Επιστολή εκπαιδευτικού για το μάθημα της σεξουαλικής αγωγής στο δημοτικό (Καραμανίδης Ιωάννης)

Ο επιστολογράφος είναι εκπαιδευτικός με μακρόχρονη υπηρεσία στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Τα όσα γράφει είναι απόσταγμα της πολυετούς παιδαγωγικής πείρας του και της καθημερινής επικοινωνίας του στην τάξη με την αθώα παιδική ψυχή. Γι’ αυτό και το συμπέρασμά του ότι η εισαγωγή του μαθήματος της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης “μόνο επικίνδυνες και επιζήμιες καταστάσεις και προκλητικές αναστατώσεις σε γονείς, μαθητές και διδάσκοντες θα επιφέρει” έχει εξαιρετική βαρύτητα και σημασία. Έχουμε τη βεβαιότητα ότι η συντριπτική πλειονότητα των εκπαιδευτικών μας συμμερίζεται το συμπέρασμα αυτό. Μακάρι να ακουσθεί η υγιής φωνή του και από τους αρμοδίους του Υπουργείου Παιδείας που λαμβάνουν τις αποφάσεις, ώστε να μην προχωρήσουν σε ένα εγχείρημα που θα έχει τόσο καταστρεπτικές επιπτώσεις στο σύνολο των ελληνοπαίδων).  (“Μετά Παρρησίας”)

ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ

Σαν εκπαιδευτικός, που επί 30 και πλέον έτη υπηρέτησα σε σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, πιστεύω απόλυτα ότι αν υλοποιηθεί η πρόθεση της σημερινής κυβερνήσεως, να εισαχθεί το μάθημα της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης των μαθητών στα σχολεία από την Πέμπτη τάξη του δημοτικού, μόνο επικίνδυνες και επιζήμιες καταστάσεις και προκλητικές αναστατώσεις σε γονείς, μαθητές και διδάσκοντες θα επιφέρει.

Βέβαια οι λόγοι που συνηγορούν στη μη εισαγωγή του μαθήματος της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης των μαθητών του δημοτικού είναι πάρα πολλοί και κραυγαλέοι και θα χρειαζόταν πολύς χρόνος να απαριθμηθούν. Θα αναφερθούν όμως ενδεικτικά ορισμένοι λόγοι για να γίνει όσο είναι δυνατόν κατανοητό πόσο άκαιρη, άστοχη, ανώριμη και αντιπαιδαγωγική είναι η επιχειρούμενη σεξουαλική ενημέρωση στην ηλικία αυτή της απλότητας και της παιδικής αθωότητας.

1. Η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση δημιουργεί περισσότερα προβλήματα σε μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς από όσα πρόκειται να λύσει. Τα αποτελέσματα, στις χώρες που εφαρμόσθηκε το μάθημα, δείχνουν ότι αυξήθηκαν ραγδαία οι εγκυμοσύνες και οι εκτρώσεις στις μαθήτριες 12-15 ετών από αυξημένη περιέργεια, εξοικείωση με διαδικασίες πρόωρες για την ηλικία τους κτλ. Για να αντιμετωπιστεί μια τέτοια κατάσταση και για να επουλωθούν οι πληγές που θα δημιουργήσει η διδασκαλία του μαθήματος, σκεφθείτε τί πλήθος από γιατρούς, ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς και λοιπούς θα χρειαστεί. Και αν επουλωθούν οι πληγές.

2. Προκαλεί την εξοικείωση των αθώων παιδιών με τις ορέξεις παιδοφίλων, την άμβλυνση του αισθήματος της ντροπής, την απαξίωση της καθαρής φιλίας και καθίσταται επικίνδυνη για την ομαλή ψυχολογική ανάπτυξη του παιδιού ακόμη και μέσα στο ίδιο οικογενειακό περιβάλλον .

3. Η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση των παιδιών είναι αποκλειστικά ιερό καθήκον, δικαίωμα και ευθύνη των γονέων τους. Ο ευαίσθητος και σοβαρός αυτός ρόλος των γονέων δεν εκχωρείται σε άλλους ούτε υφαρπάζεται από άλλους. Μόνο ο γονέας είναι ο πιο κατάλληλος, με προσοχή και σεβασμό στην τρυφερή ηλικία και την ψυχοσύνθεση του παιδιού, να προσεγγίσει τη γενετήσια λειτουργία και να κατατοπίσει το παιδί. Αυτὀ σημαίνει ότι η πολιτεία πρέπει να ρίξει το βάρος της διαπαιδαγώγησης στην οικογένεια και όχι στην πρόωρη και αντιπαιδαγωγική σεξουαλική διαπαιδαγώγηση των μικρών μαθητών του δημοτικού σχολείου.

4. Η ανἀθεση της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης των παιδιών σε οποιονδήποτε άλλον εκτός από το γονέα, όσο ειδικός και αν θεωρείται αυτός ο άλλος, δημιουργεί ανασφάλεια, άγχος και φοβικά σύνδρομα στους γονείς, σκεπτόμενοι την πορεία των παιδιών τους προς την ενηλικίωση και ωριμότητα.

5. Πρακτικά είναι αδύνατον να γίνει μάθημα σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης δημόσια μέσα στην τάξη λόγω της διαφορετικής ψυχοσωματικής ανάπτυξης των παιδιών. Άλλα παιδιά θα μειδιούν, άλλα θα μένουν απαθή, άλλα σοβαροφανή, άλλα θα αναφέρονται σε γεγονότα άσχετα, άλλα θα ντρέπονται να μιλήσουν. Και αυτὀ θα συμβαίνει διότι τα προσφερόμενα από το δάσκαλο δε θα ανταποκρίνονται στην ψυχική και σωματική ωριμότητα των παιδιών.

6. Θα επικρατεί διχασμός και αναστάτωση στα σχολεία και μεταξύ γονέων και μεταξύ διδασκόντων λόγω διαφωνιών στον τρόπο διδασκαλίας της προσφοράς της ύλης ανάλογα με την ειδικότητα, την κατάρτιση της προσωπικότητας των απόψεων και πεποιθήσεων κάθε διδάσκοντος. Σκεφθείτε πώς θα μιλήσει επί του ιδίου θέματος ένας σεξολόγος και ένας ιερέας-δάσκαλος, που θα συνυπηρετούν στο ίδιο σχολείο. Όχι λοιπόν στο μάθημα της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στα σχολεία. Τα αποτυχημένα δυτικά πρότυπα σεξουαλικής αγωγής δεν έχουν καμία θέση στη χώρα μας.

Μετά τιμής,

Καραμανίδης Ιωάννης

(Πηγή: Μετά παρρησίας)

 

[Ψήφοι: 4 Βαθμολογία: 3.3]