Ζωή… multitasking;

 

Κ. Γ. Παπαδημητρακόπουλος

 

 

 

Πρόκειται γι μία νέα πραγματικότητα τς τεχνολογικς ποχς μας. να λλο εδος ζως κυρίως γι τ νέα γενι, ποία – νεκα ατοπ «γενι Χ», πο νομαζόταν κε στ τέλη το 20ο αώνα, τώρα ποκαλεται «γενι Μ», δηλαδ «multitasking generetion»! Πρόκειται γι να φαινόμενο, πο χει ν κάνει μ τν ταχύτητα, πο νεργομε χρησιμοποιώντας λα τ σύγχρονα τεχνολογικ μέσα. στόσο χει πολ μεγάλες συνέπειες χι μόνο στν παραγωγικότητα, λλ κα στν δια τν ποιότητα τς σκέψης μας. Λένε πς χει ν κάνει κόμη κα μ τν διανοητικ σύγχυση τς ποχς μας! Κατέληξε δ ν γίνεται κόμη κα τρόπος ζως! ξίζει ν τ δομε…

Τί κριβς συμβαίνει;

 

Ζομε κυριολεκτικ στν πανάσταση τς πληροφορικς, τν τηλεπικοινωνιν κα τν νέων τεχνολογιν. Ο ξελίξεις εναι ντως ραγδαες σ βαθμ, πο δν εναι σ θέση ν τς παρακολουθήσει μέσος νθρωπος!

 

ποτέλεσμα ατο εναι ν κατακλυζόμαστε κυριολεκτικ χι μόνο π τ τεχνολογικ μέσα (δηλαδ τ δια τ μηχανήματα), πο λο κα ξελίσσονται μ πλθος π φαρμογές, λλ κα π περβολικ ποσ πληροφοριν, πο διακινονται ταχύτατα μέσ ατν!

 

Σύμφωνα μ τος «New York Times», μέσος νθρωπος μέσα σ 50 χρόνια (κα συγκεκριμένα π τ 1960 ς τ 2010), φθασε ν μαθαίνει καθημεριν τρες φορς περισσότερες πληροφορίες!

 

πολογίζεται τι μέσος χρήστης το πολογιστ λλάζει τ παράθυρο, πο βλέπει στν πολογιστ του κατ μέσον ρο 37 φορς τν ρα κα πισκέπτεται 40 στοσελίδες το διαδικτύου τν μέρα!

 

ρευνα, πο γινε στ Μ. Βρετανία γι λογαριασμ τν Πανεπιστημίων το Μπρίστολ κα το Λάφμπορο [1], κατέδειξε πώς, πολλ π’ τ σημεριν παιδι λικίας 10-11 τν, μπορον ν πασχολονται ταυτόχρονα ως κα σ 5 θόνες!

 

π τ κινητ κα τν παιχνιδομηχανή, μέχρι τν φορητ πολογιστή, τν ντέσκτοπ κα τν τηλεόραση! 3 στ 4 παιδι χουν καθημεριν πρόσβαση σ συσκευς χειρς (π.χ. nintendo, playstation), 7 στ 10 διαθέτουν φορητ πολογιστ κα 1 στ 2 χουν πρόσβαση στ smartphones, πο συνήθως δανείζονται π’ τος μεγάλους!

 

Ο ρευνητς ναρωτήθηκαν πς γίνεται να παιδ ν χρησιμοποιε ταυτόχρονα τόσες θόνες (2 ως 5); πάντηση ταν ατ, πο δωσαν τ δια τ παιδιά: «Στ nintendo μου εμαι στ MSN κα στ λάπτοπ μου εμαι στ facebook, ν τηλεόραση μένει νοικτή»! Τί σημαίνει ατό; Πώς τ εχρηστο τν συσκευν (π.χ. φορητς) κα ο πολλαπλές τους λειτουργίες πιδεινώνουν τ πρόβλημα!

 

λλες ρευνες χουν δείξει πώς ο νθρωποι σήμερα καταναλώνουν «media» περίπου 12 ρες τν μέρα! Κα πς εναι δυνατ ν γίνει ατό; πλούστατα παρακολουθον ταυτόχρονα διάφορα μέσα (π.χ. τηλεόραση κα διαδίκτυο)!

 

κριβς π’ ατ τν διαδικασία, πο πολλαπλασιάζει τος ρυθμος τς καθημερινότητάς μας κα μς μεταμορφώνει σ «ζογκλρ» δραστηριοτήτων, προέρχεται τ πρόβλημα, πο χει ν κάνει κόμη κα μ να λλο τρόπο ζως.

 

 

Τί σημαίνει «multitasking;

 

Τώρα μπορομε ν κατανοήσουμε καλύτερα ατ τν ρολογία. Λοιπόν, multitasking ατ σημαίνει κριβς: Πολλς δραστηριότητες ταυτόχρονα! Ν διευκρινιστε πς δν μιλμε γι πολλαπλς δραστηριότητες μέσα στν βδομάδα, λλ μέσα στ διο τ λεπτό!

 

Γι παράδειγμα ν κάποιος βλέπει βίντεο στ youtube, κούει μουσική, γράφει στ adslgr, μιλάει στ MSN κα δουλεύει, εναι πόλυτα φυσιολογικό, ν λα ατ γίνονται σ’ να κτάωρο ς πομε. ν μως λα ατ γίνονται ταυτόχρονα, τότε χουμε τό συζητούμενο πρόβλημα το multitasking!

 

ντιλαμβάνεται πλέον κανες πς τ multitasking δν χει καμμι σχέση μ τν πολυπραγμοσύνη, πως τν γνωρίζαμε ς τώρα.

 

Κα τί παράξενο! Στν κατεύθυνση ατ χουν ξελιχθε κα λες ο μηχανές, πο γιναν κι ατς multitasking! Κατεβάζουν ταινίες, παίζουν μουσική, κτελον παρασκηνιακ να πλθος π ργασίες κ.λπ. γραψαν γι τ iphone: «Τ μηχάνημα δν εναι multitasking, κοινς δν μπορετε ν τρέξετε δύο φαρμογς ταυτόχρονα. Ατ μως θ λυθε σ προσεχες κδόσεις»! Λς κα λα εναι δρομολογημένα γι ν μς κάνουν τ ζω μας multitasking, γι ν ζομε multitasking!

 

νας φηβος σήμερα, κλεισμένος κε στ δωμάτιό του, διαβάζει. Ταυτόχρονα μως φοράει κουστικ γι ν κούει μουσική, μιλάει στ skype, τσεκάρει κατ διαστήματα τ msn κα τ facebook γι τυχν μηνύματα, τ κινητό του εναι κριβς δίπλα π’ τ βιβλίο του, ν παρακολουθε κα βιντεάκια στ youtube. Τ διο κάνει κα πολογιστής του. Κατεβάζει ταινίες, τρέχει 3-4 προγράμματα μαζ κι χει 5-6 παράθυρα νοιχτά!

 

μως ατ φηβος θ λέγαμε πς τ διδάχθηκε π’ τος μεγαλύτερους, τος γονες του κατ’ ρχήν. Ο ποοι μπορε ν μ κάνουν ατ κριβς, μως μιλον στ τηλέφωνο, ν φτιάχνουν καφέ, πιβλέπουν τ παιδιά, χουν τν τηλεόραση νοιχτ κα τν φημερίδα τ διο!

 

στόσο, πως πολ ραα παρατηρήθηκε, ν τς τελευταες δεκαετίες λα χουν ξελιχθε πρς ατ τν κατεύθυνση, δν χουν ξελιχθε νάλογα κα ο διες ο δυνατότητες το νθρώπου. πότε δν μένει πλέον, παρ ν ποφέρει νθρωπος π’ ατ τν τρόπο ζως, πως πι κάτω θ δομε ναλυτικά.

 

 

πάρχουν φέλη;

 

ς τ πλέον βασικ πλεονέκτημα τν νέων τεχνολογιν, ποι μς λένε τι εναι; τι ατές σο πιτρέπουν ν κάνεις πολλ πράγματα ταυτόχρονα. Κα συνεπς κερδίζεις χρόνο, γίνεσαι πι παραγωγικς κα δραστήριος.

 

Γι τ δύο τελευταα, θ ναφερθομε πι κάτω ναλυτικά. Γι τ πρτο, τν χρόνο, εναι λήθεια τι τ λεγόμενο multitasking φέρνει κάποια ποτελέσματα μόνο ταν πρόκειται γι κάποιες ργασίες ρουτίνας, χι μως κα γι ργασίες παιτητικς κα κρίσιμες.

 

 

Ποις εναι ο πιπτώσεις;

 

Μ βάση τ ξίωμα «ποιος δν κατακτήσει τν τεχνολογία, δν θ μπορέσει ν κατακτήσει ποτ τ σύγχρονη ζωή, οτε κα ν ναρριχηθε παγγελματικ». Τ παιδι φήνονται ντελς νεξέλεγκτα μπροστ στς θόνες κα λα τ σύγχρονα τεχνολογικ πιτεύγματα.

 

μως ποις μπορε ν εναι ο πιπτώσεις μις… multitasking ζως; κριβς δ εναι κα οσία το θέματος. πάντηση τν ποία θ μπορούσαμε ν δώσουμε εναι ξς:

 

1. Αξάνει τς μαθησιακς δυσκολίες, ξασθενε τν πρόσφατη μνήμη κα τν δυναμία συγκέντρωσης!

 

Κι λα ατ ν κα πικρατε ερέως ποψη τι ταυτόχρονη νασχόληση μ πολλ πράγματα εναι νδειξη ψηλν νοητικν κανοτήτων!

 

Στ βιβλίο του «The Shallows» (= Ο Ρηχοί), o μερικανς συγγραφέας κα δημοσιογράφος Nicholas Carr ναλύει πς τ διαδίκτυο χει λλάξει τν τρόπο πο σκεπτόμαστε, διαβάζουμε κα θυμόμαστε. Ο νθρωποι χουν ξελιχθε σ κυνηγος πληροφοριν, ποστηρίζει. ναζητομε – νακαλύπτουμε – θυμόμαστε. ν τ διαδίκτυο μς βοηθ ν νακαλύπτουμε πληροφορίες, στόσο κάνει ζημι στν κανότητά μας ν πορροφήσουμε κα ν παρακρατήσουμε τν πληροφορία. ξ ο κα τίτλος το βιβλίου του!

 

πιπλέον ξηγε σ’ ατό, πς γκέφαλός μας δν κτοξεύει ταυτόχρονα χιλιάδες βέλη σ διάφορες κατευθύνσεις, λλ μ πίστευτη ταχύτητα κα κρίβεια να – να τ βέλη του, σν τν Ρομπν τν Δασν, πρς συγκεκριμένη κατεύθυνση κα στόχο!

 

Σύμφωνα μ τς μελέτες, καλύτερος multitasker (ν μπορούσαμε ν τν νομάσουμε τσι), εναι ατς πο δν πιδίδεται σ μανιακος ρυθμος σ multitasking! Δηλαδ σο πι «καθαρς» εναι κανες π’ τ multitasking, τόσο τ καταφέρνει καλύτερα σ multitasking, ταν τ παιτον ο νάγκες! Κι ατ γιατί σο μεγαλύτερος multitasker εναι κάποιος, τόσο πι πιρρεπς εναι στ ν το ποσπται προσοχή! Κι ατ γιατί δν εναι δυνατν ν πικεντρωθε προσοχ μας διάλειπτα σ κάτι, πόσο μλλον σ πλθος πραγμάτων.

 

Nicholas Carr, πάλι, σ ρθρο του, πού δημοσιεύτηκε στ περιοδικ «The Atlantic» π τν τίτλο «Μς κάνει λίθιους τ Googleποστήριξε τι ατο, πο περνον πάρα πολλ ρα στ διαδίκτυο συνηθίζουν στ ν χειρίζονται πλθος ρεθισμάτων, χάνουν μως τν κανότητα ν μβαθύνουν σ συγκεκριμένα πράγματα, κείμενα δέες.

 

πίσης σ λλο του ρθρο στ περιοδικ «Wired» τόνισε τοτο: «Τ πρόβλημα εναι τι πιπόλαιη κατανάλωση πληροφορίας χει γίνει κυρίαρχη μορφ σκέψης».

 

ρευνα το μερικανικο Πανεπιστημίου το Στάνφορντ, πο δημοσιεύτηκε στ περιοδικ τς θνικς καδημίας πιστημν τν ΗΠΑ δειξε τι ντιμετωπίζουν προβλήματα συγκέντρωσης κα προσοχς σοι πιδίδονται στ multitasking. ς να π’ τ βασικ ατια το φαινομένου ατο θεωρεται συνεχς διατήρηση χρηστων πληροφοριν στ βραχυπρόθεσμη μνήμη τν «multitaskers», κάτι πο πηρεάζει τ δυνατότητα συγκέντρωσής τους [2].

 

Κατ τν Καθηγητ τς ατρικς το Πανεπιστημίου τς Ν. Καρολίνα Γκάρι στον Τζόουνς «π’ τν ρευνα ατ προκύπτει πς σύγχρονη κοινωνία, πο μς πιέζει ν σχολούμαστε ταυτόχρονα μ λο κα περισσότερα ντικείμενα θ κάνει τν νθρωπο ν χάνει λο κα περισσότερο τ δυνατότητα ν συγκεντρώνεται γι μεγάλα χρονικ διαστήματα».

 

Τ πρόβλημα ατ δν φορ μόνο τος νέους, λλ κα τος μεγάλους, πως τ στελέχη πιχειρήσεων γι παράδειγμα, τ ποα χουν πολ μεγάλη νάγκη γι περίσπαστη ργασία, προκειμένου ν ντιμετωπίσουν μεγάλα προβλήματα τν ταιρειν τους κα ν πάρουν τς σωστς ποφάσεις. ποστηρίζεται τι γέτης, πο θέλει ν εναι ποτελεσματικός, θ πρέπει ν ξεφύγει πωσδήποτε π’ ατ τν φαλο κύκλο!

 

π’ ριθμν 1 εδικς στ multitasking Καθηγητς David Meyer το Πανεπιστημίου το Μίτσιγκαν [3] ποστηρίζει τι, «ταν μες θεωρομε τι κάνουμε πολλ πράγματα ταυτόχρονα, πλς περνμε πολ γρήγορα π τν μία διανοητικ ργασία στν λλη, σν ν νοιγοκλείνουμε διακόπτες. Μ κάθε κλκ το διακόπτη σπαταλμε διανοητικς δυνάμεις, γινόμαστε πρόσεκτοι, ξεχνμε, κάνουμε λάθη».

 

Κατ τν διο «τ πι πικίνδυνο multitasking εναι τ ν μιλμε στ κινητ, ν δηγομε. χει, ξ λλου, καταγραφε ς μία π τς πρτες ατίες τυχημάτων». Κα πιπλέον πς «τ μόνο φικτ εδος multitasking εναι ατ, πο καταλαμβάνει διαφορετικ νοητικ κανάλια. Π.χ. τ ν διπλώνεις τ ροχα, ν συγχρόνως κος τν καιρ στς εδήσεις» [4].

 

Αστριακς Ψυχίατρος δρ. Μάνφρεντ Σπίτσερ τς Ψυχιατρικς Κλινικς το Πανεπιστημίου Ολμ τονίζει πς κανότητα ατοσυγκέντρωσης τν μαθητν δέχεται στν ποχ μας «λεκτρονικ πόλεμο», γι δ τ βιντεοπαιχνίδια τονίζει:

 

«Τ βιντεοπαιχνίδια μαθαίνουν στ παιδι ν συγκεντρώνονται σ διαφορετικ σημεα τς θόνης. Ατ πλασάρεται π τς ταιρεες ς νίσχυση τς προσοχς. προσοχ στ σχολεο μως, μεταφράζεται στν κανότητά του ν μπορε ν συγκεντρωθε σ να πράγμα κάθε φορά. Κα τν κανότητα ατ κριβς “χάνουν” τ παιδι, ταν μαθαίνουν ν συγκεντρώνονται στ πάντα. Πρόσφατη μελέτη μς δειξε τι, ν δώσουμε σ’  να μαθητ μία παιχνιδομηχανή, τότε μέσα σ διάστημα 4 μηνν ο σχολικές του πιδόσεις θ κάνουν βουτιά»! [5]

 

Τί φοβερό! Ν μπορες ν στιάζεις στ πάντα, χι μως κα σ να!

 

πιπλέον λλες ρευνες χουν δείξει τι τ παιδι πο διαβάζουν τ μαθήματά τους κα ταυτόχρονα κονε μουσική εναι συνδεδεμένα μ τ διαδίκτυο χουν νοικτ τν τηλεόραση, τ πιθανότερο εναι τν πόμενη μέρα ν μ θυμονται σχεδν τίποτε!

 

Τέλος, κατ τος εδικος νευρολόγους – ψυχιάτρους, « περκινητικότητα κα μειωμένη προσοχ τν παιδιν δν εναι παρ ατ νισορροπία στ σοζύγιο τν ρεθισμάτων, πο δεχόμαστε κα κείνων, πο μπορομε ν διαχειριστομε»!

 

 

2. Μειώνει τν παραγωγικότητα!

 

πόμενο εναι…

Μάλιστα ν λόγ ρευνα «ρχεται ν προστεθε σ’ να ριθμ ρευνν, ο ποες ποδεικνύουν τι τέτοιου εδους τάσεις προκαλον προβλήματα γείας, μειώνουν τν παραγωγικότητα, ν ο πιπτώσεις τους μπορον ν πηρεάσουν κα δραστηριότητες, ο ποες δν σχετίζονται μεσα μ τ multitasking, πως δήγηση», κατ τν εδικ πιστήμονα Ντέηβιντ Γκούντμαν [6]. Κατ τν διο «λαμβάνεις τέτοια πλημμύρα πληροφοριν, στε δν χεις τ δυνατότητα ν “φιλτράρεις” ατς, πο χρειάζεσαι πραγματικ π ατς πο εναι σήμαντες»!

 

λλες ρευνες δειξαν τι σοι πιδίδονται σ δύο δραστηριότητες ταυτόχρονα, χρειάζονται μέχρι κα 30% περισσότερο χρόνο κα κάνουν διπλάσια λάθη π κείνους, πο λοκληρώνουν τς διες δραστηριότητες διαδοχικά. τσι καταρρίπτεται μύθος τι τάχα μ τ multitasking κερδίζουμε χρόνο, διαίτερα σ σοβαρ θέματα. Μ ξεχνομε πς γκέφαλός μας π’ τ φύση του μπορε κα στιάζει σ μία δραστηριότητα κάθε φορά.

 

Καθηγητς το Στάνφορντ Κλίφονρτ Νάς σ δημοσιευθεσα μελέτη του συμπέρανε τι ο λεγόμενοι multitaskers εναι ξαιρετικ πιρρεπες στος περισπασμος κα τς σχετες πληροφορίες, γι’ ατ κα τ ποτέλεσμα τς δουλεις τους εναι ναπόφευκτα χειρότερο.

 

Σ ρθρο τους ο «New York Times» ποστήριξαν τι μερικανικ οκονομία χάνει περ τ 650 δισεκ. δολλάρια τν χρόνο, πειδ οἱ ἐργαζόμενοι σχολονται μ πολλ πράγματα ταυτόχρονα.

 

 

3. Πλήττει τν δημιουργικότητα!

 

Θ μποροσε κανες ν ποθέσει τι διαρκς κθεσή μας στς πληροφορίες, μς κάνει τουλάχιστον πι δημιουργικούς. στόσο ο ρευνες δείχνουν κριβς τ ντίθετο!

 

Γι παράδειγμα ρευνα το Πανεπιστημίου το Χάρβαρντ ξιολόγησε τ καθημεριν μοτίβο ργασίας 9.000 τόμων σ τομες, πο παιτον δημιουργικότητα κα καινοτομία. Διαπιστώθηκε τι δημιουργικότητα εναι πι ντονη, ταν φιερώνουμε τ μεγαλύτερο μέρος τς μέρας μας σ μία μόνο δραστηριότητα κα ταν συνεργαζόμαστε μ να μόνο νθρωπο!

 

ντιθέτως, να πρόγραμμα πο κατακερματίζει σ πολλς δραστηριότητες, συναντήσεις κα πολλς συζητήσεις, χει ρνητικ πίδραση στ δημιουργικ σκέψη.

 

 

4. Εναι ψυχοφθόρο κα θιστικό!

 

Σ περιβάλλον ργαστηρίου, ο ρευνητς χουν καταγράψει ψηλότερα πίπεδα ρμονν γχους στ τομα, πο πιδίδονται σ multitasking κα πς εναι πι πιρρεπες στ στρές!

 

Σ δημοσκόπηση τν Reuters, 2 στ 3 διευθυντικ στελέχη πιστεύ -ουν τι περπληροφόρηση χει μειώσει τν κανοποίηση, πο ντλον π’ τ δουλειά τους κι χει πλήξει τς προσωπικές τους σχέσεις.

 

Κατ τν νευρολόγο – ψυχίατρο δρ. Δ. Κουντούρη «ατ πο λέμε multitasking, στς πιστμες το γκεφάλου τ ρμηνεύουμε ς λανθάνουσα ναστολή. Εναι δυνατότητα το γκεφάλου μας ν πεξεργαστε πληροφορίες, ξεχωρίζοντας τό πρωτεον π τ δευτερεον. ν λανθάνουσα ναστολ εναι μεγάλη, πορροφ κανες πολλς πληροφορίες κανάλογα μ τν εφυΐα– τς διαχειρίζεται, τς κατατάσσει σ μνημονικς κατηγορίες βιωμάτων. ν πάρχει ναντιστοιχία εφυΐας κα λανθάνουσας ναστολς, τότε δημιουργονται παθολογικς καταστάσεις: Σύγχυση, κατάθλιψη, σχιζοειδες διαταραχς» [7].

 

Ν κα μία κόμη διαπίστωση τν εδικν: ταν πιδιδόμαστε στ multitasking, κοιμόμαστε λιγότερο ξ ατίας του κα καταφεύγουμε σ φάρμακα κα χημικς οσίες …

 

* * *

 

Τονίζει Μ. Βασίλειος: «κ φύσεως εμαστε νίκανοι ν φέρουμε σ πέρας πιτυχς πολλ ργα συγχρόνως. Εναι δ χρησιμότερο ν κτελομε μία τέχνη φιλόπονα, παρ ν καταπιανόμαστε μ πολλς μ τέλεια. Γιατί διάσπαση το νδιαφέροντος σ πολλ κα συχν λλαγ ργασίας, κτός το τι συντελε στ ν μ γίνει τέλειο κανένα ργο, φανερώνει τι δη πάρχει πιπόλαιος χαρακτήρας , ν δν πάρχει, τν δημιουργε».

 

ναφέρει κα γ. Γρηγόριος Νύσσης: «ποιος διασπ τν ψυχή του σ πολλ εναι δύσκολο ν πετύχει τ σκοπό του».

 

Πόσο μβάθυναν στ τς ζως μας ο γ. Πατέρες!

 

 

Τ multitasking ς τρόπος ζως!

 

Εναι πραγματικ περίεργο τ ξς γεγονός. σοι πιδίδονται σ πολλς ργασίες ταυτόχρονα (δηλ. ο λεγόμενοι multitaskers), δν νδιαφέρονται κα πολ στ ν στιάζουν τν προσοχή τους σ κάτι. Πι πολύ τούς νδιαφέρει πολυ-δραστηριότητα, κόμη κι ταν ατ δν ποβλέπει κάπου! Γι’ ατ κα δν τος νοχλε ταν τος κατηγορον γι κάτι τέτοιο!

 

Μάλιστα θεωρον τς διακοπς καθαρ οτοπία! Τ μυστικ γι’ ατος δν εναι ν ποφεύγεις τς διακοπές, λλ ν δέχεσαι ξυπνες διακοπές!

 

Ν γιατί, χι μόνο δν χουν κανένα πρόβλημα μ τ ν τος διακόψει κανες σ’ ατ πο κάνουν, πεναντίας τ θέλουν πολύ! Κι ατ γιατί προσδοκον π’ ατ πο θ τος διακόψει κάποια συγκίνηση στ δη χαοτικ κα τελείως νοργάνωτο πρόγραμμά τους!

 

Ο εδικο λένε χαρακτηριστικ π’ ατο: «Ἐὰν καταφέρεις ν νακαλύψεις τί προσδοκ π’ τ δουλει του νας πάλληλος, τότε χεις νακαλύψει σ μεγάλο ποσοστό, σ τί βαθμ θ φήσει τν αυτό του ν χαθε στ multitasking!».

 

Εναι φανερ πλέον τι τ multitasking εναι γι κάποιους τρόπος ζως. Εναι τ καταφύγιό τους, γι ν διέλθουν τ σήμερα!

 

πόμενο εναι τ διαδίκτυο ν ποτελε τν… βιότοπό τους! Ζον γι τς κπλήξεις τς… πόμενης σελίδας, το πόμενου μηνύματος! Τ λεγόμενα «κοινωνικ δίκτυα» τύπου facebook κα twitter, εναι γι’ ατος κάτι σν τν… γ τς παγγελίας! λο κα κάποιες ναρτήσεις θ πάρχουν, πο θ τος δώσουν μία – πολ μετρημένη – κανοποίηση!

 

Κατ τν Καθηγητ τς ατρικς το Πανεπιστημίου τς Ν. Καρολίνας (ΗΠΑ) Γκάρι στον Τζόουνς «δν χει ξακριβωθε ἐὰν ατ συμβαίνει πειδ γκέφαλος λειτουργε τσι ν εναι τ διο τ multitasking κενο πο προκαλε μεταβολς στ λειτουργία το γκεφάλου»!

 

 

Τ multitasking συμπληρώνει τν «κουλτούρα τς βιασύνης»!

 

ξίζει ν σημειωθε κόμη, πς τ multitasking συμβαδίζει μ τν

λεγόμενη «κουλτούρα τς βιασύνης», δηλαδ τν σχυρ κείνη ντίληψη κατ τν ποία ταχύτητα εναι τ πν [8].

 

Σύμφωνα μ τν ντίληψη ατ κάθε νακάλυψη κα ντικείμενο κα μέσο εναι χρήσιμο, ν εναι νταγμένο σ’ ατ τν κατεύθυνση. λα κινονται γρήγορα, λα πραγματοποιονται γρήγορα, λα πάρχουν γι τ γρήγορα, λα δ εναι κατεπείγοντα. Κι λα σ’ να κατατείνουν. Στ πς θ γίνονται λα μέ… περβολικ ταχύτητα πιά!

 

Κα μέσα σ’ ατ τ διαδικασία, τρέχουμε λοι, ποκτήσαμε μόνιμο γχος, προσπεράσαμε τν οκογένειά μας, γκαταλείψαμε τν συνάνθρωπό μας, παραβλέψαμε τν ψυχή μας, χάσαμε τν ποιότητα, τν οσία κα τν ξία τς ζως. λα τώρα γιναν «φάστ». Μ φανταχτερ χρώματα, ντονο θόρυβο, κοσμοπολιτισμ καί… τίποτα!

 

 Τώρα ρχεται τ multitasking, γι ν προσθέσει κάτι κόμη πολ σημαντικ σ’ ατ τν κουλτούρα. Ν κάνουμε ταυτόχρονα πολλ πράγματα σ’ ατ τ λο κα πι γρήγορα!

 

 

Συμπέρασμα

 

λα (τ μέσα, ο φαρμογές τους κα ο πληροφορίες) χουν τ νδιαφέρον τους, λα ο παραγωγο τους φροντίζουν ν μς τ κάνουν λο κα πι πολ νδιαφέροντα. Κι μες λα θέλουμε ν τ παρακολουθήσουμε, λα ν τ χουμε σ δράση, λο κα ν δραστηριοποιούμαστε μ ατά. Κι ν τέλει ν ζομε γι’ ατά, κι πως θέλουν ατά! Ν κατάληξη! Κα μ ποι πρόσχημα; Μ γι ν νημερωνόμαστε τάχα, ν κερδίζουμε χρόνο δθεν, ν ζομε τ σήμερα κα τ στιγμή. Μόνο πο φθάνουν λα ατ ν μς κλέβουν τ σήμερα κα τ στιγμ κα ν μς στρέφουν λλο τ ζωή, κόμη δ κα ν προκαλον τν λη διανοητικ σύγχυση τς ποχς μας. Σ κάθε περίπτωση τ «σπεδε βραδέως» κα τ «σχολήσου μ να πράγμα κάθε φορά» εναι σωστ συνταγ, γι ν τ κάνεις τέλειο!

 

 

 

 

_________________

 

ποσημειώσεις:

 

1. Στόχος τν πιστημόνων ταν ν ξετάσουν τρόπους, γι ν περιοριστε χρόνος, πο περνον τ παιδι μπροστ στς διάφορες θόνες.

 

2. Πηγή: kathimerini.gr

 

3. Μ τν ρευνητική του μάδα μελετ τ νευρολογία το γκεφάλου κα τν κανότητα διαχείρισης πληροφοριν.

 

4. Πηγή: Περιοδικ «ΕΨΙΛΟΝ»

 

5. Πηγή: φημ. «ΤΟ ΒΗΜΑ»

 

6. ατρς κα διευθυντς το Aduit Attention Deficit Disosder Center (Μέριλαντ).

 

7. Πηγή: Περιοδικ «ΕΨΙΛΟΝ»

 

8. Περισσότερα βλέπετε στ βιβλίο μας «ΓΙΑ ΝΕΟΥΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ/Τρόποι ν ζες;» τ θέμα «Ταχύτερα, ταχύτατα … πρς τ πο

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(Πηγή: «ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΤΥΠΟΣ» 17,24/5/2013)