολλά από τα οποία είναι αξιόλογα και έχουν ουσιαστικό περιεχόμενο. Ο στόχος του «ανοίγματος στην κοινωνία» που ετέθη από τους υπευθύνους του ραδιοφωνικού σταθμού είναι ένας σημαντικός στόχος, ο οποίος φυσικά μας βρίσκει σύμφωνους – αφού «το απρόσληπτον και αθεράπευτον». Ο στόχος όμως αυτός φαίνεται να επιτυγχάνεται με ορισμένες εκπομπές μόνον. Άλλες εκπομπές όχι μόνο δεν πραγματοποιούν άνοιγμα στην κοινωνία, όχι μόνον δεν προσλαμβάνουν την κοινωνία για να την Χριστοποιήσουν, να την εκκλησιαστικοποιήσουν και να την θεραπεύσουν, αλλά συσχηματίζονται με τον κόσμο και τα προβλήματά του.

Εκφράζουμε την έντονη διαμαρτυρία μας γιατί ο σταθμός της Εκκλησίας της Ελλάδος έφτασε σε σημείο να περνά θέσεις αντι-ορθόδοξες, αντι-εκκλησιαστικές και κακόδοξες. Με πόση προσοχή επιλέχθηκαν τα νέα πρόσωπα; Με τι κριτήρια κόπηκαν αξιόλογες εκπομπές που υπήρχαν στο προηγούμενο πρόγραμμα; Για ποιο λόγο κόπηκαν οι πολύ αξιόλογες και σημαντικές αντιαιρετικές εκπομπές «Εκκλησία και αιρέσεις» και «Σεμινάριο Ορθοδόξου Πίστεως»; Από τις 126 ώρες που μεταδίδεται το πρόγραμμα εβδομαδιαίως, δεν κρίθηκε αναγκαίο να δοθούν 2 ώρες για διαφώτιση του πιστού και μη λαού για αιρέσεις, παραθρησκείες και καταστροφικές λατρείες; Δεν γνωρίζουν οι αρμόδιοι ότι οι γνωστές αιρέσεις στην Ελλάδα σήμερα -χριστιανικές και παραχριστιανικές αιρέσεις, παραθρησκευτικές ομάδες και ομάδες ασυμβίβαστες με την ορθόδοξη πίστη- υπερβαίνουν τις 700; Γιατί στερείται ο πιστός λαός της τόσο αναγκαίας σήμερα αντιαιρετικής ενημέρωσης;
Εκφράζουμε την έντονη διαμαρτυρία μας για αυτά που ακούσαμε στο σταθμό της Εκκλησίας μας τις πρώτες δύο εβδομάδες του νέου προγράμματος. Επιτρέπεται στο όνομα της δήθεν ανανέωσης να ακούμε την ακύρωση θεολογικών όρων, τη διαστρέβλωση δογμάτων, την επίθεση στην Ιερά Παράδοση; Επιτρέπεται στο όνομα της δήθεν ανανέωσης να ακούμε στο σταθμό της Εκκλησίας για την εξίσωση του χαρίσματος της ιερωσύνης με τις τεχνικές και για την «παθολογική αρχαιολατρία» που διακατέχει δήθεν όσους προσπαθούν να διαφυλάξουν τη γλώσσα της Θείας Λατρείας; Επιτρέπεται ο Σταθμός της Εκκλησίας να προβάλλει μαθήματα ψυχανάλυσης και σεμινάρια ανάπτυξης της αυτοεκτίμησης; Πώς τολμά εκπομπή του Σταθμού της Εκκλησίας να ασχολείται με το ποιο ζώδιο κυριαρχεί κάθε μήνα, άλλη εκπομπή να μιλά για «ενέργειες» και άλλη εκπομπή να διαφημίζει φορέα για την προστασία του περιβάλλοντος ο οποίος προβάλλει οικολογικές ταινίες, ταοϊστικού όμως προσανατολισμού; Πώς εδόθη εκπομπή στο Σταθμό της Εκκλησίας σε ψυχοθεραπευτή ο οποίος από ετών συνεργάζεται με ψυχοθεραπευτικό εργαστήριο το οποίο προωθεί το διαλογισμό, τη γιόγκα, την ολιστική «θεραπευτική» και αποκρυφιστικές μεθόδους «ψυχοθεραπείας»; Ενδεικτικά αναφέρεται ότι το εν λόγω ψυχοθεραπευτικό εργαστήριο διοργάνωσε το Μάρτιο του 2009 ημερίδα με προσκεκλημένο από το εξωτερικό ψυχίατρο ο οποίος μεταξύ άλλων δίδαξε την «αξία» της γιόγκα, του διαλογισμού, του τάι τσι, του τσι-κουνγκ και στη συνέχεια καθοδήγησε διαλογισμό στον οποίο μετείχε το πολυπληθές ακροατήριο ψυχο-ειδικών καθώς και το μέλος της επιστημονικής επιτροπής της ημερίδας και νυν συνεργάτης του Σταθμού της Εκκλησίας.
Με ποιο δικαίωμα ο Σταθμός της Εκκλησίας πλανά τον πιστό λαό του Θεού; Απαντώντας σε παράπονα ακροατών, υπεύθυνος εκπομπής δήλωσε στον αέρα ότι «ο Σταθμός της Εκκλησίας δεν εκπροσωπεί την Εκκλησία». Ποιον εκπροσωπεί τότε, αν δεν εκπροσωπεί την Εκκλησία; Μήπως κάποια αιρετική ομάδα; Αυτά τα πράγματα είναι ανεπίτρεπτα, όταν μιλούμε για το Σταθμό της Εκκλησίας. Αν ο σταθμός δεν εκπροσωπεί την Εκκλησία, τότε οφείλει να αλλάξει όνομα. Αν εκπροσωπεί την Εκκλησία, τότε έχει χρέος να βαδίζει σύμφωνα με το ήθος και τα δόγματα της Εκκλησίας, κάνοντας φυσικά «άνοιγμα στον κόσμο» και όχι άνοιγμα σε κακοδοξίες και αιρέσεις.

Εκ της Ιεράς Μητροπόλεως

***

Από το νέο «προοδευτικό με άνοιγμα στην κοινωνία», πρόγραμμα του Ραδιοφωνικού Σταθμού της Εκκλησίας της Ελλάδος

ΔΕΛΤΙΟΝ ΤΥΠΟΥ

Εν Βούλα τη 4η Νοεμβρίου 2009

1. 89,5. Στην πρωινή ζώνη, 6 Οκτωβρίου. Ακούστηκαν παράπονα των ακροατών ότι θα ήθελαν το πρόγραμμα πιο πνευματικό, ότι δεν βοηθά το πρόγραμμα πνευματικά κλπ. Η απάντηση που εδόθη στον αέρα ήταν, ότι ο σταθμός κάνει «άνοιγμα στην κοινωνία», «ο σταθμός της Εκκλησίας δεν είναι η Εκκλησία, δεν εκπροσωπεί την Εκκλησία».

2. 89,5, 6 Οκτωβρίου, 4-5 μ.μ. π. Παύλος Κουμαριανός στην εκπομπή του : «Η γλώσσα της Εκκλησίας ακούγεται στις μέρες μας μονότονη και κουραστική… Τα ίδια και τα ίδια, από το ίδιο στυλ ανθρώπων, με το ίδιο περιεχόμενο και τις ίδιες ιδέες… υποσχέσεις μεταφυσικής φυγής, εσχατολογικής έκπληξης που καμιά φορά δεν πάνε πουθενά… Επιτρέψτε μου να συνοψίσω το κατάντημα του εκκλησιαστικού μας λόγου στη γνωστή παροιμία “παρηγοριά στον άρρωστο μέχρι να βγει η ψυχή του”…. Βιαζόμαστε οι άνθρωποι της Εκκλησίας να πούμε στους ανθρώπους λόγια χοντρά, βαρύγδουπες εκφράσεις για θέωση, αγιότητα, πνευματική τελείωση, εν Χριστώ ζωή και μακαριότητα, πνευματικά χαρίσματα, μυστικές εμπειρίες, υπερφυσικές καταστάσεις, επιστροφή στην προπτωτική κατάσταση, πρόγευση των εσχάτων, ασκητικό ήθος, κάθαρση παθών κι ενώ διαφημίζουμε όλα αυτά, είμαστε άνθρωποι σαν όλους, καθημερινοί και ταλαίπωροι… κι όλα τ’ άλλα που λέμε για θεώσεις και απογειώσεις, τα λέμε για να μας θαυμάζουν καμιά φορά και να ξεμπερδεύουμε με μερικούς ανώριμους αφελείς που μας χτυπούν την πόρτα μεσάνυχτα, ζητώντας παρηγοριά. Κι επειδή καμιά φορά δεν έχουμε ανθρωπιά να τους δώσουμε… ούτε γνώσεις να τους βοηθήσουμε, τους πλασάρουμε κομμάτι θέωση και εξαγιασμό που θα κερδηθεί μέσω αβυσσαλέας υπομονής κι έτσι στέλνουμε το συνάνθρωπό μας σπίτι του αδιάβαστο, φορτωμένο ενοχές που ζήτησε παρηγοριά και δε σκέφθηκε ότι έπρεπε να είχε μάθει καλά το μάθημά του, ότι πρέπει δηλαδή να κάτσει στα αυγά του, να κάνει υπομονή, να υποστεί όποιες δυσκολίες και εξευτελισμούς λαχαίνουν, για να θεωθεί…Κάτι δεν πάει καλά μ’αυτά που λέμε… Είπαμε λοιπόν να σταματήσουμε να λέμε πράγματα που δεν τα ζούμε. Κι αν τέλος πάντων κάποιοι έχουν τέτοιες μεταρσιωμένες εμπειρίες, ας το δείξουν με τα έργα τους… Σήμερα ίσως μας διακρίνει ένα σύνδρομο παθολογικής αρχαιολατρείας από τη μια, και από την άλλη σύνδρομο φοβίας προς την αμεσότητα και διαφάνεια της γλώσσας στη Λατρεία, γι’ αυτό χρησιμοποιούμε τη γλώσσα την αρχαία, μια γλώσσα μυστική και ακατανόητη, η οποία δημιουργεί φραγμούς και διακρίσεις μέσα στην Εκκλησία. Έχουμε τους καλλιεργημένους και μορφωμένους λάτρεις της αρχαίας τραγωδίας που με εκλεπτυσμένη αίσθηση απολαμβάνουν την ομορφιά της Αρχαίας Ελληνικής που μόνο εκείνοι καταλαβαίνουν και αφήνουν τους ιδιώτες ξένους προς την προσευχή» !!
3. 89,5. Εκπομπή κ. Κοσμόπουλου. Μίλησε πάλι ο π. Παύλος Κουμαριανός συνεχίζοντας με επιχειρήματα που μπορεί να έπειθαν τους αδαείς, τόνισε ότι οι μεταφράσεις δεν είναι θέμα που αποφασίζει η Ιερά Σύνοδος, οι Εκκλησίες μας είναι άδειες όταν γίνεται ο εσπερινός και ο όρθρος (αυτό το απέδωσε στη γλώσσα και όταν του επεσήμανε ο κ. Κοσμόπουλος ότι αυτή δεν είναι η μόνη αιτία, αναγκάστηκε να συμφωνήσει). Έδωσε και άλλο ατυχές παράδειγμα το οποίο ανασκεύασε ο κ. Φώτης Δημητρακόπουλος ο οποίος μίλησε εξαιρετικά δίνοντας 6 λόγους γιατί δεν θα πρέπει η γλώσσα της Λατρείας να αλλάξει.
Τα σχόλια και οι κρίσεις δικές σας…
Εκ της Ιεράς Μητροπόλεως

(Πηγή δελτίων: www.im-glyfadas.gr [1])