- Η ΑΛΛΗ ΟΨΙΣ - https://alopsis.gr -

Γέφυρα: Η άλλη όψη (Γεώργιος Παπαθέος, Δικηγόρος)

Δεν θα το πίστευαν οι παππούδες και οι πατεράδες των απανταχού κατοικούντων την Δυτική Ελλάδα, από Γιάννενα μέχρι Ναύπακτο κι από Κέρκυρα, Ηγουμενίτσα, Λευκάδα μέχρι Αγρίνιο και Μεσολόγγι, ότι επιτέλους ένα όραμα αιώνα και πλέον έγινε πραγματικότητα. Και μάλιστα με τον πιο πανηγυρικό τρόπο: Η παράδοσή του να συμπίπτει με την έναρξη των Ολυμπιακών Αγώνων στη πατρίδα μας! Απίστευτο κι όμως ελληνικό! Τέρμα οι ταλαιπωρίες, τέρμα οι αγωνίες ασθενών και οδοιπόρων, ανάσα για τις πάσης φύσης συναλλαγές, χαράς ευαγγέλια για τον δυτικοελλαδικό τουρισμό.
Αδιάφορους μας αφήνει το ποιοι και πόσοι έβαλαν το χεράκι τους για την πραγματοποίηση του έργου. Ευρωπαίοι, Έλληνες, Κοινοτικά προγράμματα, υπουργοί, μηχανικοί, εργολάβοι και εργάτες έκαναν την υπέρβασή τους και παρέδωσαν την (μεγαλύτερη λένε στο είδος της στον πλανήτη) Γέφυρα – ακούστε !!!- πριν από την συμφωνία παράδοσης!!! Καταπληκτικό και μπράβο με κάθε ειλικρίνεια και χαλάλι το χαράτσι των διοδίων.
 
ΑΛΛΑ :

Σκέφθηκε κανείς από τους πανηγυρίζοντες, σ’ όποιο χώρο κι αν ανήκουν, ότι αυτό το τεράστιο κι αναγκαίο έργο έπρεπε να γίνει ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ και όχι ΠΡΩΤΟ; Σκέφθηκε κανείς ότι αυτή η πανέμορφη και φαντασμαγορική γέφυρα μπορεί να αποδειχθεί μπούμερανγκ αφού ενώνει και ελαχιστοποιεί την απόσταση ενός «κατσικόδρομου» με έναν «καρόδρομο»;
Ένα έργο που σχεδιάζεται από τους εκάστοτε κυβερνώντες δεκαετίες επί δεκαετιών είναι δυνατό να μην προσβλέπει πρώτα απ’ όλα στην ασφάλεια των μετακινουμένων οδηγών;
Πριν την έναρξη του έργου συμβουλεύθηκε κανείς τη στατιστική των τροχαίων, θανατηφόρων και μη, από Πάτρα προς Αθήνα κι από Αντίρριο προς Γιάννενα – Ηγουμενίτσα;
Δεν πνίγηκε κανείς 100 χρόνια στο πορθμείο!!! Στους παραπάνω, απαράδεκτους για πολιτισμένο κράτος, «δρόμους», έχουν χαθεί χιλιάδες ζωές και έχουν μείνει ανάπηροι χιλιάδες έλληνες και ξένοι.
Έχω την εντύπωση και μακάρι να πέσω έξω, ότι τα ατυχήματα που έχουν γίνει καθημερινό βίωμα όλων όσοι κατοικούμε σε πόλεις με τριτοκοσμικούς κόμβους και «εθνικούς» δρόμους γεμάτους νταλίκες και τρακτέρ, θα πληθύνουν επικίνδυνα με την παράδοση της γέφυρας. Τουλάχιστον (για να αναφέρω ενδεικτικά ένα στοιχείο που με οδηγεί στην παραπάνω σκέψη) ο οδηγός που ξεκινούσε από την Ήπειρο με προορισμό την Αθήνα ή την Καλαμάτα είχε ένα διάλειμμα 30 – 40 λεπτών στο πορθμείο για να αναλάβει δυνάμεις μετά τις φοβερές διαδρομές π.χ. του Μακρυνόρους και της Παλιοβούνας που για να περάσεις σώος και αβλαβής πρέπει να ΄χεις κάνει τάμα. Αφήστε δε που λόγω του αξιοθέατου και της σμίκρυνσης της απόστασης λόγω της Αττικής Οδού θα πολλαπλασιασθούν τα μετακινούμενα οχήματα.
Ας μας κάνει τη χάρη ο κ . Καραμανλής ή ο υπουργός του των Μεταφορών, νέοι άνθρωποι είναι, ας οδηγήσουν μια φορά μόνοι τους τα αυτοκίνητά τους απ’ το Αντίρριο μέχρι τα Γιάννενα!!! Είμαι βέβαιος πως απ’ την τρομάρα που θα πάρουν, θα καταλάβουν την εγκληματική παράλειψη του Κράτους και θα δώσουν προτεραιότητα για άμεση κατάργηση των δολοφονικών δρόμων και κατασκευή νέων .
ΕΔΩ και ΤΩΡΑ λοιπόν γιατί κάθε αναβολή στοιχίζει ζωές !!!

(Πηγή: "ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ" 7-9-2004)